Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 09:52


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 mar 2017 22:49 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 feb 2017 02:17
Indlæg: 9
Geografisk sted: San Andreas
Jeg går og leger med tanken om at starte et firma der vil hjaelpe folk med
at få deres stoffer testet. Det ville forgå sådan at man skulle bestille en test, jeg ville så sende
en lille beholder hvor man putter en meget lille del af sine stoffer i og sender det tilbage til os, vi vil så teste det med prof udstyr og komme op med en analyse over hvad der er i og hvad fare der ville vaere i at tage stoffet (resultaterne ville blive sendt tilbage i en mail). Jeg vil så hØre om det ville vaere lovligt med vores lovgivning vis jeg smider stofferne ud istedet for at sende dem tilbage? Eller er alt haandtering af stoffer ulovlig lige meget hvad?

Undskyld for problmer med danske bogstaver, da jeg lige nu skriver paa et engelsk tastetur. :|


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2017 23:53 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Det er ikke ulovligt lige meget hvad, men det du foreslår er som udgangspunkt ulovligt.

Der skal hentes tilladelser et sted eller tre det er helt sikkert.

Om sådan tilladelse kan gives med det grundlag, det er nok tvivlsomt i dette politiske klima.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2017 16:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Det er faktisk et godt spørgsmål. Som udgangspunkt er det nok ulovligt uden tilladelse, hvis du specifikt tilbyder at teste ulovlige euforiserende stoffer. Men umiddelbart vil jeg tro det er lovligt nok at oprette et firma som analyserer kemikalier, hvis man som udgangspunkt ikke ved at det man får tilsendt nok er ulovligt. Man er jo ikke nødvendigvis ansvarlig for at andre sender ulovlige stoffer til ens analysefirma, men det vil være nødvendigt at undgå at reklamere målrettet mod stofbrugere.

Desuden skal man nok lige finde ud af hvad man så gør i de tilfælde hvor man får et ulovligt stof tilsendt. Der er sikkert nogle retningslinjer for den slags, som Sundhedsstyrelsen og/eller politiet nok kan være behjælpelige med at vejlede om.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2017 18:01 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Man skal vel kunne argumentere for at det er til gavn for de unges sikkerhed, at de ved hvad deres piller indeholder (harm reduction). Men de har i forvejen mulighed for at købe testkits, så hvad er egentlig begrundelsen for at der er behov for et analysefirma?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2017 19:41 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Enspænderen skrev:
Man skal vel kunne argumentere for at det er til gavn for de unges sikkerhed, at de ved hvad deres piller indeholder (harm reduction). Men de har i forvejen mulighed for at købe testkits, så hvad er egentlig begrundelsen for at der er behov for et analysefirma?

Det er desværre ikke et gyldigt argument når den politiske holdning overfor euforiserende stoffer meget beklageligt er "nul tolerance".

Problemet med testkits er at de ikke er så præcise, jo de kan fortælle dig om du har fat i det stof du tror du har, men de kan ikke fortælle dig præcist hvad renhed det er og om der er andre aktive stoffer cuttet i det.

De testkits der kan fortælle noget om renheden kan kun fortælle dig om det er lidt rent, mellem rent eller meget rent. Selvom det slår ud som meget rent ville der sagtens kunne være andre aktive stoffer i det, et klassisk eksempel er levamisol i kokain.

Det ville man kunne teste med et professionelt setup, men som sagt tvivler jeg stærkt på det kan lade sig gøre med det grundlag som trådstarter har fremsat.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2017 00:15 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 feb 2017 02:17
Indlæg: 9
Geografisk sted: San Andreas
Ligesom basic reality siger så ved du kun om du har stoffet men det kan i realiteten være cuttet op med rottegift og de ville ikke vide dette(skriver rottegift da jeg læste en artikel med en ung pige der døde af rottegift i mdma piller).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2017 15:15 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Det havde jeg ikke tænkt på. Men så kan du bruge det argument at du kan redde menneskeliv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2017 16:58 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Private firmaer skal ihvertfald have tilladelse af lægemiddelstyrelsen til at opbevare og håndtere ulovlige stoffer samt føre grundig dokumentation. Hvordan man opnår sådan en tilladelse ved jeg faktisk ikke, men du kan læse mere om det her:

https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/godk ... 2CF05.ashx

Hvis man kan få en tilladelse, er det nok bare et spørgsmål om at købe nogle analysestandarder og en HPLC. Så kommer man langt ihvertfald. Meneh.. hvordan vil du egentlig finansiere din virksomhed? Jeg tror, det er svært at få offentlig støtte i Danmark til sådan noget, og endnu sværere at få firmaer til at sponsorere.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 mar 2017 16:12 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 feb 2017 02:17
Indlæg: 9
Geografisk sted: San Andreas
Jeg har aktier der går rigtig godt så finansiering er ikke rigtigt noget problem. :wink:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team