Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 10:33


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 jan 2017 14:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 dec 2016 20:23
Indlæg: 30
Hej psychedelia!

Nu er det ved at være et godt stykke tid siden at jeg har brugt bitcoins. Kan se at jeg nu skal vise ID til mit webcam når jeg er inde på min gamle online wallet som er på coinbase.com for at lave et deposit.
Det er jeg af gode grunde lidt påpasselig med.

Nogen der ved hvad det i praksis har af betydning for hele situationen?

Hvilke wallets bruger i og hvorfor?

Mvh. sur gammel mand der vil have tingene skal være som i gamle dage <3


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2017 14:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Det lyder suspekt.
En af grundidéerne med bitcoins er jo anonymiteten, så det lyder sgu mærkeligt. Har du smidt din wallet key væk eller glemt et password, eller hvordan? Ved ikke præcis hvordan coinbase.com fungerer, så det er muligt de har et sikkerhedslag, hvor de kræver ID.
Jeg sætter altid kun lige hvad jeg har brug for ind på min wallet. Så kan jeg altid oprette en ny, hvis det går i hegnet.


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2017 22:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 dec 2016 20:23
Indlæg: 30
Sådan som jeg kan forstå, på andre forum, er de fleste online wallets blevet indrettet sådan som standard efterhånden?

Tænker nu at prøve Elektrum wallet. Men har ingen erfaring med wallets der er bundet til min harddisk, så er nervøs for mine stakater.

Hvilken type wallet bruger du? :)

Mvh. Jens Jegløs


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2017 03:36 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Blockchain.info har en wallet som virker fint?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2017 10:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 dec 2016 20:23
Indlæg: 30
Så tror jeg at jeg har misforstået artiklerne og gået unødigt i alarmberedskab: f.eks. denne https://www.buybitcoinworldwide.com/kb/ ... cation-id/

Her lyder det jo som om det er svært at få erhvervet nogle bitcoins uden ID?

Da jeg gik ind og brugte den metode, som jeg plejede at bruge, hvilken var at købe bitcoins hos copenhagenbitcoin.dk og få dem sendt til min wallet på coinbase.com og så at de krævede ID og yderligere så at artiklerne om at dette beskrev dette som standard har gjort mig forvirret.

Jeg har nu lavet en wallet på blockchain.info.

Nafets, køber du så bitcoins direkte indefra blockchain? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2017 11:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
Lyder åndsvagt med ID. Bruger Bread men den findes kun til apple. Der er en del andre wallets til Android som i også er uden ID prøv dig frem. Kan ikke huske hvilke, eller jo mener greenbits var en af dem. Den er i hvertfald uden ID, men kan dog ikke huske om det var den der var god.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2017 15:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Jeg kan ærlig talt ikke huske hvad jeg brugte som wallet, men den var lokalt installeret. Det er snart to år siden jeg brugte bitcoins sidst, hvor jeg fik købt lidt småting til lager :mrgreen:
Men jeg har aldrig skullet bruge nogen form for ID.

/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2017 16:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 dec 2016 20:23
Indlæg: 30
Det er ikke noget der bare lyder åndsvagt.. det er åndsvagt. Men selvfølgelig bunder det i at folk er nogle lurendrejere. Tror da ikke det er for at ramme os "forbrugere" af det mørke ihvertfald.

Har aldrig prøvet at have en wallet på mobilen, måske skulle jeg give det et skud på et tidspunkt. Komme ud af min comfortzone ^^

Jeg handlede sidst for 1-1,5 års tid siden og der skulle jeg nemlig heller ikke bruge ID. Men nu prøver jeg elektrum (som også er lokalts installeret) til at starte med :)

Ps. Det lyder som et spændende lager priestie :D

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2017 01:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Jegløs skrev:
...
Ps. Det lyder som et spændende lager priestie :D

Mvh.

