Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:09


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 nov 2018 18:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 okt 2018 00:51
Indlæg: 18
Hej alle,

Efter jeg tjekkede mit tracking nummer fra Deepweb i dag, opdagede jeg at min pakke med 30+ waklerts har været i DK's tolds besiddelse de sidste 2 dage. Er det værd at bekymre sig om det her? Er bange for at de ser det som om jeg vil videresælge, hvilket ikke er min intention!
Hvis der er nogle der er meget erfarne med DeepWeb, så må i meget gerne sende en priv besked :)

Btw, hvor hårdt slår man ned på Armodafinil og Modafinil i Danmark?
Kan jeg risikere fængsel?

Tak på forhånd!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2018 11:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Tror roooooligt du kan regne med du ikke lander i spjældet med nootropics bare

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2018 14:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 14:07
Indlæg: 34
To dage behøver ikke at betyde noget, specielt ikke her lige efter en weekend. Al pakkepost fra udlandet går gennem tolden og ekspedition er ikke nødvendigvis øjeblikkelig og langt fra alle pakker bliver checket.

Jeg ved ikke lige hvad legal status er på de to produkter hvis de bliver fundet. Er de ikke omfattet af lov om Euf vil du normalt blive bedt om at vise recept og de vil blive destrueret hvis du ikke reagerer / kan fremvise en recept og der vil ikke ske videre.

Hvis de er omfattet af lov om Euf vil omkring 30 stk formentlig resultere i en administrativ bøde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2018 14:36 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Undgå at bestille piller eller kapsler. De scannes og bliver stort set altid trukket tilside.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 nov 2018 00:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 okt 2018 00:51
Indlæg: 18
Læbepomaden skrev:
Tror roooooligt du kan regne med du ikke lander i spjældet med nootropics bare

Problemet er bare at det for staten ikke blot er et "nootropic" :P
De ser det jo sikkert som hardcore drugz.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 nov 2018 00:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 okt 2018 00:51
Indlæg: 18
SuperGreen skrev:
To dage behøver ikke at betyde noget, specielt ikke her lige efter en weekend. Al pakkepost fra udlandet går gennem tolden og ekspedition er ikke nødvendigvis øjeblikkelig og langt fra alle pakker bliver checket.

Jeg ved ikke lige hvad legal status er på de to produkter hvis de bliver fundet. Er de ikke omfattet af lov om Euf vil du normalt blive bedt om at vise recept og de vil blive destrueret hvis du ikke reagerer / kan fremvise en recept og der vil ikke ske videre.

Hvis de er omfattet af lov om Euf vil omkring 30 stk formentlig resultere i en administrativ bøde.


Håber sgu de releaser den, i dag opdaterede de på tracking nummeret at den stadig er "held by customs".


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 nov 2018 00:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 okt 2018 00:51
Indlæg: 18
Nafets skrev:
Undgå at bestille piller eller kapsler. De scannes og bliver stort set altid trukket tilside.

Yeah true, god idé.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jan 2021 11:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 apr 2017 00:16
Indlæg: 1
Hvad blev udfaldet på situationen ? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jan 2021 11:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Hexagonsun skrev:
Hvad blev udfaldet på situationen ? :)

Han har ikke været her siden december 2018, så tvivler på at han ser din besked.
Er det fordi du selv er i samme situation, med en pakke der tilsyneladende sidder fast? I så fald har jeg selv lidt erfaringer at trække på, hvis det er.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2021 12:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 feb 2021 11:03
Indlæg: 4
Halose, jeg har fået konfiskeret en pakke fra Indien med 15 blisters - hvad skal jeg gøre? Er skide bange for at få en plet på straffeattesten


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2021 01:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 feb 2021 01:25
Indlæg: 1
Sidder i samme situation med 200 piller moda, ved vitterlig ikke hvad jeg skal gøre er bange for at få en plet på straffeattesten :(


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2021 21:05 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Sket er sket, når først forsendelsen er blevet opsnappet, er den eneste reelle mulighed at bestride hvorvidt pakken vitterligt er blevet bestilt af dig. Hvis man antager, at man faktisk har bestilt og betalt for at modtage en vare som er ulovlig i Danmark så har man brudt loven, og har man betalt med sit Dankort, ved bankoverførsel eller ved check, så er det ret svært at løbe fra, at man har købt og betalt for varen. Når det kommer til selve den ulovlige handling, så er det ulovlige at købe og betale. Man kan ikke stå til ansvar for hvad der sendes til ens postkasse. Har man betalt for varen på en af de førnævnte måder, så er det svært at løbe fra. I den situation vil mit bud være, såfremt mængden af det stof man har forsøgt at inføre er så lavt, at man ikke står til halve eller hele år i fængsel, at man samarbejder med politiet og vedkender forholdet. Så er chancen for at politiet er dovne og flinke, og nøjes med den hurtige bødesag, langt større. Fremfor at for at skulle kører en retssag for en kort fængselsstraf.

