Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 15:00


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 nov 2016 01:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 nov 2016 01:03
Indlæg: 7
håber der er nogen der kan hjælpe mig , da jeg ikke kan klare flere søvnløse nætter.

Blev taget med 200 gram hash for en måned siden. Jeg har ren strafattest og er kun blevet taget en enkelt gang for over 5 år siden med en kvart joint.

Har nu fået brev på min e-boks fra rigspolitiet, hvor i der står at jeg skal i retten.

Hvad kan jeg forvente af straf ? Retsplejeloven 831

havde inderligt håbet at jeg kunne slippe med en stor bøde.

ps. der står at jeg får nærmere besked om datoen for retsagen. Kommer der så en person hjem til min forældres bopæl, hvor jeg også selv bor med en brev om hvilken dato jeg skal i retten eller for man det også på e-boks. Mine forældre må absolut intet får at vide selvom jeg er 26 år.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2016 10:04 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
Der er en del info at hente her: http://dinforsvarer.dk/nyheder/straf-i-narkotikasager/
Hvis de ikke hænger dig op for videresalg, så tror jeg ikke du skal ind og sidde. I værste fald får du en betinget fængselsdom + stor bøde.

Jeg kan ikke forestille mig andet at de blot sender endnu et brev til din e-boks når de er klar med en dato.

Der er nok andre brugere med mere praktisk erfaring med retsvæsnet der kan komme med mere præcise svar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2016 12:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 nov 2016 01:03
Indlæg: 7
Okey tak. Har læst det før også. Men har bare snakket med mange i det miljø og alle sagde at jeg maks ville få en bøde, da det var første gang. Er derfor helt i chok over at jeg skal i retten .


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2016 13:24 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Om du kommer i fængsel afhænger af, om det kun er til eget brug, eller om du sælger ud af det. Derfor må du tale godt for din sag. Hvis du for eksempel ryger 2 g. hash om dagen, så er der kun til tre måneders forbrug. Det er vel ikke så usædvanligt. Folk køber mange ting ind til flere måneders forbrug: Toiletpapir, tandpasta, madolie, vin, bøger, ... Du kan også fortælle at du fik klumpen meget billigt. Økonomikøb.


Senest rettet af Enspænderen 11 nov 2016 13:36, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2016 13:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 nov 2016 01:03
Indlæg: 7
Synes fængsel lyder særdeles voldsomt for en første gang forseelse. Troede også at hash var i den mildere skala


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2016 13:37 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Zeusistan skrev:
Synes fængsel lyder særdeles voldsomt for en første gang forseelse. Troede også at hash var i den mildere skala
Når det handler om videresalg er der mere eller mindre nultolerance, det er så det der skal vurderes ved en retssag.

Hvor blev du taget? Blev du nuppet med ziplocks og vægt og det hele?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2016 13:39 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jamen det gælder kun for eget brug. Politiet og domstolene ser meget strengt på videresalg af stoffer. Hash er ikke i den mildere ende, når der er tale om så stor en mængde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2016 13:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 nov 2016 01:03
Indlæg: 7
Nej blevet taget ved en parkeringsplads på en strand. Havde kun skiverne på mig, ingen poser, vægte eller noget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2016 14:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 nov 2016 01:03
Indlæg: 7
Det værste ved det hele er at det var til eget forbrug. Men ja alt over 100g bliver takseret som vidersalg. ønsker inderligt at jeg slipper med en bøde. Hvis jeg får fængselsstraf er mit liv og karriere slut


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2016 14:11 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Zeusistan skrev:
Det værste ved det hele er at det var til eget forbrug. Men ja alt over 100g bliver takseret som vidersalg. ønsker inderligt at jeg slipper med en bøde. Hvis jeg får fængselsstraf er mit liv og karriere slut
Det liv som du kender er måske slut, men der er altid et liv på den anden side.