Det var spændende, da jeg bestilte det, men det er nu meget uskyldigt.
Et Golden Teacher growkit fra Holland. DMT, LSD og meskalin fra darknet. Altså alle de traditionelle psykedelika.
Og nu er jeg endelig kommet i gang :hjerte:


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2017 13:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 14:07
Indlæg: 34
det er efterhånden stort set umuligt at købe bitcoins gennem en exchange uden at skulle identificere sig, hvilket vil sige at den wallet man overfører sine bitcoins til potentielt kan identificeres.

Det er derfor nødvendigt at man sender sine bitcoins gennem en såkaldt mixer/tumbler, før man gør noget med dem man ikke ønsker skal være sporbart.

En tumbler blander dine bitcoins med andres og overfører dem derefter til en ny wallet. Den ny wallet skal så være placeret et sted der ikke kan føres tilbage til dig. Feks i en Electrum wallet under styresystemet tails.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2017 21:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 dec 2016 20:23
Indlæg: 30
Det var også det indtryk jeg fik efter jeg er kommet ud på bitcoin markedet igen.

Jeg har dog lige formået at bestille bitcoins på copenhagenbitcoin.dk og overført dem til Electrum uden at skulle identificere mig selv med pass eller kørekort.

Jeg bruger også tails, men min electrum wallet er på windows? gør det en forskel?

I teorien hvis man handler i det dybe mørke og får det sendt til en andens person/adresse. Er det så i virkeligheden nødvendigt at tumble? Den anden person har jo en desideret perfekt alibi?

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2017 12:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 14:07
Indlæg: 34
Om din wallet ligger under tails eller under windows gør ikke forskel på om den er sporbar på nettet. Det vigtigeste er at man ikke bruger en online wallet på et websted hvor man er kendt eller kan spores (hvis man har givet dem identifikation eller den ikke tilgås genem Tor eller et sikkert VPN). Der hvor en Windows wallet kan blive et problem er hvis nogen beslaglægger/får adgang til din PC.

Bemærk dog også at din handel på copenhagenbitcoin.dk vil kunne spores tilbage til dig hvis du har betalt med stort set alt andet end kontanter. Har du lavet bankoverførsel eller brugt kreditkort er der stadig et spor af bevis til dig hvis nogen gider gøre arbejdet at forfølge det. Har du fysisk indfundet dig og betalt med kontanter er der muligvis også overvågningsvideo.

Det sagt - skal der selvfølgelig en vis størrelse til for at ordensmagten gider forfølge et sådant spor, men skulle de gide er det bare at starte fra en ende af så vil de nå frem.

Oftest starter det med at en forsendelse eller forhandler bliver snuppet. Rigtig mange forhandlere har et arkiv over deres transaktioner selvom de lover ikke at gøre det. Står der din adresse og en bitcoin adresse og kan de spore bitcoin adressen tilbage til en exchange og fra exchange til dig bliver det svært at snakke sig ud af. De fleste exchanges og Dark Markets har alment kendte adresser så et sporingsværktøj som feks Wallet Explorer vil ofte kunne vise at nogen bitcoins er gået til Marked X fra wallet x, hvortil de kom fra exchange x. Så er det bare for policen at sende et brev og bede om at få oplyst hvem der købte / solgte bitcoins via den wallet.
Prøv feks at checke nogen af dine egne adresser på https://www.walletexplorer.com/ som er et af de værktøjer ordensmagten bruger.

Artiklen om hvordan de fangede de to agenter der stjal nogen af de bitcoins der blev konfiskeret fra silk road giver også et godt billede: http://silkroaddrugs.org/silkroad-rogue-agents-caught/

Måden at sikre der ikke er en kæde er at sende coins gennem en tumbler til en seperat wallet eller anonym anskaffelse til at begynde med (feks at købe person to person gennem localbitcoins).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2017 13:52 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Nafets skrev:
Blockchain.info har en wallet som virker fint?


