Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:03


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 sep 2017 10:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Hey

Nogen herinde der har prøvet at skifte misbrugscenter?. "Mit" misbrugscenter stillede mig en rimelig dose buprenopin i udsigt. Desværre skulle centeret skifte læge. Da det skete kunne jeg ikke få en dose der gør mig abstinensfri.

Har læst at man har ret til at skifte (se link) . Er der nogen der har prøvet ?


http://brugerforeningen.dk/2015/01/frit ... gen-kjaer/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2017 16:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Du har frit valg, på samme vilkår som frit sygehusvalg.

Har en ven der har "skiftet", dvs at han var flyttet til en anden kommune og gerne vil fortsætte efter et tilbagefald ved det gamle center.

Så grib knoglen og forhør dig!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2017 21:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 aug 2014 00:05
Indlæg: 198
Hey trappen.

Er bare lige nysgerrig på at vide, hvilken dosis denne læge mente ville gøre dig stabil? Og hvad lægen i så fald nægtede at give?
På mit misbrugscenter får man det smidt i nakken! Lægen er fandeme ikke nærig, når det kommer til medicin af både metadon, subutex/suboxone - benzoer er lægen dog (en lille smule) mere påpasselig med.
Faktisk har jeg haft svært ved at overtale personen til at få lave doser, fordi der menes at de høje doser forebygger et misbrug bedre, og selvfølgelig også fordi at høje doser bupe 4+ griber sig ordenligt fast på receptorerne og blokerer bedre for andre opiater. Et eller andet sted kan jeg godt forstå lægens pointe. Det virker bare lidt absurd, at man skal overtale og diskutere sig til lavere doser.
En af dem der kommer på stedet er blevet "stabiliseret" på 24mg suboxone fordi han røg noget heroin en gang i mellem. Jeg kan godt sætte mig ind i, at man skal op i disse doser i starten hvis man f.eks. kommer med et misbrug på over 1 gram heroin om dagen. Men umiddelbart virker det en anelse unødvendigt i nogle tilfælde.
Meen når vi taler om buprenorphine i forhold til rekreativt brug, og man har en lav tolerance. Kan 1 - 1,5mg gøre en langt mere høj og euforisk end 4 - 8mg ville gøre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2017 10:16 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
frit og frit .. du ska ha en god grund hvis du vil bruge et mbc som ligger udenfor din kommune.. -men det kan dog lade sig gøre!
@heysan jeg er pt på 4mg.. less is more-princip. jeg får en vis antideppressiv effekt, udover den normale virkning..
@Trappen: hvilket dosis blev du sat på - og fra?
(det var skam gravealvor da jeg i din tråd advarede imod at blive på suboxone, istedet for at bruge det som en blød landing etc.. -udover det så tager jeg selvfølgelig hatten af for din fremgang!! )

VH stwOd

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2017 10:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Hey

Det lyder helt åndsvagt, men jeg får faktisk kun 1 mg (du læste rigtigt).

Føler faktisk at jeg har været abstinent i 3 mdr. Men kan intet stille op. Skal ha' en periode på bube, så jeg har overskud til at trappe ud.

Mener selv at jeg nok skulle ha' 8 mg og kun tage én dose om dagen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2017 12:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Hvis du får 1 mg og gerne vil være clean kan du jo høre om ikke du kan få Gabapentin ved siden af. Det tager rigtig meget af abstinenserne.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2017 17:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 aug 2014 00:05
Indlæg: 198
trappen skrev:
Hey

Det lyder helt åndsvagt, men jeg får faktisk kun 1 mg (du læste rigtigt).

Føler faktisk at jeg har været abstinent i 3 mdr. Men kan intet stille op. Skal ha' en periode på bube, så jeg har overskud til at trappe ud.

Mener selv at jeg nok skulle ha' 8 mg og kun tage én dose om dagen.


Ja du skal trappen. Tag en periode på subutex og få dit liv stabilt og dit sind igen. Om det er et par måneder eller et par år, det vil jeg sgu næsten sige er ligegyldigt, bare at man har det godt. Den læge virker i øvrigt godt nok til ikke ikke at have særlig meget forstand på medicinen. Se om du kan komme i kontakt med et andet misbrugscenter, eller tag fat i egen læge, og jeg vil altså råde dig til at slå hånden i bordet, for det er sgu dit eget liv det handler om. Jeg ved godt, at man siger at buprenorphine har en halveringstid på ca. 36 timer, men jeg har f.eks. også brug for at tage det 2-3 gange om dagen i højere doser for at være "fyldt op" og det kender jeg i øvrigt flere der har det på samme måde.

Obama skrev:
Hvis du får 1 mg og gerne vil være clean kan du jo høre om ikke du kan få Gabapentin ved siden af. Det tager rigtig meget af abstinenserne.


Ved ikke, om du er klar over det, men trappen stoppede med diazepam for nogle måneder siden efter af have brugt det i flere år. Så personligt vil jeg fraråde alt brug af andre gaba-relateret præparater, det bliver noget rod, og personligt fik jeg ikke ikke noget ud af at bruge gabapentin, selvom jeg doserede over 2000mg, da jeg tog en kold tyrker fra kratom. Jeg blev også nødt til at trappe ud af gabapentin, da jeg skulle stoppe igen.

