Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 00:58


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 aug 2017 00:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jan 2012 05:18
Indlæg: 9
Halløj i forum

Beklager at stille et spørgsmål som jeg burde kunne finde svar på andet sted, men synes jeg har søgt .

Vil gerne bestille noget L-dopa online men ved ikke om det må importeres til DK og hvad risikoen er?

Kan umiddelbart kun finde det i usa, altså udenfor EU, via iHerb?

Så var der nogle enkelte engelske sites men der er det dyrt.

Nogen erfaringer?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 aug 2017 12:14 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Så vidst jeg kan læse mig frem til og har set, så er L-dopa ikke ulovligt i DK. Det findes desuden i alle mulige pre-workouts soom forhandles ligeledes.
Du kan købe det fra Ebay, Amazon, Iherb you name it, men hvis det er over 80.kr risikerer du told men det er sjældent jeg bliver taget når jeg handler fra de disse tre.

Jeg reagerer ikke selv godt på det, og jeg kan mærke at det trigger usammenhængende og maniske tankemønstre hos mig, og det er et skidt tegn, så jeg har ikke rørt det i årevis og har derfor ikke de store erfaringer at dele ud af.
Hvad kunne du godt tænke dig at få af virkning med L-Dopa? Så vidt jeg ved får man bedst virkning ved at kombinere det med Cardidopa da det ellers ikke effektivt omdannes eller krydser blood-brain-barrier så godt.

Det skal yderligere nævnes at nettet er fyldt med historier om folk som mere eller mindre, midlertidigt har mistet deres forstand, efter en binge på Levodopa/Cardidopa hvor de reelt set har været helt skudt af.
Det er derfor ikke legetøj og folk beretter om slemme hallucinationer kombineret med paranoia og pludselige vrangforestillinger så det kan godt være i bare skal holde jer til de almindelige stimulanser hvis i bare skal knase den af.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 aug 2017 16:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jan 2012 05:18
Indlæg: 9
Noget tyder på at jeg skal genoverveje det...

Jeg skal prøve at gøre en lang historie kort. For nogle år siden var jeg nede og vende med stress. Primært arbejdsbetinget stress som direkte konsekvens af en nyansat psykopat chef. I takt med at jeg skiftede job og kom ovenpå begyndte jeg at interresere mig for hvad man kunne gøre for at holde det nede udover at passe på sig selv i det daglige.

Jeg har så taget fast tilskud af magnesium og b vitamin hvilket har kunnet mærkes så jeg har nok manglet det. Den helt store effekt kom da jeg begyndte med 5 htp i nogle små kure af omkring 7 dages varighed. Jeg genvandt mit gode humør og min rolige holdnibg til tingene.

Jeg mangler så det sidste "drive" der giver mig lysten til at præstere som jeg havde det førhen så det med at have et job ikke kun er noget jeg "skal" men også er noget jeg rent faktisk "vil".

Det skal selvfølgelig ikke tages fast de næste mange år men sådan efter behov.

Giver det mening? Bare lidt?

Er der i øvrigt andre med erfaringer der ønsker at dele dem?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 aug 2017 18:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jan 2012 05:18
Indlæg: 9
Altså erfaringer med L-dopa...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2017 15:00 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Det giver fint mening at man arbejder med at finde nogle kostændringer og supplementer som vil støtte en bedst muligt til at være i flow det meste af tiden. Det gør de fleste på den ene eller anden måde. Det der ikke giver så god mening, er at forsøge at skabe mere energi og flow, alene ved at ramme nogle meget specifikke neurotransmittere iform af 5-htp(seretonin) L-dopa(dopamin) Problemet er også at der er en masse mainstream sandheder på området og de fleste snakker om at Dopamin gør det her, og Seretonin gør det her, hvorimod det slet ikke kan stilles op sådan og at det er langt mere kompliceret end de her enkle kredsløb vi forestiller os. Faren ved det er også man ender med at prøve de her ret potente, men ofte dårligt tolererede substanser af, som kan ende med at gøre en afhængig eller langsomt skade ens hjerne som så kan tage årevis om at nå tilbage til et nogenlunde lignende plateau.

Jeg ville nok være forsigtig med at forsimple det, selvom det er tegn på at du interesserer dig for det og nok også læser en masse op på det hele og hvad skal gøre ved det. Jeg ville måske vælge at arbejde mere subtilt med at balancere dine systemer, og kun i yderste tilfælde "target" receptorerne på den måde, da det alligevel meget sjældent er bæredygtigt, at skrue på de parametre alene i hverdags-øjemed.

I det mere sikre hjørne findes der bestemt også nogle effektive boostere til motivationen, som i nogen grad også berører nogle af seretonin-receptorerne såvel som agerer stabiliserende for dopamin balancen. Men jeg tror key er at forsøge at ramme receptorerne indirekte, samtidigt med at man også arbejder med andre ting, som mindset, bevægelse og div sociale udfoldelser, da det også er med til at skabe overskud/underskud i systemerne, og ikke kun den anden vej rundt.

Jeg har bl.a. stor glæde af de her til motivation: Tongkat Ali, Rosenrod, Panax Ginseng, Ashwhaganda
Det er alt sammen noget som man gerne skal tage i et par uger for virkningen viser sig, men det er netop fordi de arbejder ret subtilt som adaptogener. Ellers så læs lidt op på Nootropics. Der er hele fora dedikeret til, især fokus og motivations-fokuserede midler eller desiderede stacks.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2017 11:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jan 2012 05:18
Indlæg: 9
Tak for dit input. Det har givet stof til eftertanke. Det betyder ikke at jeg bortkaster resten af mit 5 htp. Men det kunne være at der skulle være lidt længere mellem kurerne og på længere sigt bør det måske endda udfases.

Mht. L-dopa så sættes projektet lige standby. I den firbindelse tænker jeg om L-tyrosin er forbundet med samme risiko? Jeg har nogle kapsler liggende som jeg aldrig rigtig fik brugt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2017 19:27 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Har også haft gode erfaringer med 5 htp men der er for mange skræmmehistorier på nettet om folk som rammer månedslange depressioner efter at stoppe, til at jeg vil bruge det på daglig basis.

Mht. L-tyrosin, så er det vist en amino-syre som kan omdannes til nor-adrenaline/dopamin/hormoner, men den omdannes ike automatisk men kun efter "kroppens behov" 5htp bliver vist direkte omdannet til en slags fri Seretonin, ligeså ledes L-dopa bare med Dopamin, ud fra hvad jeg husker. Derfor vil L-tyrosin være mere subtilt i mine øjne og i stedet give byggeblokkene til at lave mere, skulle behovet opstå, i stedet for direkte at floode systemet.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team