Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 06:08


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 mar 2019 10:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 mar 2019 10:46
Indlæg: 1
jeg overvejer meget at bestille noget eth-lad fra en RC hjemmeside. Desværre er det sådan, at jeg kune har muligheden mellem at bestille fra Canada eller holland.

Jeg har hørt at holland er et no-go. Men Canada skulle være i orden så længe, at det kun er et brev. (Hvilket det er)

Vi har altså tale om 5 blotters med 100 mcg, så hvis det nu skulle blive taget i tolden, ville politiet så overhovedet bruge resourcer på det og følge op på det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2019 15:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 14:07
Indlæg: 34
Der har tidligere været en sag herinde hvor en bruger fik konfiskeret 2 stk på det pågældende tidspunkt legale RC. Ved ikke lige hvilket land de var fra.
Tolden så noget kulørt blotter, overdrog det til politiet som antog det var LSD, konfiskerede det og sigtede ham. Det er vist deres standard procedure.

5 stk vil udløse en administrativ bøde og blive registreret på din straffeatest. Bliver den fundet vil den næsten helt sikkert ikke bare blive ignoreret.

De gider vist normalt ikke en gang at teste det. De overlader det i stedet til brugeren at anfægte deres udlægning, hvis bøden ikke bare skal gå rutinemæssigt igennem.

Eneste måde at ungå bøden hvis det bliver fundet er at nægte at have bestilt dem.
Hvis man nægter har politiet som oftest frafaldet sigtelsen når det er små mængder som her og der ikke er andet der tæller imod en.

Eth lad er ikke længere lovligt og takseres mig bekendt efter samme målestok som LSD, hvor man tæller doser (typisk 1 stk blotter = 1 dose). 1- 9 doser = 3.000 kr i bøde for førstegangsforseelser per http://www.krim.dk/undersider/straffesa ... osager.pdf

Så det er formentligt hvad du kan forvente at blive præsenteret for, hvis det bliver fundet. At det er et RC og lovligt hvor du bestiller ændrer intet på hvordan det straffes herhjemme.

Har de kig på en af andre årsagen og ikke alt for travlt kan en brev nemt være en årsag til lige at kigge forbi adressen og mener de at lugte eller se noget kan man risikere at de insisterer på at komme ind for at sikre beviserne også selvom de ikke har en kendelse. Alt hvad der så bliver fundet vil tælle imod dig. Det er derfor altid en god ide at have clean house omkring modtagelsestidspunktet og endnu mere hvis de udebliver. Ind imellem ligger sagerne ved politiet i månedsvis før de følger op.

Du skal yderligere være opmærksom på at hvis du betaler i webshop med kreditkort, er kreditkortbetalingen et evt bevis imod dig hvis ordensmagten skulle bestemme sig til at grave i sagen.

Når alt der er sagt er det sjældent at breve åbnes (og ca 75 % af de breve jeg kender til der er blevet åbnet har været fra Holland så jeg ville undgå Holland). Det er også sjældent at politiet gider gøre noget ved småsager, hvis man nægter og de ikke har klare beviser (og et brev stilet til dig er ikke i sig selv bevis nok ) eller er ude efter dig af andre årsager.

Det er til gengæld set en del gange at en tjenesteivrig ansat i ordensmagten vil ringe og prøve at overbevise en om at man ligeså godt kan indrømme og true med en retsssag, selvom de mig bekendt altid har frafaldet sigtelsen, hvis de ikke havde yderligere beviser end et brev med dit navn og adresse. Ind imellem vil de også prøve at få dig til at give tilladelse til at de må se dine konto udtog. Der er intet vundet ved at give dem lov. Bare sig at du har hørt på nettet at man aldrig skal give tilladelse til den slags.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team