Der er jo heller ikke nogen der siger eller ved med sikkerhed at du får en ubetinget dom, det kan ligeså vel være en betinget dom, vi kender jo ikke til de særlige omstændigheder ved sagen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2016 14:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 nov 2016 01:03
Indlæg: 7
Der burde ikke være nogen særlige omstændigheder. Er under uddannelse. Arbejder som vikar på en folkeskole og har aldrig solgt noget ulovligt eller gjort noget ulovligt i mit liv før. Håbede på at der måske var en derude som også var blevet taget med 200 gram som kunne hjælpe med at give mig et hint om hvad jeg kan forvente af straf. Alt det jeg kan finde om på nettet er folk som var tidligere straffet og de har i gennemsnit fået cirka 10 dages fængsel eller betinget dom


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2016 15:59 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Fordi folk i miljøet omkring dig, fortæller dig at du max får en bøde, skal du absolut ikke tage dette for gode varer!

Jeg fik selv en fængselsdom første gang jeg blev taget for noget, og der var jeg, ligesom dig, tidligere ustraffet.

Og tro mig, ligegyldigt hvad der er for en straf du ender med, vil det stå på din straffeattest. Og den slags kan i mange tilfælde skabe fordømmelse og rynken på næsen fra en arbejdsgivers side. Modtog i min tid, mange ""nej tak" til jobs, alene pga. min straffeattest.

Og på dette tidspunkt ville jeg glædeligt have smidt 50.000 på bordet for at få den plet til at gå væk med det samme, men sådan fungerer det danske retssystem heldigvis ikke.

Og nej de kommer ikke hjem og afhenter dig på din adresse, medmindre de ikke kan få kontakt til dig, du bliver bedt om at komme op på politistationen og afgive forklaring, måske endda også aflevere fingeraftryk, spytprøve og taget billede. Evt ring selv op på stationen og fortæl den venlige betjent at du har modtaget et brev fra dem omkring denne her sag, og at du bare vil bekræfte at det er modtaget, og om du måske kunne få en ca dato på jeres samtale.


Derfor er mit råd til dig følgende:

1. Når du kommer op på politistationen, og kommer ind til samtale, skal du fortælle betjenten at du ønsker at bruge din ret til ikke at udtale dig om noget som helst der har med sagen at gøre. Og at du vil komme med din udtalelse igennem din advokat.

2. Så snart du kommer hjem fra politistationen, så ringer du og skaffer en forsvars advokat. Du skal ikke være bleg for at smide 20-30.000kr. I min verden er det alle pengene værd, at have en ren straffeattest.

3. Hvis du ikke har nogle penge, så tal med advokaten omkring hvad det cirka kommer til at koste, og tag derefter et lån. Helst i en almindelig bank, men hvis du bliver nægtet så tage et kviklån, evt. D.E.R eller Santander.

Held og lykke

Du skal være velkommen til at smide en PB hvis du vil vide mere

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2016 18:08 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Zeusistan skrev:
Det værste ved det hele er at det var til eget forbrug. Men ja alt over 100g bliver takseret som vidersalg. ønsker inderligt at jeg slipper med en bøde. Hvis jeg får fængselsstraf er mit liv og karriere slut


Hvorfor skulle dit liv slutte, fordi du skal en måned eller to i fængsel?

Hvis du får en ordentlig advokat slipper du sikkert med en betinget dom eller mindre. Og når du er under uddannelse kan jeg ikke se, det skulle betyde din karriere slutter? Du er måske nødt til at tage et semester om. Men det er der jo mange, der gør af forskellige årsager. Jeg har i øvrigt hørt, at skolelærere ofte kan afsone i skolernes sommerferie. Der er skolelærere, der blir taget for spritkørsel og andre mindre forseelser, der giver korte fængselsdomme. Livet går videre, når du kun har udsigt til en kort straf :)

En af mine gode venner fik 6 års ubetinget fængsel og er stadig i gang med udslusning. Men han er da i gang med en uddannelse og har et godt liv idag. Skriv en PB, hvis du vil vide mere.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2016 18:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 nov 2016 01:03
Indlæg: 7
Overragerret måske en smule med at mit liv slutter. Men ja kan kun krydse fingre for at jeg ikke skal ind og sidde. Skal bare bevise at de ikke var til vindersag selvom det nok bliver svært


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 nov 2016 05:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
Nej, det er heldigvis politiet, der skal bevise, at det var med henblik på videresalg.

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team