Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 20:00


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 nov 2016 16:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 nov 2016 16:22
Indlæg: 2
Hej med jer!

Jeg læser pt på en videregående uddannelse, og skal til at skrive en eksamensopgave, hvor jeg har valgt emnet " Legalisering af Hash fordele og ulemper " Jeg er personligt for en legalisering, selvom jeg ikke selv ryger det. Jeg er igang med at finde info og andet stof, til opgaven. Jeg har opstillet en case, omkring en gut som bliver anholdt for salg af hash, og jeg skal heraf bruge et " cirka " tal på hans straf mængden, så håber i vil give mig jeres cirka tal, og hvad i tror han vil få udfra jeres viden om jura og andet relevant stof.

" Case info " Vi har at gøre med en ung mand på 20-25 år, som bliver anholdt og sigtet, for salg af 100-400 kg hash over en periode på 2-5 år. Han er ikke tidligere straffet, og erklærer sig skyldig, og på tager sig alene skylden, uden at give yderligere oplysninger i sagen. Salget kan have foregået på enten Christiania, eller som salg til andre pushere.

Jeg vil lige pointere, jeg spørg herinde da jeg håber på at kunne få gode, og relevante bud fra folk med erfaring omkring hash, og ikke salg. Da jeg godt ved herinde ikke findes pushere eller andet, men almindelige borgere :)

Fortsat goddag!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2016 17:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Studerende skrev:
Jeg læser pt på en videregående uddannelse.

Jeg er igang med at finde info og andet stof, til opgaven.

jeg skal heraf bruge et " cirka " tal på hans straf mængden, så håber i vil give mig jeres cirka tal, og hvad i tror han vil få udfra jeres viden om jura og andet relevant stof.
Fortsat goddag!


Det kan godt være jeg er en smule snerpet og nok siger det, du ikke gider høre...
Men burde du, nu det er en videregående uddannelse du læser, ikke selv undersøge disse ting? I en opgave ser det ikke så godt ud at skrive:
Hasherduden420sugfedbror skrev:
Blev knaldet med 150kg, fik xx år i fængsel for videresalg.

Der er en masse avis artikler af de store hash sager og så kan du selv gå ind og slå lovgivningen op, i stedet for vi skal gøre arbejdet for dig. :)

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2016 17:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 nov 2016 16:22
Indlæg: 2
Hej det har jeg self også tænkt mig :) og har skam ikke også tænkt mig, at være objektiv med folks besvarelser, men mere ment som et, som er forsøg på at få andres bud også, så alting ikke er udelukkende min mening, også jeg kan se om jeg er helt henne i hampen, men min egne cirka tal :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2016 22:20 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Af ren nysgerrighed hvorfor skal du begynde at komme med bud på strafudmålinger?

Selv på Jura studiet bliver det altid stærkt anbefalet at holde sig fra den slags, der er en grund til at det er højt uddannede dommere der uddeler straffeudmåling, det er ikke noget der er nemt overhovedet.

Ved mindre du specifikt har fået besked på at skulle vurdere en strafudmåling (det tvivler jeg dog på), så vil jeg anbefale dig at finde en anden indgangsvinkel og fokusere på andre aspekter i den givende case.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 48 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team