Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:16


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 12 jan 2021 12:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jan 2021 17:04
Indlæg: 12
Sidste mandag modtog jeg min første bestilling fra én Modafinil leverandør ude for EU selvom
der ikke opstod nogen opdatering på min tracking, hvilket jeg ikke tænkte så meget over.

I går fik jeg så en kuvert igen fra producenten med told styrelsens stempel. Inde i kuverten
lå der et brev om at min pakke var helt eller delvist stoppet ved tolden og overdraget til
lægemiddelstyrelsen.

Jeg tænkte hvordan fuck kan det lade sig gøre når pillerne er havnet hos mig??? plus jeg
fik præcis den mængde jeg bestilte og intet var åbnet op??? Tænker ham afsenderen har
trollet Tolden på en eller anden måde lol

ANYWAYS, der står at jeg kan forvente at høre fra dem inden for 6-8 uge.

Jeg har først nu gjort mig lidt klogere på det lovlige aspekt og straf angående bestilling af
læge ordineret medicin. Det er åbenbart ikke tilladt at bestille ude for EU's grænser. Man
kan i værste tilfælde få en plet på straffe attesten. I andre tilfælde er det kun en bøde og
en advarsel.

Det skal nævnes at det ikke kan bevises at jeg har bestilt selve produktet, da jeg har fået
en bekendt til at bestille det for mig.

Har også læst fra en del herinde at man enten skal undgå at betale bøden eller bruge Bitcoins
til at betale den.

Mine spørgsmål

Bør jeg blot benægte deres anklage under alle omstændigheder og fortælle dem at jeg har
smidt lortet ud og at der er nogen der har misbrugt mine oplysninger?? Er der nogen af jer
der har erfaring med dette? Det er trods alt første gang jeg har bestilt Modafinil og som nævnt
ovenover kan det ikke bevises. Modafinil er heller ikke klassificeret som narkotika. Er der noget
yderligere jeg bør være bekymret om hvis jeg benægter deres anklage?

Hvor nemt er det at anskaffe bitcoins eller kryptovaluta? og hvad er forskellen på at betale
en bøde med det fremfor almen kreditkort eller mastercard? og er der en guide til dette?

Har jeg potentielt misforstået det med at Tolden har sendt en tom kuvert over til mig og at
de måske alligevel har fingerende i det jeg bestilte på trods af det første jeg nævnte ovenover?
På tracking kunne jeg se at det alligevel var under kontrol fra tolden i et par uger inden jeg
modtog den første kuvert fra producenten som ikke havde nogen bemærkninger eller stempel
fra tolden.

Til sidst, bør jeg ringe ind til Told Styrelsen allerede nu og fortælle dem at jeg ikke ville finde
mig i dette, da det alligevel ikke kan bevises at jeg har købt produktet?

Ved godt det er røv mange spørgsmål, men jeg er ærligt ret lost her og har virkelig brug for
noget afklaring.....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2021 13:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Det lyder ret vildt, at der ligger et brev indeni, uden at det var åbnet op!? Utroligt at du får det udleveret selvom det er stoppet og der er sat en undersøgelse i værk - det lyder til at der er sket en fejl hos toldvæsenet - jeg ville lige afvente hvad der sker, men ellers skal du benægte alt - ryd evt dit hjem for alt illegalt indtil du ved nærmere - det er ikke uset at politiet dukker op på din adresse, det er sket mange gange også ved små mængder - de skal ikke kunne finde nogetsomhelst overhovedet! Så er det også lettere at lyve for dem, det kan virke ret vildt at der pludselig står uniformerede betjente og banker på!

opdater endelig! =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2021 13:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jan 2021 17:04
Indlæg: 12
HopIFjordeN skrev:
Det lyder ret vildt, at der ligger et brev indeni, uden at det var åbnet op!? Utroligt at du får det udleveret selvom det er stoppet og der er sat en undersøgelse i værk - det lyder til at der er sket en fejl hos toldvæsenet - jeg ville lige afvente hvad der sker, men ellers skal du benægte alt - ryd evt dit hjem for alt illegalt indtil du ved nærmere - det er ikke uset at politiet dukker op på din adresse, det er sket mange gange også ved små mængder - de skal ikke kunne finde nogetsomhelst overhovedet! Så er det også lettere at lyve for dem, det kan virke ret vildt at der pludselig står uniformerede betjente og banker på!

opdater endelig! =)


