Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:55


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 14 jan 2021 21:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jan 2021 21:10
Indlæg: 10
God aften derude.

En pakke med 10stk. 1cp-LSD blev tilsendt den 5.januar, og status på den har siden 7.januar været: "Din pakke er blevet forsinket af tolden eller anden offentlig myndighed".

Umiddelbart tænker jeg, at den er igang med at blive testet. Er der nogen der har erfaringer med hvor længe sådan et forløb kan tage?

Denne weekend havde været præcis et års siden, at jeg sprang ud i mit første eventyr. Havde allerede pakket den mentale rygsæk til at tage afsted igen og glædet mig...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2021 23:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Avg2 skrev:
God aften derude.

En pakke med 10stk. 1cp-LSD blev tilsendt den 5.januar, og status på den har siden 7.januar været: "Din pakke er blevet forsinket af tolden eller anden offentlig myndighed".

Umiddelbart tænker jeg, at den er igang med at blive testet. Er der nogen der har erfaringer med hvor længe sådan et forløb kan tage?

Denne weekend havde været præcis et års siden, at jeg sprang ud i mit første eventyr. Havde allerede pakket den mentale rygsæk til at tage afsted igen og glædet mig...


Jeg ved ikke hvor længe den slags tager, men husk at benægt hvis de ringer. Du kan ikke vinde noget på at indrømme. Har du betalt med bitcoins? I så fald er dine chancer bedre, fordi de ikke bare skal have adgang til din konto. Men selvom du har betalt med normal overførsel så benægt, det er ikke altid de får adgang til dine kontoudtog.

Hvis du ender med at sku i retten og ikke orker, kan du altid erkende senere også slippe for retssagen. I så fald så husk at du kan få nedsat bøden hvis du har en lav årlig indkomst svarende til udeboende SU.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2021 23:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jan 2021 21:10
Indlæg: 10
Hector Salamanca skrev:

Jeg ved ikke hvor længe den slags tager, men husk at benægt hvis de ringer. Du kan ikke vinde noget på at indrømme. Har du betalt med bitcoins? I så fald er dine chancer bedre, fordi de ikke bare skal have adgang til din konto. Men selvom du har betalt med normal overførsel så benægt, det er ikke altid de får adgang til dine kontoudtog.

Hvis du ender med at sku i retten og ikke orker, kan du altid erkende senere også slippe for retssagen. I så fald så husk at du kan få nedsat bøden hvis du har en lav årlig indkomst svarende til udeboende SU.


Ja, jeg betalte med bitcoins.

Jeg valgte 1cp-LSD fremfor 1p-LSD, i håbet om at det ikke er på nogen 'uartigliste'. Tak for råd, jeg kommer til at benægte.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2021 23:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 okt 2019 09:03
Indlæg: 34
Geografisk sted: Jutland
Jeg vil tro det tager 2-3 uger. Det har det for det meste gjort ved mig. Det er selvfølgelig undtagelser, jeg har selv prøvet at vente 14 uger.

Om du har betalt med bitcoins gør ikke din transaktion sikker. Det handler i bund og grund om hvordan du har købt dine bitcoins. Har du valgt at købe dem med et kreditkort hos en dansk forhandler, så er du nogenlunde lige så godt stillet som havde du brugt paypal. Blockchain er et offentligt netværk der er tilgængelige for alle, så det handler mest af alt om hvordan transaktionskæde er startet.

Som Hector siger, du skal under alle omstændigheder benægte alt kendskab til pakken. Du får absolut intet ud af indrømme.

Der er langt fra sikkert de vil rejse tiltale. Særligt ved små forsendelser er de tilbøjelige til at 'opgive'.

Håber det bedste for dig.

_________________
Young bee... Buzz Buzz


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2021 00:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jan 2021 21:10
Indlæg: 10
zero skrev:
Jeg vil tro det tager 2-3 uger. Det har det for det meste gjort ved mig. Det er selvfølgelig undtagelser, jeg har selv prøvet at vente 14 uger.

Om du har betalt med bitcoins gør ikke din transaktion sikker. Det handler i bund og grund om hvordan du har købt dine bitcoins. Har du valgt at købe dem med et kreditkort hos en dansk forhandler, så er du nogenlunde lige så godt stillet som havde du brugt paypal. Blockchain er et offentligt netværk der er tilgængelige for alle, så det handler mest af alt om hvordan transaktionskæde er startet.

Som Hector siger, du skal under alle omstændigheder benægte alt kendskab til pakken. Du får absolut intet ud af indrømme.

Der er langt fra sikkert de vil rejse tiltale. Særligt ved små forsendelser er de tilbøjelige til at 'opgive'.

Håber det bedste for dig.


Jeg købte bitcoins fra en dansk forhandler. Det sjovt hvor tryg jeg følte mig, for jeg har jo prøvet at købe en gang før fra selvsamme hjemmeside. Tak begge to for jeres bekymring, jeg tager jeres ord til mig.