Nafets, køber du så bitcoins direkte indefra blockchain? :)



Nej du kan købe dem fra local bitcoin uden for meget idendifikation osv.
Tidligere brugte jeg både bitcoin nordic og bitstamp men der slipper du ikke uden om pas, proof of residence etc.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2017 13:58 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Jeg har faktisk aldrig hørt om at de i Dk vælger at gå så langt som at forsøge at spore bitcoins i en sag om internethandel med stoffer. Jeg har altid kun fået advarsler og været heldig, men ved at nogle er blevet ransaget. Men spørgsmålet er om de tager pc'en med og tjekker om der ligger torbrowser osv på den?
Fordi det ville være fhv nemt at boote sin pc op fra et usb stick som man gemmer, så der ikke er spor fra hverken btc-handel eller torbrowser. Men tvivler bare på at de vælger at bruge så mange ressourcer iform at IT-afdelingens mandskab for ikke at nævne tiden for at spore bitcoins, alene for en snuppet forsendelse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2017 14:59 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Hvis det kun drejer sig om en enkelt forsendelse, som bliver snuppet i tolden, risikerer man ikke så meget ved det. Så får man måske en bøde på 3.000 kr. (første gang). Det værste er hvis politiet i udlandet finder frem til ens forhandler, og forhandleren har en liste over alle de gamle transaktioner. Altså både de bitcoins han har modtaget, og de varer folk har bestilt.

Men kan det bruges som bevis i retten, hvis politiet ikke har set forsendelserne? Hvorfor skal dommen afhænge af hvad en eller anden idiot har liggende på sin computer? Det kunne jo være at han havde skrevet noget forkert, og så bliver man dømt for noget man slet ikke har købt. Men det kan være tilstrækkeligt til at politiet kan få en ransagningskendelse, og det kan være slemt nok.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2017 17:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 14:07
Indlæg: 34
Ordensmagten herhjemme skal jo nok lige lære systemet at kende og have trænet nogle flere folk.

Bitcoins svarer langt hen ad vejen svarer til kontanter bare med den vigtige undtagelse at det bliver noteret offentligt med serienummer hver gang en seddel elller mønt skifter ejermand. På samme måde som Politiet i dag rutinemæssigt vil få ejeren af et tlf nummer eller ip adresse oplyst ved tlf selskab / internet udbyder vil de formentligt snart lære at spore bitcoin adresser tilbage til exchanges og få standarformularer til at få oplyst involverede personer. Vi vil så få de første sager som dem hvor de sendte bøder ud til folk som havde brugt de hvide bude og bestilt via sms. Der har allerede været et par sager i Tyskland, hvor de tog Darknet dealere med intakt kundekartotek og sendte bøder til / indledte sager mod de største kunder.

Det er tydeligt at de store exchanges som bitcoin nordic og bistamp er meget bekymret for at blive lukket pga medvirken til ulovligheder, så de udleverer villigt oplysninger når en myndighed beder om det.

Medens tidligere småkøb formentlig vil falde for forældelsesfristen længe før det kommer dertil, så er det helt sikkert tilrådeligt at prøve undgå at kunne spores fremover, specielt hvis man bestiller mængder der er udover, hvad der godtages som værende til eget forbrug.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2017 17:33 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Hvis man sørger for at tumble sine coins, lave en bootusb hvor alle ens programmer (tor, pgp-encrypt, keys, osv) ligger på og som man starter windows etc fra, så har de godt nok en svær sag.
Det er de færreste som jeg ved af som gemmer et kartotek af kunder. Det vil jo være direkte skadeligt at gøre imo. De fleste sletter din data efter de har brugt din key til at printe adresse og navn ud. De får jo alt hvad de skal bruge næste gang du bestiller en ordre igen.
Mht fremtiden og bitcoinsporing så jo, tror du har ret. Det er bare et spørgsmål om tid før det bliver kutymen at spore i langt højere grad.
Heldigvis har vi så andre coins som darkcoin/DASH som vi kan begynde at bruge i stedet når btc bliver for stuerent :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team