Mit råd til dig trappen - find ud af hvor og hvordan du kan få nok subutex til at være abstinensfri hurtigst muligt. Hold os lige opdateret.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2017 21:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Der er ikke ret meget at stille op. Vejledningen til misbrugscenteret siger at patienten skal være i fare før der kan gives substitutionsmedicin. Det er faktisk også penslet ud at man skal være på sprøjten og at der skal være heroin i sprøjten - og man skal ha' brugt det mindst en måned. Sølle medicinafhængige som jeg får hvad jeg får. Har faktisk ikke engang krav på 1. mg. Jeg kan få en snak og en gåtur.

Så jo, jeg skal ha' skaffet noget Subutex og ha' strikket min egen behandlingsplan sammen.

Selv i et forkvaklet land som USA er det nemt at komme i sub-behandling, hvis ellers man bor et sted hvor en sub-læge har plads.

Her er guldkornene (en ordenlig mundfuld):


https://www.sst.dk/da/sundhed-og-livsst ... BD699.ashx


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2017 14:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 aug 2014 00:05
Indlæg: 198
Tjek din indbakke Trappen :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2017 23:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Fedest


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2018 17:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 nov 2018 17:30
Indlæg: 1
Hej, nu ved jeg godt det er en lidt ældre tråd, men jeg tænkte nogen kunne have nogle erfaringer.

Jeg har været på mit misbrugscenter i et par år nu, og på det seneste bliver jeg meget kraftigt "opfordret" til at trappe ud af min substitutionsmedicin, hvilket jeg ikke har lyst eller føler mig klar til (af mange forskellige årsager).

Ved mit sidste lægebesøg var lægen meget nedladende og mente at vide bedre om min situation efter 10 minutters samtale selvom jeg aldrig har set hende før. Jeg var lige ved at bryde sammen. Det er enormt stressende.

Min behandler er meget mere samarbejdsvillig, og har gjort mig opmærksom på, at jeg ikke kan tvinges til at trappe ud. Men efter lægesamtalen føler jeg ikke, at mit misbrugscenter vil mig det bedste - de skal bare forbedre deres måltal.

Hvor kan jeg f.eks. få udskrevet buprenorfin/suboxone/subutex/bunalict udover misbrugscentret?
Kan jeg gå til min egen læge og spørge, om han vil udskrive medicinen til mig i stedet for?
Eller skal jeg ansøge ved en anden kommunes misbrugscenter?
Jeg har desuden også privat sundhedsforsikring ved Tryg, der dækker stofmisbrug. Er der nogen, der har nogle erfaringer der?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2018 20:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
raketmanden skrev:
Hej, nu ved jeg godt det er en lidt ældre tråd, men jeg tænkte nogen kunne have nogle erfaringer.

Jeg har været på mit misbrugscenter i et par år nu, og på det seneste bliver jeg meget kraftigt "opfordret" til at trappe ud af min substitutionsmedicin, hvilket jeg ikke har lyst eller føler mig klar til (af mange forskellige årsager).

Ved mit sidste lægebesøg var lægen meget nedladende og mente at vide bedre om min situation efter 10 minutters samtale selvom jeg aldrig har set hende før. Jeg var lige ved at bryde sammen. Det er enormt stressende.

Min behandler er meget mere samarbejdsvillig, og har gjort mig opmærksom på, at jeg ikke kan tvinges til at trappe ud. Men efter lægesamtalen føler jeg ikke, at mit misbrugscenter vil mig det bedste - de skal bare forbedre deres måltal.

Hvor kan jeg f.eks. få udskrevet buprenorfin/suboxone/subutex/bunalict udover misbrugscentret?
Kan jeg gå til min egen læge og spørge, om han vil udskrive medicinen til mig i stedet for?
Eller skal jeg ansøge ved en anden kommunes misbrugscenter?
Jeg har desuden også privat sundhedsforsikring ved Tryg, der dækker stofmisbrug. Er der nogen, der har nogle erfaringer der?


Det lyder helt vanvittigt. På mit center har jeg nærmest mulighed for at pick and choose min egen dosis.
Må jeg tillade at spørge hvilket center du er tilknyttet? Kan anbefale Kabs, hvis du bor i nærheden af et af deres centre for opioidsmisbrugere, og hvis du kan få overbevist din kommune om at de skal indskrive dig hos dem. Der er de meget venligt indstillede overfor brugerne, spørger indtil om man har det fint nok på sin dosis, og ville aldrig tvinge én ned når man ikke er klar.

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2019 20:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Hvis du er visiteret til substitutionsbehandling KAN man flytte misbrugscenter.

Det er en af de få gaver vi misbrugere fik for 2 år siden.

Selv om vi ofte ikke får en skid, så har vi fået ret til at flytte uanset hvad grunden måtte være.

Ved ikke hvor du bor med Kabs kender ihvertfald regler og procedurer hvis du gerne vil flytte. Prøv at besøge https://stof.kabs.dk - der er et telefonnummer på sidden.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team