Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 15:29


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 okt 2016 13:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 aug 2014 00:05
Indlæg: 198
Kan se at min pakke er under toldbehandling, men mit indtryk er dog at det ikke er ulovligt at indføre men kun i forhold til salg i Danmark. Hvad mener/ved i? Tror i nogensinde jeg vil modtage den pakke?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2016 18:58 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Kommer an på hvor meget info der står på pakken, men nej min erfaring er at når de først har den til told så tjekkes indhold samt dets legale status.
Har fået hapset en pæn mængde kratom efterhånden, på den måde.
Næste gang så spørg din vendor om de ikke vil skrive noget andet på pakken, evt. fabric dye, eller andet som kava kava pulver kunne ligne.
Du kan sige at han får lidt ekstra mønt for at lave det om, men ofte er er de meget hjælpsommelige og gør det gratis er min erfaring.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2016 16:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 aug 2014 00:05
Indlæg: 198
Tak for svaret! Kan nu konstatere at skat har beslaglagt mit kava til yderligere undersøgelse. Jeg spurgte den søde dame fra postnord, om det var normalt, og hun svarede at det var ganske normalt at både te og kaffe blev sendt til ekstraordinær undersøgelse hos skat. Men hvis kava ikke er ulovligt så får jeg vel min pakke alligevel? Er ligeglad med at skulle betale et ekstra gebyr, bare jeg får den. Men vil helt sikkert følge dig råd til en anden gang :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2016 19:17 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Kan ikke finde noget omkring dets status i DK pt. Kab dog se at det her været ulovligt, men det har det vist flere steder, og er blevet trukket tilbage.
Håber du får det til at virke :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2016 14:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 aug 2014 00:05
Indlæg: 198
Ja det er ikke altid til at gøre sig klog på. I øvrigt er det fuldstændig vanvittigt, at noget så harmløst som kava kan kriminaliseres, men det tror jeg der er flere herinde som er enige i :D

Jeg giver lige en status, når jeg finder ud af hvad der kommer til at ske ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2016 16:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 aug 2014 00:05
Indlæg: 198
Har modtaget et brev fra skat med en importopkrævning på omkring 250,- og nu vil jeg så modtage min pakke med et kilo "instant" kava. Så status må så heldigvis være, at kava stadig er lovligt at indføre :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2016 17:55 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Heysan skrev:
Har modtaget et brev fra skat med en importopkrævning på omkring 250,- og nu vil jeg så modtage min pakke med et kilo "instant" kava. Så status må så heldigvis være, at kava stadig er lovligt at indføre :)


Stærkt!! Bare en skam at skulle betale ekstra, jeg jeg også skulle et par gange bl.a. med Kanna.
Kan jeg tillade mig at spørge hvor du har bestilt det fra og til hvilken pris? Siden det ikke er ulovligt forventer jeg også, at jeg ikke skal til at høre på en opsang fra mods, tak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2016 18:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 aug 2014 00:05
Indlæg: 198
Ja men hellere betale et ekstra gebyr end at miste sin pakke, tænker jeg :)