Ok fuck.... det var lidt min værste bekymring i første omgang. Men jeg tænkte ikke det kunne ske da
der ikke er snakke om narkotika her like wtf?? Er du sikker på at det har sket ved tilfælde hvor der
var snakke om Modafinil?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2021 14:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Nej - det ved jeg ikke noget om, men hvis det er en kontrolleret substans, som mange lægemidler er, så er der vel en risiko - de kom engang for mange år siden og bankede på min dør pga clonazepam sendt fra england, det er ikke det samme I know, men der var tale om 75 tabletter - har også talt med en, hvor de dukkede op pga 50g kratom (det er ikke meget) - så alt kan sgu ske.. I mit tilfælde havde de en stor bunke sager under armene, så tror de kørte fra adresse til adresse.. Hellere sikker end ked'a'ed..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2021 14:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jan 2021 17:04
Indlæg: 12
HopIFjordeN skrev:
Nej - det ved jeg ikke noget om, men hvis det er en kontrolleret substans, som mange lægemidler er, så er der vel en risiko - de kom engang for mange år siden og bankede på min dør pga clonazepam sendt fra england, det er ikke det samme I know, men der var tale om 75 tabletter - har også talt med en, hvor de dukkede op pga 50g kratom (det er ikke meget) - så alt kan sgu ske.. I mit tilfælde havde de en stor bunke sager under armene, så tror de kørte fra adresse til adresse.. Hellere sikker end ked'a'ed..



ok fuck.... tak for råddet


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2021 14:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 422
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Politiet får ikke en ragsagningkedelse på så et spinkelt grundlag, benægt benægt benægt, aldrig lukke dem frivillig ind, lige meget hvad de sige.

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2021 15:04 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Sikkert ikke - men vi ved jo ikke om OP bor hos forældre fx, som kan give tilladelse hvis de banker på, derudover kan det virke ret vildt at der står uniformerede betjente foran en, hvis man ikke er vandt til det, så det er godt at forberede sig på det rent mentalt..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2021 15:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jan 2021 17:04
Indlæg: 12
HopIFjordeN

Jeg ville høre hvorfor mener du at jeg bør vente med hvad beslutning Told Styrelsen træffer frem for
at ringe ind til dem?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2021 21:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Du vil høre fra dem snart, men prøv da bare at ringe så længe du spiller dum tænker jeg=)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2021 23:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 feb 2021 23:18
Indlæg: 1
Jeg har flere gange bestilt på darkweb, flere gange er de dog taget i tolden og fået brev i e-boks. Har dog aldrig fået mine varer, udover mine e-boks beskeder. :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2021 14:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 22:54
Indlæg: 221
Kunne også tænkes at være en fejl fra afsenders side, at han har sendt din ordre x 2 - og så den ene er blevet taget i tolden, det synes jeg lyder mere plausibelt, var der afsenders logo på begge kuverter ?

Men jeg vil nok også ringe til den, og så bare spille dum, og benægte kendskab til brevet - måske de lader sigtelsen frafalde allerede ved telefonsamtalen hvis du er heldig :)

Ellers vil jeg også rydde mit hjem for ulovligheder - godt nok får de med al sandsynlighed ikke en ransagningskendelse, men de er dygtige til at presse/manipulere sig ind, f.eks. stå helt oppe i hovedet på en når man åbner døren, så man naturligt træder et par skridt tilbage, hvilket de så tolker som en invitation og træder indenfor. Eller hvis de synes der "lugter af hash" fra lejligheden, så kan de også godt lave en ransagning uden kendelse. Eller de spørger om din tilladelse på en måde der er så intimiderende, at du føler dig nødsaget til at lukke dem ind.

Der er en lov om at hvis de vurdere at det er nødvendigt at lave en ransagning med det samme, for at undgå bevismateriale forsvinder i mellemtiden, så må de gerne gøre det uden en tilladelse - den skal så indhentes senere, men sjældent de ikke får medhold i sagerne fordi politiet altid vinder i sager hvor det er politi mod menigmand, som de slimede svin de er.

Benægt kendskab, ryd dit hjem for at være på den sikre side, og afvent at sigtelsen frafalder.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2021 17:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jan 2021 17:04
Indlæg: 12
Jeg har endnu ikke taget kontakt til Toldstyrelsen og har heller ikke hørt fra dem.
Er der andet ud over at benægte kendskab jeg skal være særlig opmærksom på inden
jeg kontakter dem? Jeg vil helst undgå at sige ting der kan bruges imod mig eller vække
mistanke. Har været vildt nervøs for at ringe indtil nu, så vil gerne have det overstået nu.

