Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 apr 2024 22:14


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 31 jul 2017 08:23 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Jeg har for lidt over 3 uger siden bestilt en pakke fra udlandet, hvor det plejer at tage ca.3-5 hverdage med DHL at nå frem. Det har som sagt så taget ca.3 uger og alt i mens kunne jeg se på tracking at den stod stille det meste af tiden i "transit" i Dk siden d.12 Juli hvor jeg mistænker at den er blevet undersøgt. Nu har jeg så pludselig fået en mail fra Bring om at den er på vej mod mig enten i pakkeshop eller til fordeling, hvilket ikke er noget jeg plejer at få så vidt jeg mindes. Mailen ser også ret fabrikeret ud, med flere slåfejl i, hvilket en standard-mail ikke burde have.

Jeg har før, oplevet at skulle skrive under på en pakke, som told/politiet så havde tømt for indhold og lagt et brev i hvor jeg i kraft af at have underskrevet pakkeslippen, gjorde mig mere eller mindre skyldig, selvom jeg dog kun fik en advarsel til mit store held.

Jeg tvivler på at de lader mig slippe nu, da jeg også har en ide om at denne politikreds er langt mere emsige ift. den gamle jeg var i, hvor jeg for det, meste fik et opkald eller alene advarsler.

Jeg er derfor i tvivl om jeg skal underskrive pakken og om de mails de sender bare noget de er begyndt på eller på den anden side forsøge at få luret om pakken har været åbnet og om det er et setup.

Har i også oplevet den med at de tømmer pakken inden og lokker en underskrift ud af en, og i så fald har i nogle råd?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jul 2017 11:55 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Det beviser ikke noget som helst at du skriver under på at du har modtaget en pakke. Det ville jeg da også gøre, selv om det ikke var noget jeg havde bestilt. Det kunne være en gave fra en bekendt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jul 2017 21:27 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Kan bare ikke se hvorfor de ellers skulle gøre sig besværligheder med at lukke pakken igen efter at have beslaglagt indholdet, og så sende den igen. Det skal selvfølgelig siges at det ikke er alle gangene det er sket, og andre gange hele pakken/brevet destrueret nærmest inden jeg fik et brev fra politiet.

Jeg tror også de har oppet deres indsats ifm. lukningen af Alphabay/Hansamarket osv. og de skal snart tjekke tusindvis af kunder som de får info på igennem udenlandsk politi, så vidt jeg kunne forstå på det. Måske har de derfor så travlt at de ikke gider til at åbne ikke-darknet-relateret post osv. selvom det ryger i told.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 aug 2017 12:37 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg synes det giver god mening at tolderne sender den tomme pakke til dig, hvis den samtidig indeholder et brev om at du har købt noget ulovligt, og får en bøde for det. Så slipper de for at kontakte dig på anden vis.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 59 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team