Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 02:39


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 nov 2017 03:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 nov 2017 01:59
Indlæg: 4
Hej

En hverdags juni morgen blev jeg vækket af tre betjente og en narkohund. De havde en ransagningskændelse til min lejlighed.
Tilbage i januar måned havde de nemlig fundet og stoppet en forsendelse blandet narkotika med mit navn og adresse som modtager på pakken.
Forsendelsen som jeg jo af gode grunde aldrig modtog, indeholdte i følge politiet: 14,5g MDMA, 31,4g amfetamin og 26 ecstasy piller.
Seks måneder efter de beslaglage pakken med stofferne, valgte politiet så at rensage min lejlighed. Her fandt politiet lidt over 2,5g amfetamin samt 0,1g MDMA.
Lettere skuffede, efter grundigt at have ransaget min bil, kælderrum og lejlighed, uden yderlige narkotikafund, beder en betjent mig til sidst om at se i min postkasse.
Postkassen er utømt og fyldt med reklamer og regninger. Men i postkassen ligger der også et brev med mig som modtager, hvori de finder 5,1g psilocybin tørrede svampe.

Under ramsagningen benægter jeg kendskab til den konfiskerede pakke med det blandede narko, samt kenskabet til brevet med de tørede svampene som de fandt i min postkasse.

Politiet konfiskere desuden telefon (iPhone 6) i to hele måneder før jeg fik den tilbage.
Men helt ærligt, så sælger jeg ikke. Så politiet fandt ikke jo heller ikke noget på min telefon der måtte indikere dette.

Men lige pludselig, for tre dage siden, så høre jeg så fra dem igen. Anklageskriftet modtaget i min e-boks..

- Hvad skal jeg gøre herfra? HJÆLP?

Her er anklageskriftet:
------------------------
overtrædelse af lov om euforiserende stoffers § 3, jf. § 1, jf. bekendtgørelse om euforiserende stoffer § 27, stk. 1, jf. § 3, jf. bilag liste B nr. 31 og nr. 16, jf. straffelovens § 21, stk. 1,
ved på et endnu ukendt tidspunkt forud for den 4. januar 2017, fra et endnu ukendt sted i Nederlandene, på endnu ukendt måde, at have forsøgt at indføre 14,5 gram MDMA, 31,4 gram amfetamin og 26 ecstasy piller til sin bopæl XXXXXXXXXXXXX, delvist med henblik på videreoverdragelse, hvilket imidlertid mislykkedes, idet forsendelsen blev standset i Postcenter Kastrup.
2.
overtrædelse af lov om euforiserende stoffers § 3, jf. § 1, jf. bekendtgørelse om euforiserende stoffer § 27, stk. 1, jf. § 3, jf. bilag 1, liste B nr. 208
ved på et endnu ukendt tidspunkt forud for den 21. juni 2017 ca. kl. 11.00, fra et endnu ukendt sted i Polen, på endnu ukendt vis, til sin bopæl XXXXXXXXXXXXX at have indført og modtaget 5,1 gram psilocybin og psilocin i form af svampe, delvist med henblik på videreoverdragelse.
3.
overtrædelse af lov om euforiserende stoffers § 3, jf. § 1, jf. bekendtgørelse om euforiserende stoffer § 27, stk. 1, jf. § 3, jf. bilag liste B nr. 16 og 31,
ved den 21. juni 2017 ca. kl. 11.00 XXXXXXXXXXX, at have været i besiddelse af 2,76 gram amfetamin og 0,1 gram MDMA delvist med henblik på videreoverdragelse.
-----------------------
NÆSTE E-BOKS BESKED:
- Besked om at de beskikker en advokat for mig hvis jeg ikke retter henvendelse indenfor 3 hverdage.
-----------------------
NÆSTE E-BOKS BESKED:
Kriminalforsorgen beder mig kontakte en dem for at aftale et møde hvor de kan fortage en "personundersøgelse" af mine sociale og personlige forhold som kan få indflydelse for min sag...

BONUS INFO: Har fast job, ren straffe attest (indtil nu), 28 årig dansk mand. Fine sociale forhold osv..

Hvad skal mit næste move være? Hjælp, hvis du har et kvalificeret råd til mig !!!
Skal jeg kontakte advokaten selv? Skal jeg kontakte kriminalforsogen og få lavet den personundersøgelse? Hvad skal jeg gøre? Hvad kan de dømme mig for overhoved? Hvad vil min straf evt. ca. blive? ( Kan ikke løbe fra de 2,76g amf + 0,1g mdma som minimum går jeg ud fra)
Håber i kan hjælpe mig...

