Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 18:38


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 jan 2018 00:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jan 2018 00:02
Indlæg: 4
Hejsa,

Jeg har over en kortere periode modtaget 2 breve fra politiet med sigtelser på baggrund af nogle forsendelser der blev beslaglagt for over et år siden (ca. 10 g amf + ca. 100 morfika tabs). Ift. selve skyldsspørgsmålet kan jeg sgu ikke huske så langt tilbage men ikke desto mindre skal jeg jo forholde mig til sigtelserne på den ene eller anden måde.

Som i nok ved står der at man skal give lyd fra sig inden for 14 dage og ellers får man bare en bøde tilsendt, alternativt risikerer man at skulle igennem retssystemet. Jeg har aldrig købt noget med andet en BTC med diverse sikkerhedsforanstaltninger, VPN, Tails etc. så jeg har i grunden svært ved at forestille mig hvad der skulle kunne henvises til mig, men på den anden side får man jo ikke noget info om hvilke beviser de baserer sigtelsen på!? Det er imidlertid temmelig intimiderende at modtage sådanne breve, hvilket giver en vis nervøsitet men det er self med til at få folk til bare at tilstå for at få 'ro på'...

What to do dudes? :)

/JAU


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2018 01:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 22:54
Indlæg: 221
Jeg ville tømme mit hjem for narko og dertil relaterede sager, og andre ulovligheder.
Derefter ville jeg ringe til polisen, og benægte kendskab til stofferne.

Men med den mængde du er sigtet for, kan du godt risikerer at de så kigger forbi og roder i dine ting, for at kunne buste dig - men hvis de ikke finder noget mistænkeligt så må sigtelsen frafalde - det er jo dem som har bevisbyrden, og når du har taget dine forholdsregler under bestilling, så må de stå meget svagt.

Hvis du er lidt heldig, så dropper de sigtelsen uden at kigge forbi :)


Held og lykke med det!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2018 00:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jan 2018 00:02
Indlæg: 4
Tak for svaret! Jeg har naturligvis også tænkt mig at nægte kendskab, ikke mindst fordi det er halvandet år siden og jeg kan virkeligt ikke huske i hvilken situation jeg har bestilt omtalte. Jeg undrer mig bare over at de sigter mig uden nogen form for kontakt det sidste halvandet år, og så er jeg lidt utryg ved om man ud af det kan konstatere at de har mere på én end blot forsendelsen, eller det er måske standard procedure at man sigtes pr automatik!?

/JAU


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2018 00:22 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Alt andet lige vinder du ikke særlig meget ved at lave indrømmelser det helt sikkert. Det er dem som står med bevisbyrden og længere er den ikke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2018 15:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 22:54
Indlæg: 221
Jeg har også oplevet først at blive sigtet efter der var over et år siden beslaglæggelsen. Tror bare ikke de sager kommer øverst i bunken, eller måske fordi de venter og ser om de kan opsnappe nogle flere breve - for at kunne give en hårdere straf.

Der gik yderligere et halvt års tid efter jeg havde nægtet bekendskab til brevet, før sigtelsen frafaldt..

Det er vidst ikke så unormalt at der går halve og hele år i de her sager.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2018 16:55 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Ja, det er standardprocedure at du bliver sigtet pr. automatik, hvis de fanger et brev med ulovlige stoffer, som er stilet til dig. De behøver ikke at have andet på dig, og som regel har de ikke andet på dig. Du skal bare benægte kendskab til brevet, så frafalder de sigtelsen.

Du skal være glad for at du bliver sigtet, så du har mulighed for at gøre indsigelse. Der var engang én herinde, som uden videre fik tilsendt en bøde. Værs'god at betale.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2018 22:03 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
Ud fra egen erfaring og hvad jeg har læst herinde, så kommer de som regel på uanmeldt besøg før man har hørt fra dem.
Jeg skulle have modtaget hvad der svarer til 5 g amf for to måneder siden og jeg har ryddet mit hjem for alt narkorelateret.
Håber virkelig ikke jeg skal holde mit hjem narkofrit i et helt år... Det forstyrrer hampdyrkning i haven ret så meget :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2018 22:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jan 2018 00:02
Indlæg: 4
Hej igen,

Mange tak for alle jeres svar! Det er meget rart at have lidt viden om hvad man kan forvente så ikke man pludseligt står i en helt uventet situation hvor man pga. nervøsitet eller lign. begynder at 'snakke' fordi hele situationen er skræmmende og intimiderende.

Jeg har som sådan ikke nogen særlig aversion mod at de vælger at sigte, det handlede mere om hvorvidt det er standard og det virker til at være tilfældet så jeg håndterer blot situationen per standard-proceduren. :)

Forresten; pudsigt at de er halvandet år om at give lyd fra sig hvorefter man som modtager bliver givet 14 dage til at svare. Hvis ikke jeg gerne bare ville have lukket det ned hurtigst muligt ville jeg kraftigt overveje at vende tilbage med en besked om at jeg kigger på deres forespørgsel hurtigst muligt men at min todo-bunke umiddelbart har en ventetid på et par år. 8)

/JAU


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team