Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 apr 2024 02:55


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 dec 2017 16:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 dec 2017 16:08
Indlæg: 8
Jeg har gennemført en del handler på darknet, men nu står står jeg i en situation hvor det ikke er muligt at modtage på min hjemmeadresse mere.

Jeg har en pakkeboks hos Postnord, men er lidt loren over at benytte denne, da den står i mit rigtige navn, og jeg derfor juridisk vel ikke kan sige jeg ikke kender noget til pakken, såfremt den mod al forventning skulle blive taget?

Er det for risikabelt at bestille til pakkeboksen, og hvilke andre muligheder er der når jeg ikke kan bestille til min hjemmeadresse?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 dec 2017 16:37 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Risikoen ved at bestille til pakkeboks eller til din hjemmeadresse er identisk da du som du selv skriver er forbundet med dit rigtige navn til pakkeboksen.

Politiet kan sagtens finde på at komme på hjemmebesøg hvis de tager en pakke som er sendt til din pakkeboks, det burde da være logik.

Den eneste måde at mindske risikoen er ved at sende det til en tredjepart som er indforstået med diskretion samt risikoen for at politiet kan komme og gennemrode boligen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 dec 2017 16:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Min kammerat brugte darkweb pænt meget for nogle år siden, politiet snuppede vist også en pakke eller to, men han kendte jo self ikke noget til det og mener ikk at han hverken fik bøde eller noget, men han har da oplevet at skulle betale moms og skat på en pakke der indeholdte ulovligheder, du kan tro han havde store øjne da de afleverede pakken til ham da han havde betalt beløbet haha :D

ved ikk om de har strammet op på reglerne, det ville jeg nok tjekke op på hvis jeg var dig :)

Hvis politiet ikke kan finde beviser for at man har købt det som er i pakken, så kan de vel kun tage en når man står med pakken i hånden ?

_________________
Bonzai guru


Senest rettet af ''Bruger-Slettet'' 29 dec 2017 16:47, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 dec 2017 16:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 dec 2017 16:08
Indlæg: 8
BasicReality skrev:
Risikoen ved at bestille til pakkeboks eller til din hjemmeadresse er identisk da du som du selv skriver er forbundet med dit rigtige navn til pakkeboksen.

Politiet kan sagtens finde på at komme på hjemmebesøg hvis de tager en pakke som er sendt til din pakkeboks, det burde da være logik.

Den eneste måde at mindske risikoen er ved at sende det til en tredjepart som er indforstået med diskretion samt risikoen for at politiet kan komme og gennemrode boligen.


Okay. Jeg havde forstået det som om at det ikke er muligt at nægte man kender noget til pakken når den er bestilt til pakkeboks. Det er jo kun mig der ved hvad min pakkeboks hedder! (mit telefonnummer). Er det forkert forstået?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 dec 2017 17:06 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Du kan altid nægte kendskab til pakken, det er i din fulde ret. Om det hjælper noget kommer så an på hvad politiet ellers har af beviser mod dig. Eksempelvis en bankoverførsel.

Hvis pakken har indeholdt tilstrækkelig mængde narkotika kan de få en dommerkendelse til at ransage din bolig, det er uafhængigt om du tilkendegiver kendskab til pakken eller ej.

Edit: Slettet roderi.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 dec 2017 19:27 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
DoubleUpDoubleCup skrev:
Okay. Jeg havde forstået det som om at det ikke er muligt at nægte man kender noget til pakken når den er bestilt til pakkeboks. Det er jo kun mig der ved hvad min pakkeboks hedder! (mit telefonnummer). Er det forkert forstået?

Jeg tror du har en pointe. Men hvorfor får du ikke en postboks i stedet for? Det svarer til en hjemmeadresse. Alle kan sende breve til din postboks, og derfor kan du benægte kendskab til et brev med ulovlige stoffer.

En postboks er ikke helt billig. Den koster 2500 kr. om året. Det ville være meget lettere og billigere at få send posten til din hjemmeadresse. Hvorfor kan du ikke længere dét?


Senest rettet af Enspænderen 29 dec 2017 20:00, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 dec 2017 19:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 dec 2017 20:35
Indlæg: 58
Hey ven som vil købe over darknet, da jeg købte over darknet kom min pakke KUN hvis det var et tracked brev/ til pakkeboksen hvis brevet ikke er tracked så kan man ikke modtage det i en pakkeboks, der udnyttede jeg mig af poste restante men der var dog en del bøvl med det.

Så hvis du ikke vil spilde dine penge så få vendoren til at sende brevet tracked selvom mange vendorer vil nægte at gøre dette.

Hvis det er en pakke du modtager er det altid tracked mener jeg så der tror jeg ikke der vil komme problemer, men de fleste sender jo med brev ;))


quote:
Hvad kan jeg modtage i Pakkeboksen?

Pakker og rekommanderede breve, der er adresseret til en Pakkeboks. Pakkerne kan måle op til 60 x 37 x 35 cm (LxBxH) og veje op til 20 kg. Du kan ikke modtage almindelige breve, eller når der skal betales ved modtagelsen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 dec 2017 19:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 dec 2017 20:35
Indlæg: 58
Btw betyder et rekommanderede brev bare at det er tracked.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2018 21:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2016 19:16
Indlæg: 149
Nissen på loftet har aldrig oplevet problemer med, at modtage udenlandske maxi-breve og alm. breve i Pakkeboks. Er posten derimod båret af andre end de nationale postvæsener, så dukker forsendelserne ikke op i Pakkeboksen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2018 22:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 dec 2017 20:35
Indlæg: 58
Du kan ikke modtage maxi/alm breve i pakkeboksen


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team