Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 17:51


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 nov 2016 22:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 nov 2016 11:12
Indlæg: 4
Hey,

Jeg kan se at det er forbundet med ekstra stor risiko at bestille fra Holland. Er det muligt at bruge 'parcel forwarding' - oprette en fiktiv adresse i et andet land - eller vil det originale afsenderland alligevel figurere på pakken? Eller måske andre ulemper ved dette?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2016 13:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Hej.

Jeg ved ikke hvordan postvæsenet fungerer, men jeg forestiller mig at de pakker posthuset modtager, videresendes til centraler, hvorfra de videre udsendes til centraler vidt afhængigt hvorhen de individuelle pakker skal. Eksempelvis afsendes en pakke fra Holland videre til Tyskland og til sidst Danmark. Derfor tænker jeg at sandsynligheden for at pakken opsnappes af told/poliost er højere, da pakken gennemløber to (hvis ikke flere) principielle grænsekontroller. Ved dette indebærer det forudsætningen for at det tyske toldvæsen/politi opsnapper en pakke og videregiver den til dansk politi. Samtidigt tænker jeg, at hvis ikke pakken opsnappes, så havner den sammen med alt andet fra de omkringliggende lande der skal videre til Danmark, hvorfor afsender landet i sidste ende er mere eller mindre irrelevant.

Jeg kender ikke til parcel forwarding - men hvordan vil du bære dig ad med at oprette en fiktiv adresse i et andet land, og af hvem skal pakken videresendes? Efter et hurtigt kig på google, så jeg at forskellige firmaer yder den service - hvoraf min tvivl egentligt opstod.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team