Selvfølgelig - Jeg bestilte fra USA via ebay faktisk. Har ingen andelse mht. kvaliteten af den kava jeg skal til at modtage, men det vil da jeg vende stærkt tilbage med! :) 1 Kilo kostede omkring 500,- inkl. forsendelse, som må siges at være i den lave ende ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2016 18:29 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Ja, bestemt, især hvis du frygtede at det var ulovligt, så er det jo gode nyheder! Det lyder som en god handel indeed. Ser frem til at høre mere om kvaliteten.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2017 15:15 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Hvordan var kvaliteten forresten på dit instant kava?
Har lige bestilt 2 forskellige slags, 500g instant kava fra USA, og 400g 10:1 kava extract fra Kina som jeg ikke har de store forhåbninger overfor.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2017 17:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 aug 2014 00:05
Indlæg: 198
Glemte helt at vende tilbage mht. kvaliteten af det, sorry. Det første instant kava jeg bestilte fra Fiji, er ikke af særlig god kvalitet. Der har været gange, hvor det har haft en ret behagelig effekt i form af et lille humør boost og lidt afslappenhed. Men det er lidt et hit eller miss synes jeg. Min dosis har været 1-2 tsk blandet med vand eller mælk. Men når man tager den billige pris i betragtning, så kan man heller ikke forvente det helt store. Jeg synes stadig, at det var pengene værd. Vil lige tilføje, at jeg har bestilt noget andet instant venautu kava fra en amerikansk vendor, som er af bedre kvalitet, og giver en mere mærkbar effekt. Prisen var så også markant højere. Men når alt kommer til alt, så er kava root te lavet på traditionel vis det som giver den klart bedst effekt af alt det kava jeg har prøvet. Er bare lidt for doven til at lave det regelmæssigt :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2017 14:15 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Heysan skrev:
Glemte helt at vende tilbage mht. kvaliteten af det, sorry. Det første instant kava jeg bestilte fra Fiji, er ikke af særlig god kvalitet. Der har været gange, hvor det har haft en ret behagelig effekt i form af et lille humør boost og lidt afslappenhed. Men det er lidt et hit eller miss synes jeg. Min dosis har været 1-2 tsk blandet med vand eller mælk. Men når man tager den billige pris i betragtning, så kan man heller ikke forvente det helt store. Jeg synes stadig, at det var pengene værd. Vil lige tilføje, at jeg har bestilt noget andet instant venautu kava fra en amerikansk vendor, som er af bedre kvalitet, og giver en mere mærkbar effekt. Prisen var så også markant højere. Men når alt kommer til alt, så er kava root te lavet på traditionel vis det som giver den klart bedst effekt af alt det kava jeg har prøvet. Er bare lidt for doven til at lave det regelmæssigt :)



No worries, også kun fordi jeg selv skal til at lege lidt med det at jeg spørger ind til det :)
Lyder spændende. Tror vi har bestilt noget ala det samme. Har bestilt fra iHerb i USA 2 poser fra kava king instant Vanuatu kava.
Men ja den traditionelle lyder også til at have de bedste reviews online. Kunne være nice at prøve den helt friske variant hvor roden hakkes og mortes, hvis man en dag rammer en af Stillehavsøerne. Men får nok den instant i aften så kan vende tilbage med resultatet der :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2017 18:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 aug 2014 00:05
Indlæg: 198
Min rigtig gode kammerat har boet på Vanuatu i over et år, og han har fortalt hvordan han gik på kava bar næsten hver eneste dag i perioden. Han havde også en kammerat dernede, som havde sin egen kava plantage, så han har virkelig prøvet mange forskellige kava sorter af forskellige styrker. Han fortalte hvordan nogle gav en virkning på niveau med en fair dosis valium, imens at andet han prøvede, havde en stærk opløftende euforisk effekt. Det er fandens interessant :)