Hvor meget bør jeg fortælle dem for at kunne bevare min uskyld?

Jeg har overvejet at nævne følgende:

1. Jeg har smidt lortet ud da jeg ikke anede hvad det var og jeg syntes at det så farligt
ud, plus skralde væsenet har været forbi for længst og tømt ud.

2. Jeg har overset nogle spam mails fra siden det er købt, i øvrigt er jeg ikke er i stand til
at foretage noget køb derfra da jeg hverken har Mastercard eller Bitcoins.

Til sidst har jeg tænkte mig at spørge dem om de kan finde på at sende betjente ud til min
adresse (eller virker det mistænksomt?)

Please kom med jeres indput, jeg ved jeg spørger som en idiot men jeg er sgu stadigvæk ret lost.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2021 14:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 422
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Tror bare du skal slappe af, i værste tilfælde sender de dig en bøde som du kan vælge at betale eller tag i retten.

Der intet du kan sige eller gøre, som vil gøre det bedre, tværtimod tror jeg kun du kan forværre det ved at ringe til dem.

Er ikke sikker på straffen for recept pligtig medicin, men tror ingen gang det noget der kommer på ens straffeattest(ved privat bestilling til eget forbrug).

https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2018/329

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Senest rettet af Steve Holt! 06 feb 2021 14:21, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2021 14:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jan 2021 17:04
Indlæg: 12
Steve Holt! skrev:
Tror bare du skal slappe af, i værste tilfælde sender de dig en bøde som du kan vælge at betale eller tag i retten.

Der intet du kan sige eller gøre, som vil gøre det bedre, tværtimod tror jeg kun du kan forværre det ved at ringe til dem.

Er ikke sikker på straffen for recept pligtig medicin, men tror ingen gang det noget der kommer på ens straffeattest(ved privat bestilling til eget forbrug).



Problemet er bare at man ikke må bestille receptpligtig medicin ude for EU's grænser,
hvilket er tilfældet her. For jeg lige netop ikke en plet på straffeattesten ved at betale
bøden?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2021 14:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 422
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Xavier_232 skrev:
Problemet er bare at man ikke må bestille receptpligtig medicin ude for EU's grænser,
hvilket er tilfældet her. For jeg lige netop ikke en plet på straffeattesten ved at betale
bøden?


At betale bøden er det samme som at erkende/indrømme, dog tror jeg ikke du får en plet på din staffeattest for recept pligtig medicin, med mindre modafinil er på liste A, så der ikke tale om Euforiserende stoffer, hvilket er det eneste vi har nul tolerance politik over for(bøde=plet på staffeattest)

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2021 10:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 feb 2021 10:38
Indlæg: 2
Hvad så, hvad endte udfaldet med her?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2021 15:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jan 2021 17:04
Indlæg: 12
Har stadigvæk ikke hørt fra dem


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2021 11:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 feb 2021 11:03
Indlæg: 4
Jeg har også fået taget modafinil i tolden. Har ikke fået brev fra dem endnu, men hvordan skal man forholde sig? Skal jeg benægt? Vil virkelig ikke have en plet på straffeattesten.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2021 11:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
^ Ja du skal benægte, hvis du ikke reagerer på deres henvendelse eller bare erkender dig skyldig så er toget mere eller mindre kørt.

Hvis du benægter så er der en risiko for at komme for en dommer som kan blive en ekstra dyr oplevelse. Hvis det er en mindre mængde du har i tolden så er chancen for det heldigvis lille.
Tænker når det bare er Modafinil så ser de ikke så hårdt på det som hvis det nu havde været et hårdere narkotika. Det er bare et receptpligtigt middel uden det store misbrugspotentiale?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2021 12:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 feb 2021 11:03
Indlæg: 4
Jeg har ikke modtaget brev fra dem endnu, men ved at det er på vej. Jeg bestilte 15 blister modafinil fra Indien (fucking dumt, I know).
En jeg kender havde bestilt 22 blisters, og blev også taget.
Hvad skal jeg skrive som modsvar til dem, når de engang beder om det? Altså sådan helt konkret. Det er første jeg er blevet taget, men fordi jeg bestilte 15 blisters, er jeg så helt ude og skide? Er skide nervøs, især når nu havde bestilt 15 blisters. Vil virkelig ikke have en plet på straffeattesten.

Dukker politiet ofte op hos folk? Jeg bor med min kæreste, og hun har ingen ide om at jeg tager/bestiller modafinil, så hvis politiet dukkede op på vores adresse, så er jeg færdig..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team