Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 10:33


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 jun 2017 16:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 jun 2017 02:51
Indlæg: 3
Hejsa,

Jeg var så letsindig at bestille lidt på darkweb, og regnede med at det var ulovligt at indføre.

Pakken kom fra England, og blev selvfølgelig også taget i tolden. Pis også!!
Pakken indeholdte 140 tabletter kodein a 60mg. 28 tabletter Dihydrocodein a 30 mg. 28 tabletter zopiclone a 7,5 mg.

Da jeg så at den var til toldbehandling, afskrev jeg det hele, da jeg havde opfattelsen a at selvom kodein kun er på liste C, så er det ikke lovligt at indføre da det jo kræver recept.

Derfor blev jeg noget overrasket da jeg idag fik pakken, og tolden havde kun beholdt zopiclonen. De mener altså at jeg gerne må købe kodein på nettet. Kan det passe ? Alle piller var i originale æsker og blisterpakninger osv.

Mvh
PP


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jul 2017 19:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 jul 2017 13:52
Indlæg: 13
Det lyder mærkeligt. Har hørt at de nogle gange gør det for at se om du modtager pakken og ikke siger noget til det for at nakke dig. Men har ikke oplevet det selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2017 00:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 jun 2017 02:51
Indlæg: 3
Det er ikke det de har gjort. Der var som sagt zipoclone sovepiller og codein i pakken, og de har åbnet den og beholdt sovepiller, og så sendt mig resten, nemlig alt codeinen. Hvis de ville gøre som du siger, så ville de ikke ha beholdt noget, og ikke fortalt mig at de havde haft kigget i pakken.

Men jeg har skrevet til lægemiddelstyrelsen og spurgt. Kender du de officielle lister over euforiserende medicin ? Eller google.
Men codein er på liste c, og der er en undtagelse der siger at hvis det er i pilleform og der er under 0,1 gram codein i hver tablet, så regnes det ikke for omfattet af loven om euforiserende stoffer. MEN det skal komme fra en autoriseret forhandler indenfor europa, som har tilladelse til at sælge, og som normalt sælger det lægemiddel til folk i det respektive land, og det må de jo så ha vurderet var opfyldt. Det lå nu også i originale pakker med indlægssedler og det hele, så måske det er årsagen.

Men der var ingen faktura i pakken for det kom fra Dark Web, så de kunne sagtens ha tilbageholdt det, fordi det ikke kom fra en autoriseret forhandler/apotek indenfor europa - men det var nok bare mit held at det gik igennem. Jeg er langt fra sikker på at det vil gå igen, men det får vi at se, forjeg har et par pakker mere på vej. Håber selvfølgelig ikke de finder den!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2017 01:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 jul 2017 13:52
Indlæg: 13
Ved ikke om det er denne liste du taler om men her: https://www.retsinformation.dk/forms/r0 ... ?id=137169


Senest rettet af HydroxyOxy 14 jul 2017 01:05, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2017 01:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 jun 2017 02:51
Indlæg: 3
Yes mange tak - det var de lister jeg refererede til.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 52 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team