Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 18:59


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 mar 2017 19:05 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg har bemærket at bitcoinkursen stiger afsindig hurtigt. Det må være muligt at købe bitcoins, vente nogle måneder, og så sælge dem igen. Er der nogen, der har erfaring med dét?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2017 19:29 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Det kan man sagtens, der er nogle heldige som har tjent kassen på det, men der er også nogle der har tabt uhyrlige summer på det.

Kort sagt er bitcoins alt alt for ustabilt til jeg nogensinde ville gamble på den måde.

Et billede siger mere end 1000 ord:
Billede

Bare ét eksempel på hvor ustabil bitcoin er som valuta.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2017 19:35 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
I al den tid, hvor jeg har benyttet mig af bitcoins, er kursen bare steget og steget, så jeg troede kun det kunne gå én vej. Men det passer jo slet ikke. Det kan jeg godt se. Så er det nok en dårlig idé, for man betaler et betydeligt gebyr, som først skal tjenes ind, før man begynder at vinde på det.

På den anden side: Hvis kursen stiger endnu hurtigere end idag - for eksempel som i slutningen af 2013 - så kan det godt lade sig gøre. Man skal bare holde øje med kursen hver dag, og sælge når den begynder at falde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2017 14:22 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Her er en graf for de sidste fire år: http://www.bitcoincharts.com/charts/bit ... 1g10zm2g25.

Der er en meget tydelig langtidstendens: Kursen steg ekstremt hurtigt i slutningen af 2013. Der opstod en boble, som bristede, hvorefter kursen gradvist blev reduceret til 1/5 i løbet af det følgende år. Lige siden er kursen steget stødt, og er blevet 6-doblet på to år. Faktisk stiger den hurtigere og hurtigere - eksponentielt. Jeg tror der er ved at opstå en ny boble. Måske nærmer vi os toppunktet. Det er meget risikabelt at købe nu. Man skal vente til kursen igen kommer ned i en bølgedal.

Det er også relevant for alle andre, der benytter sig af bitcoins: Man skal ikke have for mange bitcoins liggende i sin pung eller på et marked igennem længere tid. I hvert fald skal man holde godt øje med kursen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2017 17:40 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Bitcoin-kursen bliver sgu ved med at stige, og det går afsindig hurtigt! I løbet af de sidste 1½ måned er kursen næsten blevet fordoblet, fra 950 $ 25/3 til 1750 $ 10/5. Se www.bitcoincharts.com/charts/bitstampUS ... 1g10zm2g25.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2017 20:51 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2485
Geografisk sted: Inside the animal
Ellers kan du investere i firmaer, der handler bitcoins.
Men som med narko handler det om at sætte sig godt ind i sagerne på forhånd, så man ikke brænder nallerne ;)
Man kan dog også bare spekulere hovedløst, men det er der naturligvis en betydelig risiko for at tabe sine penge ved

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2017 23:34 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Hvis du er så sikker som du siger på at den vil stige så kan du købe dem og spekulere med det man kalder gearing. Der "køber" du at den vil stige så hvis den falder meget lidt taber du hele din investering men stiger den får du mangedoblet den igen. En risky metode indeed men fanger man de store ryk er den bestemt profitabel. Eller er det bare at hodle derud af og sørg for at undgå at have dine bitcoins på dogdy børser som meget vel bliver hacket/stjæler brugernes penge. Paperwallet eller blockchain er mere sikkert.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 maj 2017 13:55 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg vil ikke spekulere nu, hvor kursen er så høj. Boblen kan briste når som helst. Men jeg ærgrer mig lidt over at jeg ikke lagde et par tusind kroner ind i min pung for et par måneder siden. Så ville jeg i dag kunne købe stoffer til halv pris, og mine penge ville holde rigtig længe.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2017 02:03 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 feb 2002 02:01
Indlæg: 1199
Geografisk sted: Nordsjælland
Køber du også ekstra narko ind, når din dealer fordobler prisen? :wink:

Personligt har jeg gradvist taget profit siden kurs 1350 (OKCoin USD kurs). Desværre startede jeg med at sælge ud lidt for aggressivt, men jeg er nu stadig fint tilfreds. BTC har taget en hel del af disse vilde opsving og det er vist mere reglen end undtagelsen, at den efterfølgende korrektion ender med at halvere opsvinget som minimum. Lad vær med at lade dig gribe af hypen. Køb når nyhederne er dårlige eller du slet intet hører om bitcoin. Så længe stemningen er "the sky's the limit", er det sjældent værd at gå ind, før en korrektion har indtruffet.

_________________
Overdosis, badtrip eller lignende katastrofer? ->Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team