Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 10:17


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 mar 2018 12:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 dec 2017 20:35
Indlæg: 58
Jeg er 17 min storebror er 21

Hej jeg har for ca 3uger siden fået en pakke sendt til poste restante med varer fra darknet. Jeg var i går til pokerturnering ved min ven. Midt i spillet bliver jeg ringet op af min mor som siger politiet har været forbi og spurgte efter mig. De var kommet 3 politimænd og havde en hund med, de spurgte efter mig men jeg var ikke hjemme og der var heller ingen forældre hjemme da mine forældre er skilt. De ville ikke fortælle min storebror hvad der var galt men sagde at han skulle tænke over hvad går og laver efter det gik de.
Det eneste jeg kan komme i tanke om er “varer” fra darknet
Jeg har tumblet alle mine bitcoins men bestilte pakken med tracking så har skrevet under da jeg modtog den men mængde var kun på 1g

Tror i jeg vil hører mere fra dem eller hvad tre i sker?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2018 12:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 dec 2017 20:35
Indlæg: 58
Forresten var det ikke mig som købte bitcoins det var min ven så de har ingen forbindelse fra mig til denne pakke kun at jeg har skrevet under


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2018 14:29 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Siden politiet havde en hund med ville de sikkert spørge om de måtte komme indenfor og kigge på dit hjem. Men de havde garanteret ingen ransagningskendelse, for så havde de allerede gjort det. Det giver ingen mening at komme tilbage efter flere dage, for så er du advaret, og har mulighed for at skille dig af med de ulovlige stoffer, du har liggende. I øvrigt får politiet ikke nogen kendelse bare på grund af 1 gram af et stof. Hvis de kommer igen, så skal du selvfølgelig nægte dem adgang, og benægte ethvert kendskab til brevet. Du har skrevet under på at du har modtaget det, men du vidste ikke hvad det indeholdt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2018 15:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 dec 2017 20:35
Indlæg: 58
Ja det er også sådan jeg ser på det hvis jeg benægter har de ikke rigtigt noget bevis desuden vil de højst sandsynligt ikke bruge de store ressourcer på så lidt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2018 00:44 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
Er det korrekt forstået at du har modtaget pakken? Var der tegn på at den havde været åbnet?
Det virker rimelig overkill at dukke op med 3 betjente og en hund for 1 g.
Jeg skulle have modtaget en pakke med 5 g ulovligheder i november, men har stadig ikke hørt noget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2018 08:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 dec 2017 20:35
Indlæg: 58
Dårligt nyt politiet var forbi idag og siger at ejeren af fakta har åbnet nogle af mine pakker (det er sendt som poste restante)
Han har self informeret politiet om mine ulovlige pakker og politiet ved derfor at jeg har modtaget ulovligt substanser.

Kan jeg stadig benægte ved at sige jeg ikke vidste hvad der var i pakken? eller på andre måder undgå alt det bøvl?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2018 08:54 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Det er ikke et bevis at der er blevet sendt en pakke til dig. Så du kan godt benægte. Hvis dine bitcoins er tumblede og du har opført dig ansvarligt i din købsproces, så har du en god sag. Men den kan jo ende i retten, så det er en vurderingssag om du orker den tur. De kan nok ikke bevise det er dig, men det jo er meget tid at bruge på en bøde på 2000-3000 kroner.

EDIT: Der er få danske eksempler på folk hvor politiet har gennemgået bitcoin transaktioner og nået tilbage til startkontoen. Det har dog primært været i sammenhæng med store ordre og jeg tror ikke de har ressourcer til det i små sager som din.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2018 09:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 dec 2017 20:35
Indlæg: 58
jeg har tumblet mine btc men de har 100% beviser for at jeg har været nede og hente op til flere breve med ulovlige substanser

Til mit forsvar kan jeg self sige jeg intet vidste hvad der lå i brevet samt at jeg smed det ud med det samme


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2018 10:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
betamanman skrev:
jeg har tumblet mine btc men de har 100% beviser for at jeg har været nede og hente op til flere breve med ulovlige substanser

Til mit forsvar kan jeg self sige jeg intet vidste hvad der lå i brevet samt at jeg smed det ud med det samme


Præcis. Det er jo meget normalt at hente de breve man får tilsendt. Det jo ikke din skyld at du har en sindsyg stalker der prøver at give dig smuds på din straffeattest ved at sende narko til din adresse.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2018 10:14 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
Har Fakta manden åbnet dine breve? Hvorfor skulle han have lov til dette, selvom det er poste restante? Det er da et klart brud på straffelovens § 263:

