Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 10:29


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 jul 2017 18:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 jun 2011 12:08
Indlæg: 140
Hej jeg høre der er kommet en ny lov om frakendelse af kørekortet hvis man bliver stoppet med hash i blodet, men er i tvivl om nogle ting.
Hvilken type test bruger de når de stopper en? Tester de for THC eller THCA efter den nye lov er kommet i kraft?
Hvis jeg ryger 10-20 mg Bubba Kush eller Malawi dagligt, hvor lang tid går der så cirka fra sidste gang jeg ryger og til jeg kan køre igen uden de kan gøre noget? Det vil sige at jeg indtager cirka mellem 2 og 5 mg THC dagligt, hvor lang tid går der så før jeg kan køre igen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2017 14:50 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
xXguitarsenXx skrev:
Hej jeg høre der er kommet en ny lov om frakendelse af kørekortet hvis man bliver stoppet med hash i blodet, men er i tvivl om nogle ting.
Hvilken type test bruger de når de stopper en? Tester de for THC eller THCA efter den nye lov er kommet i kraft?
Hvis jeg ryger 10-20 mg Bubba Kush eller Malawi dagligt, hvor lang tid går der så cirka fra sidste gang jeg ryger og til jeg kan køre igen uden de kan gøre noget? Det vil sige at jeg indtager cirka mellem 2 og 5 mg THC dagligt, hvor lang tid går der så før jeg kan køre igen?


Det er ikke en ny lov. Den har eksisteret i flere år.
Det er svært at sige hvor lang tid der skal gå fra du sidst har røget til at der ikke kan spores mere i blodet på dig. For nogen går der en uge, andre op til en måned. Det er en vanvittig lov, fordi man jo ikke er skæv mere efter et halvt døgn.

Jeg har flyttet tråden til "anskaffelse og jura"

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2017 18:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 jun 2011 12:08
Indlæg: 140
Men jeg tænker på det der omtales i denne artikel: http://ekstrabladet.dk/biler/nu-er-stra ... et/6686753
Der skulle gerne være kommet en ny lov her i 2017, som der sætter hash kørsel og alkohol kørsel lidt mere som det samme lovmæssigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jul 2017 04:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Jeg kan ikke kopiere links fra min telefon, men der var en tråd om det samme emne for et par måneder siden.
Den blev oprettet af userx og hedder politiets THC spyttester, hvor der i tråden stilles spørgsmålstegn ved om hvorvidt tiltaget er vedtaget. :?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jul 2017 13:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 jun 2011 12:08
Indlæg: 140
Jeg har læst den igennem, men der er ikke rigtigt noget svar på hvor længe det kan spores.
Der er mange der siger det kan spores i 24 timer i blodet hvis man kun ryger af og til. Vil det så sige at hvis man ryger 1 gang hver dag på samme tid, så kan man hele tiden testes positiv? og hvis man ryger hver anden dag på samme tidspunkt om dagen, så kan man cirka testes positiv i halvdelen af ens tid? Altså så man ryger og kan testes positiv i 24 timer, og så ikke kan i 24 timer indtil man ryger igen, o.s.v.
Er der nogle herinde der har prøvet at få taget en test hos politiet dagen efter de har røget? Og hvad skete der så?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jul 2017 10:14 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Grunden til du ikke får noget svar er at det er meget individuelt, og man kan ikke give en fast tidsramme på hvornår man bliver testet positiv. Det kommer an på hvor ofte du ryger, hvor meget du ryger og hvordan din krop nedbryder cannabis. Hvis du ryger mange gange om ugen, så tager det også længere tid før det er ude af kroppen igen. Hvis du kun ryger en gang om måneden, så er du nok safe efter 24 timer. Men det er ikke sikkert. Hvis du har behov for kørekort i dit job, så ville jeg ikke turde indtage cannabis.

Der er tilfælde hvor folk der har røget ofte ikke er blevet testet positive. Men der er også tilfælde med folk der aldrig har røget, men blot har været udsat for passiv rygning i forbindelse med job som hjemmehjælper og har mistet kørekort. Derfor får du ikke noget konkret svar, fordi cannabis nedbrydningsprocessen er kompleks.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 aug 2017 11:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Når man læser hvad sælgere af THC test skriver kan man spore cannabis i spyt i op til 4 timer og i urin op til 4 dage, efter en enkelt ryger.
Er der eksempler på at nogen er fundet positiv i en politi spyttest 4 timer efter en enkelt ryger.?
Jeg har selv gentagne gange testet, med urin test, at jeg efter en ryger fredag aften er negativ mandag morgen, men kan jeg regne med at det så altid gælder, eller svinger det, når det er samme mængde/kvalitet der ryges.
Burde det ikke være ok at køre bil når urin test er negativ, når nu en spyttest kan spore i kortere tid.?
Er det kun når politiet finder en positiv spyttest at de sender en til blodprøve, eller gør det det også på mistanken?.
Hvad er sammenhængen mellem urin og blod test, kan man spore længere i blod end i urin?.
Er der en ekspert til stede?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2017 18:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 aug 2017 17:35
Indlæg: 1
Hej folkens.

Jeg tænkte at jeg lige vil være med.

Jeg har kørt i godt og vel halvandet år uden nogle problemer overhovedet. Kører pænt og forsøger da at overholde alle færdselsregler.
Det uheldige sker så, at jeg bliver stoppet i lørdags - For første gang. De beder selvfølgelig om kørekort og tjekker mig i registret.
Der finder de noget gammelt noget fra starten af år 2016, hvor jeg blev taget med noget hash i byen.
På baggrund af det "Spurgte" betjenten om jeg havde lyst til at deltage i en narkotest. :roll:
Jeg havde ikke rigtig noget valg, så jeg måtte følge med om til deres bil hvor de har det her narkometer.
Min sidste indtagelse af cannabis var ved 06:00 tiden lørdag morgen, hvor jeg lagde mig til at sove igen. Jeg havde desuden røget ret meget fredag aften, og ryger også til daglig.
Jeg bliver stoppet ved 16:00 tiden lørdag.
Betjenten gav mig en plastikdims, som skulle samle spyt.
Betjenten sagde gentagende gange, at jeg skulle komme den godt under tungen og ud til kinderne.
Jeg kørte den hovedsagligt omkring og på mine tænder.
Når den har samlet nok skal den ind i narkometret og så skal man lige vente i 8 min... :shock: Man må desuden ikke spise, drikke eller ryge en smøg i de 8 min.
De første 4 gik okay hurtigt - De næste 4 gik meget langsommeligt.
Da testen var færdig viste den negativ ved al det "narkotika" den tester for. Jeg havde aldrig nogensinde troet at det var tilfældet, men egentlig reelt nok. Jeg var jo ikke påvirkede længere. Så jeg fik lov at køre videre. :rocking:

Jeg synes lige jeg ville dele det selvom det nu blev lidt langt. :)

Det værste er snart, at jeg jo ikke aner hvad den siger næste gang jeg bliver stoppet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2017 21:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 jun 2011 12:08
Indlæg: 140
Hej Longe, tak for at dele det med os :)
Men var det så en fejl at de ikke stoppede dig? Eller vil det altid være sådan ved spyttest?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team