Bedste hilsner
"M"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2017 08:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg ville stadig benægte alt kendskab til de to breve du har fået. Hvis du har din handelsteknik i orden med tumbler, bitcoins, flere wallets osv. så burde de ikke kunne bevise at det er dit knark. Selvom du har noget andet knark skal de bevise at hele baduljen er din. Men med de mængder ville jeg nok også overveje at få en advokat indover. Evt. kontakt gadejuristen, selvom de vidst ved mere om kontantshjælpssystemer og misbrugsproblematikker, så har de generelt et blik på dig som stofbruger fremfor stofmisbruger.

Umiddelbart tænker jeg ikke at en personndersøgelse gavner dig. Alt hvad du siger kan blive brugt imod dig, er efterhånden det mantra jeg har hørt som giver bedst mening i forhold til sager som denne.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2017 12:24 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Udtal dig om absolut intet til politiet. Lad være med at benægte, bare lad være med at udtale dig. Og få for alt i verden fat i en advokat hurtigst muligt. Det er bedre at bruge 30-40.000 på en god advokat end at få det lort på sin straffeattest

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2017 12:48 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Omkring forsendelserne, så hænger det hele jo lidt på, om de kan knytte dig til betaling eller bestilling. Hvis du har købt det, ved du bedst selv, hvordan og hvorledes dette er foregået. Desværre må man nok også erkende, at det at de finder samme stoffer på din bopæl, som dem der er beslaglagt i forsendelsen, kraftigt bestyrker, at du har noget med det at gøre. Indicier kan være ret inkriminerende, og det er derfor vigtigt, at du absolut benægter, i en hver tænkelig grad, at have noget med bestillingen at gøre.

Dét at de finder brevet i din postkasse er også lidt problematisk, synes jeg. Det er et særligt tilfælde, at de tager et brev 6 måneder inden de kommer og dernæst finder et andet brev i postkassen (måske endda fra en anden forhandler). Jeg synes stadig at du skal benægte, men vær klar over, at du vil blive mødt med ekstrem mistro og din forklaring skal give absolut mening og være konkret og enslydende.

Det efterlader de 2,76g amfetamin og 0,1g MDMA, her er det vigtigt blot at erkende. Det er ikke til at løbe fra, og det drager enorm tvivl på din oprigtighed, at forsøge at lyve sig fra dét. Har de ikke fundet vægt, mange kontanter, poser e.lign skal du dog bestride intentionen om videreoverdragelse. Den smider de kun på, fordi de kæder det sammen med den større mængde i det konfiskerede brev. Bliver du ikke dømt for forsendelserne, og har du ikke haft "udstyr" der indikere salg, har de intet at have det i. Din rene telefon taler desuden for din sag.


Personundersøgelsen er hvad der i retten bruges til at vurdere, hvilken straf du er egnet til. En god personundersøgelse ligger til grund for at få samfundstjeneste og en betinget dom eller en rent betinget dom. Den ligger også til grund for, at kunne afsone med fodlænke ved ubetinget dom. Kriminalforsorgen vil indkalde dig til denne, du bør ikke skulle gøre noget aktivt.

Hvis du ikke gør noget nu, vil retten beskikke dig en advokat. Denne vil kontakte dig, så i kan mødes og drøfte sagen. Ønsker du en specifik advokat, skal du melde ud nu, til retten, og gøre opmærksom på dette. Beskikkede advokater får omkring 1300-1500kr/time i retten (jeg husker ikke det præcise beløb), finder du selv en, kan denne være dyrere. Taber du sagen, betaler du selv for advokaten uafhængigt af, om denne var beskikket eller selvvalgt. Ved en beskikket advokat, lægger staten dog ud for dig og politiet opkræver løn til denne, hvis du taber sagen.
Bliver du kun dømt for, hvad der er fundet i din lejlighed, er der tale om en delvis frifindelse og din advokat bør derfor kræve, at retten betaler en god del af omkostningerne til sagen. Specielt hvis det også bliver til eget forbrug, da dette er en bødesag der kun hører hjemme i retten ved nægtelse af forholdet.

Jeg håber, at dette besvarer nogle af dine spørgsmål


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2017 12:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 nov 2016 23:21
Indlæg: 19
Gav du dem bare adgang til din mobil uden videre?
Vil man egentligt kunne blive straffet hvis man nægter at udlevere krypterings nøglen til sin mobil/pc


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2017 13:28 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
De har oftest ret til at tage mobiltelefon/computer osv, hvis de har en ransagelseskendelse.
Man har selvfølgelig ikke pligt til at udlevere krypteringsnøgler/passwords osv, men politiet vil højst sansynlig slå på at man kan have enheden tilbage hurtigere, hvis man opgiver password/krypteringsnøgle.

Man kan ikke straffes for ikke at ville inkriminere sig selv.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2017 13:34 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
YouLoco skrev:
Vil man egentligt kunne blive straffet hvis man nægter at udlevere krypterings nøglen til sin mobil/pc

Som udgangspunkt: Nej, det kan man ikke. Har du intet at skjule, kan du give adgang og derved vise dette. Ellers kan du bare lade være, man er som sigtet ikke tvunget til, at inkriminere sig selv.