Citat:
Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget

1) bryder eller unddrager nogen et brev, telegram eller anden lukket meddelelse eller optegnelse eller gør sig bekendt med indholdet,
2) skaffer sig adgang til andres gemmer,
3) ved hjælp af et apparat hemmeligt aflytter eller optager udtalelser fremsat i enrum, telefonsamtaler eller anden samtale mellem andre eller forhandlinger i lukket møde, som han ikke selv deltager i, eller hvortil han uberettiget har skaffet sig adgang.
Stk. 2. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget skaffer sig adgang til en andens oplysninger eller programmer, der er bestemt til at bruges i et anlæg til elektronisk databehandling.
Stk. 3. Begås de i stk. 1 eller 2 nævnte forhold med forsæt til at skaffe sig eller gøre sig bekendt med oplysninger om en virksomheds erhvervshemmeligheder eller under andre særlig skærpende omstændigheder, kan straffen stige til fængsel indtil 4 år.


Syntes det lyder super lusket at han render rundt og åbner breve.

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2018 10:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 dec 2017 20:35
Indlæg: 58
forresten så har de også skaffet deres evidens på ulovlig vis, da en fra faktas postafdeling har åbnet min personlige post. Kan det så overhovedet bruges?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2018 10:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 dec 2017 20:35
Indlæg: 58
.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2018 10:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 dec 2017 20:35
Indlæg: 58
Deus. skrev:
Har Fakta manden åbnet dine breve? Hvorfor skulle han have lov til dette, selvom det er poste restante? Det er da et klart brud på straffelovens § 263:

Citat:
Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget

1) bryder eller unddrager nogen et brev, telegram eller anden lukket meddelelse eller optegnelse eller gør sig bekendt med indholdet,
2) skaffer sig adgang til andres gemmer,
3) ved hjælp af et apparat hemmeligt aflytter eller optager udtalelser fremsat i enrum, telefonsamtaler eller anden samtale mellem andre eller forhandlinger i lukket møde, som han ikke selv deltager i, eller hvortil han uberettiget har skaffet sig adgang.
Stk. 2. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget skaffer sig adgang til en andens oplysninger eller programmer, der er bestemt til at bruges i et anlæg til elektronisk databehandling.
Stk. 3. Begås de i stk. 1 eller 2 nævnte forhold med forsæt til at skaffe sig eller gøre sig bekendt med oplysninger om en virksomheds erhvervshemmeligheder eller under andre særlig skærpende omstændigheder, kan straffen stige til fængsel indtil 4 år.


Syntes det lyder super lusket at han render rundt og åbner breve.




Lige netop det jeg tænkte. De har åbnet min personlige post uberettiget til det og er derfor skaffet på ulovligvis, men må de overhovedet bruge det som bevis når det er skaffet på den måde tænker jeg?

Kan jeg forresten ikke også anmelde ham der har åbnet min personlige post?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2018 10:36 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
Ved ikke omkring omkring ulovligt tilvejebragte beviser i forbindelse med straffesager, og hvad der udgør ulovlige beviser.

Men vil da helt sikkert mene at faktamanden har gjort noget meget ulovligt, meget mere ulovligt end at importere et gram drugs. Sjovt at polititet ikke tager den op selv.

Jeg ville læse en del op hvis jeg var dig, måske kontakte en advokat.

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2018 10:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 dec 2017 20:35
Indlæg: 58
Ja han har i hvert fald overtrædet § 263

En advokat ville være en god løsning men det er ikke det værd når det er så små mængder


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2018 16:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 dec 2017 20:35
Indlæg: 58
Hej igen. Lille update.

Jeg har kontaktet politiet og fortalt dem at ham som har åbnet brevet ikke er berettiget til det samt at jeg ikke har haft noget kendskab til breves indhold og at jeg intet kendskab har haft til sådan nogle breve/pakker

Han ringer derefter ca 30min efter og siger han har talt med postnord. Han fortæller jeg har snakket med dem om nogle breve/pakker, men jeg har i disse samtaler intet nævnt at der er noget ulovligt i breve/pakkerne

Hvis der er noget nyt eller noget jeg skal være opmærksom på så må i meget gerne henvende jer

Rigtig god påske!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2018 22:41 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Jeg kan fortælle at der i Danmark ikke er noget i vejen for at benytte beviser, uanset hvordan de er fremskaffet.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2019 22:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jul 2019 14:49
Indlæg: 13
Nu er den her tråd godt nok fra 2018. Men det jeg undrer mig over ingen har nævnt er, hvordan vil de bevise at fakta manden ikke har plantet grammet i pakken? Der kunne jo være flere grunde til det. Fordi hvorfor skulle han overhovedet åbne din pakke hvis det ikke var for det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2019 01:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Tja, den eneste beviseligt kriminelle i den her sag, er Fakta-medarbejderen, der har brudt straffelovens §263 vedrørende brevhemmelighed.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team