Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 11:08


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 dec 2017 16:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 okt 2015 22:00
Indlæg: 75
Geografisk sted: Verdens navle
I går havde jeg en rigtig dårlig oplevelse. Jeg var til julemarked med en veninde, og besluttede mig for at købe en klump, for første gang i et års tid. Derefter chiller vi lidt rundt og drikker et par bajer. Vi ender i en park, og jeg går hen for at pisse op ad et træ. Ud af et mørkt hjørne kommer der ud af det blå to pansere stormene imod mig. Jeg prøver at flygte, men den ene panser kaster sig oven på mig, og råber mig ind i hovedet, at jeg skal holde mine hænder hvor jeg kan se dem. Jeg blev så visiteret og de fandt min klump. Jeg har styr på mine rettigheder, og fortalte dem hverken hvor det kom fra, eller anerkendte at det var mit. Jeg fik så ad vide, at jeg ville få en bøde, og at jeg skulle være glad for ikke at få en, for at pisse i parken også.

Kan jeg godt lade være med at betale bøden, eller tror i panserne vil tage det i retten? Burde jeg klage over deres uhensigtsmæssige opførsel? Jeg er en måned fra at blive 18, har det noget at sige?

_________________
Hvad er ingenting? Hvis der ingenting er så er der jo stadig noget. Nemlig ingenting.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2017 18:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 okt 2015 22:00
Indlæg: 75
Geografisk sted: Verdens navle
Vil mine forældre bliver underrettet? Læste også lidt rundt og fandt ud af, at sagen bliver taget i retten, hvis man ikke skriver under på konfiskeringen, passer det?

_________________
Hvad er ingenting? Hvis der ingenting er så er der jo stadig noget. Nemlig ingenting.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2017 19:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 nov 2016 23:21
Indlæg: 19
Jeg tror sgu ikke du kan slippe for en bøde, når de tager det direkte op ad lommen på dig.
Selv hvis du tog det i retten og vandt, ville du stadig havde brugt mange flere penge end hvis du betalte bøde . Du kan jo endda få den halvleveret, men synes alligevel du skal være glad for du ikke fik 2 bøder, synes de normalt er flittige til at give ‘pisbøder’ ud.

Hvis du er under 18, er jeg ret sikker på de kontaktet dine forældre - synes dog de gør det med det samme (så måske er du heldig) men er ikke sikker overhovedet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2017 19:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
U do the Crime, u do the time...

Når man bliver taget med hænderne i kagedåsen, er det bedst bare at bekende og undskylde, og tage den bøde der nu måtte komme, ved god opførsel kan man enda slippe med advarsel ( på en god dag )

bøden bliver nok 1.500kr, så søger du om halvering af bøden, så hedder den 750kr, der kan du så igen kontakte politiet og lave en afdrags ordning, hvor du betaler en 130kr om måneden til bøden er betalt.. hvis du er bekymret for dine forældre, så prøv genovervej hvad du render og laver. tænk dig om, kør james bond stilen også bliver du aldrig taget, smil og vær glad, hvis du prøver på ikke at være suspekt, så ender du med at se suspekt ud, så vær cool og smil, så vil de oftest bare lade dig gå..

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2017 23:23 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Jordforbindelse skrev:
U do the Crime, u do the time...

Når man bliver taget med hænderne i kagedåsen, er det bedst bare at bekende og undskylde, og tage den bøde der nu måtte komme, ved god opførsel kan man enda slippe med advarsel ( på en god dag )

bøden bliver nok 1.500kr, så søger du om halvering af bøden, så hedder den 750kr, der kan du så igen kontakte politiet og lave en afdrags ordning, hvor du betaler en 130kr om måneden til bøden er betalt.. hvis du er bekymret for dine forældre, så prøv genovervej hvad du render og laver. tænk dig om, kør james bond stilen også bliver du aldrig taget, smil og vær glad, hvis du prøver på ikke at være suspekt, så ender du med at se suspekt ud, så vær cool og smil, så vil de oftest bare lade dig gå..


+1

Opfør dig pænt.
Bare fordi du føler for andre rusmidler end de lovlige, behøver du ikke opføre dig som Frihedsaktivisten bare fordi at du står og pisser i en park med en lille klump tjald i lommen.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2017 01:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 okt 2015 22:00
Indlæg: 75
Geografisk sted: Verdens navle
Jeg ved det godt, men det er sgu lidt svært at tage den med ro, når der kommer to pansere ud af det blå, i fuld sprint, løbende efter en...

_________________
Hvad er ingenting? Hvis der ingenting er så er der jo stadig noget. Nemlig ingenting.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2017 02:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Psykemyggen, det er det jeg fortæller dig, næste gang smiler du bare, siger ja hovsa her må jeg vist ikke tisse, det beklager jeg meget, hvad er bøden, så havde de måske ikke engang kropsvisiteret dig, men bare skrevet en bøde og smuttet videre, en anden gang så put dog den nold ned til nosserne, det er ikke særligt svært at begå sig fuldt loaded alle steder i byen og på bar, jeg opfodre ikke til det!! jeg opfodre til man er lidt mere ligsom ham der James bond, sniger typen, ham som ligner skyggen på væggen, ingen opdager ham, men alle ved han har en fest :rocking: 8)

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2017 19:28 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Jordforbindelse skrev:
U do the Crime, u do the time...

Når man bliver taget med hænderne i kagedåsen, er det bedst bare at bekende og undskylde, og tage den bøde der nu måtte komme, ved god opførsel kan man enda slippe med advarsel ( på en god dag )

bøden bliver nok 1.500kr, så søger du om halvering af bøden, så hedder den 750kr, der kan du så igen kontakte politiet og lave en afdrags ordning, hvor du betaler en 130kr om måneden til bøden er betalt.. hvis du er bekymret for dine forældre, så prøv genovervej hvad du render og laver. tænk dig om, kør james bond stilen også bliver du aldrig taget, smil og vær glad, hvis du prøver på ikke at være suspekt, så ender du med at se suspekt ud, så vær cool og smil, så vil de oftest bare lade dig gå..



Buuuuuuuuh. Det er så latterligt at stjæle andre folks penge. Jeg synes umiddelbart også, at man ikke skal pisse i parker, men oftest skader det absolut ingen. Og så længe der ikke kommer grupper, og pisser det samme sted uge efter uge, så er der ikke særligt meget galt i det.
Og at få en bøde for cannabis er jo fuldstændig middelalderagtigt.
Ellers enig i at det oftest er bedre ikke at se suspekt ud. Det løser mange situationer. Men der er ikke tale om noget kriminelt her imo. lol

Trådstarter: du får stjålet dine penge af staten, men bøden kan vist nok halveres. Det står formentlig på selve bøden. Hvis du er under 18 eller hjemmeboende, bliver bøden sendt til din hjemmeadresse, altså vil dine forældre finde den. Overvej at tømme postkassen hver dag for at komme dine forældre i forkøbet, samt gøre noget nice for dem. Lidt ærgerligt at noget så tilforladeligt som at pisse i en park, kan ende med betjente der handler voldsomt. Der kan det fra din side betale sig, at holde din cool til at starte med. Men hvis muligt så løb fra politiet. Du må helt lovligt gerne løbe væk, så længe du ikke er sigtet for noget. Og så overvej at bruge toiletter, det er lidt mere civiliseret og nice af dig som menneske. Men ingen dør af at man pisser en gang om året i H.C Ørstedsparken.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team