Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 06:34


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 sep 2017 18:26 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jan 2012 02:24
Indlæg: 9
Hej.

Jeg er just flyttet i kollektiv med kæmpestor have. Dermed også store muligheder for dyrkning. Mine medbeboere er bekymrede for om de på nogen måde bliver straffet, hvis politiet en dag skulle troppe op, når de også står på huskontrakten og er velvidende. Kan jeg nuppe al skylden eller hvor'n fungerer det? Tænker ikke en voldsom skov. 10-30 planter ca.

god dag derude

chacha


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2017 20:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Uden at vide NOGET om det, tænker jeg ikke de er i fedtefadet så længe at alle parter er indforstået med at:

A. "De ikke vidste det" (aka. BENÆGT BENÆGT BENÆGT, fra deres side)
B. At du tager den på din kappe hvis der bliver nogen form for problemer.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2017 00:20 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
10-30 fuldvoksne Cannabisplanter fylder enormt meget hvis du giver dem ordenligt jord og lys. Det er ikke bare et bed det bliver en mindre mark du får lavet dig. Havde engang 6 planter stående i samme situation som dig, og det blev meget mere omfattende end jeg først troede. Hver plante blev mindst 2-5m høj og gennemsnitlig 2-3m bred pr stk, så du kan selv se hvordan det ville se ud, udefra. Dertil kommer at det bliver svært at få alle beboerne til ikke at nævne noget til andre, såvel som deres gæster, som jeg formoder de også vil bruge haven med. Chancen for at blive snuppet bliver utroligt stor pludseligt. Hold dig til et par stykker, dyrk dem ordenligt, og gem dem bag så meget du kan. Stanken kan du ikke gemme men 30 fuldvoksne planter det er waay over your head med mindre du snakker lowriders bag et bed brændenælder eller lign :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2017 17:29 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jan 2012 02:24
Indlæg: 9
Fremragende pointer venner. Jeg holder mig til en 6 stykker. Jeg undrer mig, om det på nogen måde fungerer at benægte kendskab til dem? De står trods alt også i deres have. Men det er en meget stor have, og kan snildt gemme dem i brændenældebevoksning helt nede bagerst, hvor folk sjældent kommer, så de både kan være (lidt mere) anonyme og få sollys.
Nogen med jura i ryggen, der kan være behjælpelig?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2017 19:15 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Jeg vil gerne stille et følgespørgsmål. Er der økonomisk gulerod for politiet ved at straffe flere for den samme forbrydelse? Eller sprugt på en anden måde, er der økonomisk gulerod for et kollektiv med cannabisplanter i haven, ved at samle "skylden" på en enkelt person?

Altså hvis en enkelt person dømmes for X antal planter vil han skulle betale Y kroner. Hvis Z personer dømmes for samme forbrydelse, vil de så skulle betale Y kr hver eller noget i retning af Y/Z kr?

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 sep 2017 08:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Jeg mener at have læst for mange år siden at alle blir dømt Y.
Det vil sige at det kan betale sig at en mand tager skylden, og resten splejser til bøden, og eventuel en kompasition for fængselsopholdet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 sep 2017 22:03 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 nov 2000 02:01
Indlæg: 1774
Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
I sidste ende tilfalder straffen vel ejeren af ejendommen/grunden...?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2017 12:11 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Da jeg så programmet Forsvundet på kanal 4 i går aftes, kom jeg til at tænke på denne tråd. En brandmand i USA anlagde en cannabismark på sin store grund. Han sagde til sin kone at han havde udlejet den del af grunden, og hun opdagede ikke noget. Men det gjorde politiet, og manden kom i spjældet. Konen blev også anholdt, men da de ikke kunne bevise at hun havde kendskab til marken, blev tiltalen frafaldet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2017 14:45 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Enspænderen skrev:
Da jeg så programmet Forsvundet på kanal 4 i går aftes, kom jeg til at tænke på denne tråd. En brandmand i USA anlagde en cannabismark på sin store grund. Han sagde til sin kone at han havde udlejet den del af grunden, og hun opdagede ikke noget. Men det gjorde politiet, og manden kom i spjældet. Konen blev også anholdt, men da de ikke kunne bevise at hun havde kendskab til marken, blev tiltalen frafaldet.

Tror man skal være meget påpasselig med at sammenligne USA med Danmark i den her sammenhæng.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2017 12:37 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Det har du ret i. Jeg drager ingen konklusioner. Men jeg synes det lyder logisk at man er medskyldig hvis man har kendskab til forbrydelsen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2017 18:45 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Man har ikke meldepligt i Danmark. Dine medboere kan derfor godt vide, at du gør noget ulovligt, uden selv at blive straffet.

Dog vil evt betjente helt klart søge, at implicere dem. Det kræver, at de vedholdent nægter og at du kan rationalisere, at du har kunne dyrke dine planter osv uden deres hjælp eller involvering på bogen måde.

Som sagt tidligere, er 30 dog ret mange planter. Selv auto blomstrende små ruderalis vil fylde mindst 25m^2 hvis plejet ordentligt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team