I fremtiden kan situationen dog let undgås ved at adskille betilling / betaling og modtagelse. Enten ved selv at betale via mere obskure veje som f.eks. BitCoin, fra udenlandske bank konti eller med services som Western Union. De tillod i hvert fald før i tiden, at man overførte kontante penge anonymt. Langt lettere er det dog blot at få en, man ikke er alt for intimt knyttet til, til at bestille og betale varen. Så er der ingen sag at rejse, så længe man ikke køber i mængder der kan give fængsel i længere tid. Det vil være en rigtig tung sag at efterforske, og derfor vælger politiet konsekvent at frafalde småsager hvor modtager ikke kan knyttes til betaling / bestilling, hvis ikke der er høj strafferamme.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2021 08:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 okt 2018 00:51
Indlæg: 18
Faldt lige over mit gamle indlæg her.

Jeg fik en advarsel fra Lægemiddelstyrelsen, hvor de sagde hvis det skete igen så ville jeg vidst nok få en bøde.

PS. Pas på med at købe ting fra UK, det er de ekstra OBS på.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2021 13:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 maj 2021 17:38
Indlæg: 12
detbaremig1 skrev:
Faldt lige over mit gamle indlæg her.

Jeg fik en advarsel fra Lægemiddelstyrelsen, hvor de sagde hvis det skete igen så ville jeg vidst nok få en bøde.

PS. Pas på med at købe ting fra UK, det er de ekstra OBS på.


Havde også en ven som også fik tilsendt waklerts fra udlandet af(Tror det var omkring 100 stk ). Det beslaglage de også og han fik en advarsel. Han valgte dog at skrive at han ikke kendte noget til forsendelsen, og derefter træk de så deres advarsel tilbage igen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2021 18:32 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Randomname skrev:
Sket er sket, når først forsendelsen er blevet opsnappet, er den eneste reelle mulighed at bestride hvorvidt pakken vitterligt er blevet bestilt af dig. Hvis man antager, at man faktisk har bestilt og betalt for at modtage en vare som er ulovlig i Danmark så har man brudt loven, og har man betalt med sit Dankort, ved bankoverførsel eller ved check, så er det ret svært at løbe fra, at man har købt og betalt for varen. Når det kommer til selve den ulovlige handling, så er det ulovlige at købe og betale. Man kan ikke stå til ansvar for hvad der sendes til ens postkasse. Har man betalt for varen på en af de førnævnte måder, så er det svært at løbe fra. I den situation vil mit bud være, såfremt mængden af det stof man har forsøgt at inføre er så lavt, at man ikke står til halve eller hele år i fængsel, at man samarbejder med politiet og vedkender forholdet. Så er chancen for at politiet er dovne og flinke, og nøjes med den hurtige bødesag, langt større. Fremfor at for at skulle kører en retssag for en kort fængselsstraf.

I fremtiden kan situationen dog let undgås ved at adskille betilling / betaling og modtagelse. Enten ved selv at betale via mere obskure veje som f.eks. BitCoin, fra udenlandske bank konti eller med services som Western Union. De tillod i hvert fald før i tiden, at man overførte kontante penge anonymt. Langt lettere er det dog blot at få en, man ikke er alt for intimt knyttet til, til at bestille og betale varen. Så er der ingen sag at rejse, så længe man ikke køber i mængder der kan give fængsel i længere tid. Det vil være en rigtig tung sag at efterforske, og derfor vælger politiet konsekvent at frafalde småsager hvor modtager ikke kan knyttes til betaling / bestilling, hvis ikke der er høj strafferamme.


Der skal en vis grovhed af forbrydelse til for at politiet kan få en dommerkendelse til at se dine kontooplysninger, så medmindre man har købt halve kilo hårde stoffer med sit Dankort skulle man nok kunne klare frisag bare ved at benægte.

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2021 21:58 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Der skal faktisk ikke ret meget til, at få en dommerkendelse. Så snart den mulige strafferamme er fængsel, så er der principielt åbent. Derfor, hvis man frygter en fængselsstraf for det man indfører, så er det en ret godt ide at splitte sin betaling og modtagelse mellem flere individer. Så må man jo selv om, hvor grænsen går for, hvor meget ro i sjælen man har, når pakken sidder i tolden. :)

I øvrigt var det oppe at vende så sent som julen 2020, at politiet skulle have mere eller mindre fri adgang til kontoudskrifter fra danske konti. Om det blev en del af politiforliget 2020-2023 har jeg ikke hørt.. Nyhederne har jo også haft nok at se til...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2021 00:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 aug 2021 23:30
Indlæg: 2
Makrelguf skrev:
Sidder i samme situation med 200 piller moda, ved vitterlig ikke hvad jeg skal gøre er bange for at få en plet på straffeattesten :(


Hvad blev udfaldet af den mængde? Advarsel, bøde, eller værrere? Kender nogle i samme situation med en mængde på 50


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team