Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:54


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 nov 2017 10:45 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Jeg har hørt fra en hel del mennesker efterhånden at mange simpelthen ikke har respekt for den risiko der er forbundet med at købe og især sælge ulovlige stoffer. Der bliver rask væk spurgt direkte om man kan købe ting, over facebook, på sms, i telefonisk samtale, og andre lignende steder. Det er naturligvis frustrerende for dem der sælger stofferne på trods af risikoen, at nogle af deres kunder tilsyneladende ikke forstår at det er alvor, og at uansvarlig kommunikation risikerer at sende forhandleren i fængsel.

Det er måske indlysende for mange, men tydeligvis ikke for alle. Derfor denne lille guide til hvordan man opfører sig når man kontakter sin pusher:

Sig aldrig hvad det er du gerne vil købe af din pusher i telefonen eller på sociale medier som Facebook eller på en normal ubeskyttet mailadresse. Helt generelt skal man aldrig spørge til stofhandel andre steder end ved et fysisk møde. Kodesprog i telefonen duer heller ikke (f.eks. "kan du hjælpe mig i dag"), politiet kan fint gennemskue den slags.

Man er simpelthen nødt til at gå ud fra at 1: Politiet lytter/læser med, og 2: De er ikke dumme. Der er masser af mennesker der er blevet bustet pga sms'er, emails, facebookbeskeder og lignende. At beskederne på telefonen bliver slettet efterfølgende er ingen løsning, idet politiet ved mistanke kan få adgang til også slettede beskeder, idet disse ofte kan genskabes af teknikerne (eller måske gemmer teleselskabet dem selv om de ikke skal).

Den generelle gode løsning er at man i stedet ringer eller skriver en besked aftaler et møde med den pågældende, i stil med "Hej, skal jeg ikke lige komme forbi til en kop kaffe i eftermiddag?" Når man så ses, kan man tale om tingene uden omsvøb. En anden løsning, hvis forhandleren ellers er med på den, er krypteret kommunikation, dette kan foregå enten vha PGP-krypterede tekstbeskeder, eller via programmer/platforme som er lavet til netop sikker kommunikation. Husk dog på forhånd at undersøge hvilke faldgruber der evt er hvis man gør det på den måde, og sørger for at beskeder ikke gemmes ukrypterede i logfiler og lignende.

Husk: God sikkerhed er det bedste for alle. Selvom du ikke selv ryger i fængsel fordi du kun er kunde, så mister du jo din forhandler hvis de forkerte opdager jeres forretninger. Og sikker kommunikation er ikke mere besværligt end at alle godt kan finde ud af det.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2017 11:18 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Fantastisk skrevet. Jeg har ofte oplevet at folk er ligeglade, når det alligevel ikke er dem der dealer, så der er jo nok behov for at repetere normal kotyme.
Der skal ikke mere end en selvoptaget spasser til, før det hele kan smuldre.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2017 11:59 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Og når folk nu alligevel dummer sig og spørger direkte så må pusheren være klog nok og svare “nej det har jeg ikke.
Derefter sletter man vedkommende i sin omgangskreds.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2017 12:49 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Puha, det kunne cirka alle mine pushere lærer noget af, de skriver selv helt åbent på facebook og over sms

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2017 14:40 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det er dumt for ikke alene efterlader det dem selv ekstremt sårbare, men som kunde er man jo også udsat via dummebøder og plet på straffeattesten.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2017 21:23 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jul 2017 19:09
Indlæg: 41
Rigtigt godt skrevet!

_________________


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team