Men det kava rods pulver jeg har, som jeg nogen gange laver på traditionelvis, giver virkelig også en god effekt. Det er lidt som en instant anti-depressiv og beroligende effekt som rammer en allerede et par sekunder efter man svælger første kop i sig. Det kan virkelig være brugbart på en aften hvor man hænger lidt med mulen, og har svært ved at finde ro. Så jeg kan også helt klart anbefale at prøve noget kava rod lavet på den rigtige måde, hvis du ikke allerede har prøvet det :) Instant kava er helt klart også bedre end ingenting!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2017 19:13 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Lyder godt nok som et fedt sted at hænge ud i et år med den kvalitet de har der! :D
Har også hørt meget omkring strains som varierer og nogle som skulle være til hverdagsbrug og andre kun en sjælden gang.
Jeg har lige modtaget mit instant kava fra iHerb i dag og fik downet de første par kopper sammen med noget lun kakaomælk. Det gav bestemt en virkning. Blev afslappet, fik en anelse eufori i starten og bagefter lå jeg bare og havde en dejlig rolig fornemmelse ala valium i kroppen i et par timer. Kunne helt sikkert mærke en stor forskel fra baseline. Prøvede bagefter at potentiere det med piper longum men det gav ikke yderligere resultat men alt i alt er jeg positivt overrasket over effekten. Meget bedre for kroppen end at drikke 4 genstande eller tage benzoer om aftenen imo.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2017 13:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 aug 2014 00:05
Indlæg: 198
Sådan! godt du havde en god oplevelse med det :) kunne ikke være mere enig mht. at kava er et meget mindre usundt og mindre vanedannende alternativ til alkohol og valium, det føles i det hele taget mere gentle og smooth, men samtidig kan effekten være mindst lige så gavnlig. Og imo så kan effekten i den grad sammenlignes med dem begge, og specielt fornemmelsen man får i halsen af at drikke en stærk kop kava, faktisk minder en del om at tage et shot alkohol, og ofte får jeg lyst til en smøg lige en god kop kava, ligesom jeg gør med alkohol. Vil også lige tilføje, at kava fungerer fantastisk i forbindelse med nedtrapning af benzoer, og en lav dosis benzo sammen med en god kop kava er en yderst afslappende og behagelig kombo :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2017 15:24 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Har også gået og ledt efter en substans at "chille" på om aftenen, efter jeg har smidt min kratomvane, så det er lækkert :D Det er nemlig en spøjs fornemmelse man får i munden/halsen af at drikke kava. Det bedøver faktisk en anelse selvom det er en instant kava. Har læst et sted at kava potentiater gaba-relaterede substanser, såsom benzoer/alkohol/fantasy osv. så det giver god mening hvis du oplever at det har en god synergi. Drak også en øl til maden et par timer efter jeg havde drukket kavaen, og den slog som en flaske vin ville have gjort for mig. Blev helt søvning og svimmel :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2017 16:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jul 2016 01:28
Indlæg: 4
Nafets skrev:
Lyder godt nok som et fedt sted at hænge ud i et år med den kvalitet de har der! :D
Har også hørt meget omkring strains som varierer og nogle som skulle være til hverdagsbrug og andre kun en sjælden gang.
Jeg har lige modtaget mit instant kava fra iHerb i dag og fik downet de første par kopper sammen med noget lun kakaomælk. Det gav bestemt en virkning. Blev afslappet, fik en anelse eufori i starten og bagefter lå jeg bare og havde en dejlig rolig fornemmelse ala valium i kroppen i et par timer. Kunne helt sikkert mærke en stor forskel fra baseline. Prøvede bagefter at potentiere det med piper longum men det gav ikke yderligere resultat men alt i alt er jeg positivt overrasket over effekten. Meget bedre for kroppen end at drikke 4 genstande eller tage benzoer om aftenen imo.


Hey, jeg går også og overvejer at bestille noget kava hjem, har lige bestilt melatonin fra iHerb som kom hurtigt uden problemer. Hvordan skal man gå omkring med at købe kava? kommer der told på? Og hvilken en vil du anbefale til en nybegynder? :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2017 00:15 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
hl2oli skrev:

Hey, jeg går også og overvejer at bestille noget kava hjem, har lige bestilt melatonin fra iHerb som kom hurtigt uden problemer. Hvordan skal man gå omkring med at købe kava? kommer der told på? Og hvilken en vil du anbefale til en nybegynder? :D



Der kom ingen told på min ordre fra iHerb, men det kan bestemt godt ske. Deres instant kava vanuatu blend var udmærket og gav en fin effekt. Dog skulle jeg oppe dosen betydeligt ift det anbefalede. De har med en masse smage, som jeg endnu ikke har prøvet men venter på en ordre med dem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2017 22:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
BIOVEA har kapsler med 5000 mg KAVA. Nogen der ved hvordan de virker?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2018 12:52 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
5000 mg pr kapsel? Det er noget af en stikpille man kommer at kløjes i. Håber du mener ekstrakt eller lign. af 5000mg. :-D

Så vidt jeg ved er markedet også stort for kapsler og tinkturer. Har god erfaring med tinkturen så kan ikke se hvorfor ikke en slags ekstrakt i kapsler ikke også skulle virke.

Dog syntes jeg også at der er noget lækkert over at drikke en kop lækker te eller kaffe med et skud Kava Kava Tinktur, da hele seancen med at nyde noget varmt som beroliger på den måde, er undervurderet i mine øjne.

EDIT: Desuden er deres priser bestemt langt over gennemsnittet hos Biovea kan jeg se. Jeg bruger IHerbs, og deres udvalg er pænt stort og du kan sammeligne priser. Der vil du kunne få væsentlig mere for prisen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team