Der er dog gråzoner, som man kan forestille sig, men der er mig bekendt ikke nogen fast praksis, da det ikke er prøvet i det danske retssystem. I alle tilfælde vil sanktionerne retten kan rejse være minimale, formodentligt svarende til, ikke at lukke politiet ind i din lejlighed, hvis de har en dommerkendelse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2017 14:54 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Du har en meget dårlig sag. Jeg tror ikke du får noget ud af at benægte kendskab til brevene. Men du siger at du ikke sælger stofferne videre. Hvis det er rigtigt, så må du kunne argumentere for det. Hvor ofte tager du amfetamin og MDMA? Hvor langt rækker de stoffer, du købte i januar? Måske var der kun til et halvt års forbrug? Der er stor forskel på om du bliver dømt for besiddelse eller videresalg. Hvis du kun bliver dømt for besiddelse, så har du vundet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2017 23:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 okt 2010 20:21
Indlæg: 187
Geografisk sted: Kbh
Man får ikke rabat på straffen for at indrømme noget. Så jo, benægt brevene.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2017 01:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 nov 2017 01:59
Indlæg: 4
Tak for alle de gode råd. Politiet tog ikke min computer i forbindelse med ransagningen. De tog kun min mobil. De ville dog heller ikke finde noget på den som de ville kunne bruge til så meget. PgP krypteret mv.. Bare af rent princip selvfølgelig..

Kan jeg sansynliggøre overfor dem, evt sammen med den kommende beskikkede advokat at der intet hold er i anklagerne om henblik på videresalg og/eller at bevisgrundlag for at det er mig som har bestilt varerne ikke holder, så de måske frafalder anklagerne mod mig?
Kunne jeg henvise til den Belgiske EU politiker der flere gange har modtaget heroin bestilt i hans navn hjem til sig selv uden at have kendskab? Jeg tænker at måske viste en “fjende” at jeg i ny og næ i weekenderne tog en bane speed eller mdma, og derfor forsøgte at skade mig mest muligt ved at bestille netop disse vare i mit navn for at få det til at se plausibelt ud at det var mig selv der havde bestilt efter som min “fjende” havde en forventning om at jeg nok ville have en mindere mængde af netop de 2 typer narko derhjemme hvis jeg ville blive ransaget?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2017 01:18 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Personundersøgelsen er bl.a. for at vurdere om du er egnet til samfundstjeneste. Så hvis du mener der er risiko for at du bliver straffet, så kan det godt være en god ide. Se f.eks. http://www.kriminalforsorgen.dk/Personu ... -6430.aspx

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2017 05:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 nov 2017 01:59
Indlæg: 4
йети skrev:
Personundersøgelsen er bl.a. for at vurdere om du er egnet til samfundstjeneste. Så hvis du mener der er risiko for at du bliver straffet, så kan det godt være en god ide. Se f.eks. http://www.kriminalforsorgen.dk/Personu ... -6430.aspx

Det lyder jo umiddelbart til at det i min situation kun vil kunne gavne mig?
Er der ingen fare eller mulighed for at personundersøgelsen kan skade min sag eller blive brugt af anklageren til at forsøge at påvise at jeg er skyldig i anklagerne?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2017 13:17 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Lektier skrev:
Man får ikke rabat på straffen for at indrømme noget. Så jo, benægt brevene.

Hvis man benægter det åbenlyse, så mister man sin troværdighed, og så tror dommeren ikke på noget af det man siger.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2017 13:25 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
BadLuck1 skrev:
Kunne jeg henvise til den Belgiske EU politiker der flere gange har modtaget heroin bestilt i hans navn hjem til sig selv uden at have kendskab? Jeg tænker at måske viste en “fjende” at jeg i ny og næ i weekenderne tog en bane speed eller mdma, og derfor forsøgte at skade mig mest muligt ved at bestille netop disse vare i mit navn for at få det til at se plausibelt ud at det var mig selv der havde bestilt efter som min “fjende” havde en forventning om at jeg nok ville have en mindere mængde af netop de 2 typer narko derhjemme hvis jeg ville blive ransaget?

Så skal du sandsynliggøre at det er tilfældet, ved at argumentere for det. Jeg tror ikke det er tilstrækkeligt bare at henvise til det som en teoretisk mulighed. At politiet har fundet stoffer i dit hjem, og tilfældigvis fandt et brev med svampe i din postkasse samme dag, det peger unægtelig på at det er dig selv der har bestilt stofferne. I øvrigt er det en underlig måde at genere sine fjender på, for i de fleste tilfælde bliver brevene ikke stoppet i tolden, og så sker der ingenting.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2017 19:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 nov 2017 01:59
Indlæg: 4
Ja, det er en ret nice fjende at have.
Jeg er blevet meget klogere, tusind tak for indput til alle.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team