Men det er godt nok nedtur, når nu man havde glædet sig til at tage på eventyr igen. <Redigeret - jeg fik lige læst reglerne>

Det bedste til jer alle.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2021 13:53 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Der er ingen grund til bekymring, 1cp-LSD er et lovligt stof. Men det irriterer sikkert tolderne at et LSD-lignende stof er lovligt, så de vil nødig give brevet fra sig. Derfor kan det tage noget tid, før du får det. Hvis du hører fra dem, så vil jeg foreslå at du indrømmer at du har bestilt stoffet, men holder på at det er lovligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2021 15:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Enspænderen skrev:
Der er ingen grund til bekymring, 1cp-LSD er et lovligt stof. Men det irriterer sikkert tolderne at et LSD-lignende stof er lovligt, så de vil nødig give brevet fra sig. Derfor kan det tage noget tid, før du får det. Hvis du hører fra dem, så vil jeg foreslå at du indrømmer at du har bestilt stoffet, men holder på at det er lovligt.


Jeg havde også overvejet at få tilsendt en ganske fin mængde mærker or so da jeg også har hørt det skulle være lovligt. Derfor blev min plan da lige genovervejet pga denne tråd, men hvis det er 100% sikkert at det er lovligt og at man ikke risikerer at de simpelthen bare beholder pakken eller man får problemer med politiet, så kan det da godt være at jeg alligevel fuldfører planen.
Så jeg følger spændt med denne tråd, da jeg gerne vil bestille det inden for den nærmeste fremtid, men jeg tror sgu jeg dropper det hvis man risikerer at det går galt.

Håber på det bedste for dig OP.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2021 16:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 422
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Der flere tråde på http://www.reddit.com/r/PsychesDK/ der påstår deres 1cp-LSD er tilbageholdt og nogle har modtaget bøder hvor der specifikt står 1cp-LSD på bøden.

Dog også minimum 1 der har krævet det analyseret og fået medhold i det var lovligt og modtaget det efterfølgende.

Det blive også ulovligt i Tyskland fra fra Marts eller April.

just fyi.

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Senest rettet af Steve Holt! 15 jan 2021 17:31, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2021 17:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jan 2021 21:10
Indlæg: 10
Steve Holt! skrev:
Der flere tråde på http://www.reddit.com/r/PsychesDK/ der påstår deres 1cp-LSD er tilbageholdt og nogle har modtaget bøder hvor der specifikt står 1cp-LSD på bøden.

Dog også minimum 1 der har krævet det analyseret og fået medhold i det var lovligt og modtaget det efterfølgende.

Det blive også ulovligt i tyskland fra fra Marts eller April.

just fyi.



Har læst præcis de tråde du nævner. Nu har jeg ikke set beviserne selv, for at nogen skulle have fået en bøde hvori der står 1cp-LSD, men 'better safe, than sorry'.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2021 17:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 422
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Der ingen grund til frygte en bøde/straf hvis sælger har sendt 1cp-LSD , men det muligt den skal forbi en dommer først hvis tolderne sender en bøde og ikke vil lytte til fornuft, før man får det udleveret.

Lov er lov, det kan toldvæsenet ikke ændre på, selv hvis loven blive ændret, vil den gamle lov gælde hvis man har bestilt før den ændring.

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2021 17:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Steve Holt! skrev:
... og nogle har modtaget bøder hvor der specifikt står 1cp-LSD på bøden.


Det lyder da ikke særlig betryggende hvis man nu har tænkt sig at bestille en forholdsvis stor mængde (100-200 stk).
Men hvis det vitterligt er fuldstændig legalt i Danmark, så BURDE det jo ikke være noget problem? I så fald at man får en bøde kan man jo, som ham gutten du snakker om, kræve at de analyserer det så de kan se at det er er lovligt stof og derfor annullere bøden og få sine varer tilbage. Eller tager jeg helt fejl her? Ville jo være fuldstændig vanvittigt hvis de kan tilbageholde ens ting og give en bøde for noget som er 100% legalt.

Steve Holt! skrev:
Der ingen grund til frygte en bøde/straf hvis sælger har sendt 1cp-LSD , men det muligt den skal forbi en dommer først hvis tolderne sender en bøde og ikke vil lytte til fornuft, før man får det udleveret.

Lov er lov, det kan toldvæsenet ikke ændre på, selv hvis loven blive ændret, vil den gamle lov gælde hvis man har bestilt før den ændring.

Dette er dog ret betryggende at vide, selvom jeg stadig er lidt utryg ved at bestille en lidt større mængde. Dog tror jeg sgu at jeg ender med at bestille det, hvis det er lovligt er det lovligt, hvadend de kan lide det eller ej.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2021 16:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jan 2021 21:10
Indlæg: 10
OPDATERING:

Jeg har netop modtaget et brev fra Københavns politi, hvori der står:

"...Forsendelsen indeholdt 10 LSD mærker af typen 1cP LSD mærker, som er ulovlig at indføre jf. bekendtgørelse af lov om euforiserende stoffer, idet disse LSD mærkerne sidestilles med almindelige LSD mærker. Derfor er de blevet beslaglagt med henblik på konfiskation."

De skriver ydermere, at:
"Der vil senere blive taget stilling til, hvorvidt sagen kan afgøres med et bødeforlæg eller skal afgøres i retten."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2021 17:13 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Håb du på en bøde.

To spørgsmål:
1) Tumblede du dine coins inden køb? Hvis du har købt via Dankort og ikke tumblet dine crypto, er der intet formål i at bruge crypto fremfor FIAT. Lad det være en lærestreg.
2) er 1cp-LSD meget lig LSD? Er det fed? Ser en del hype om det nogle steder.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2021 17:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jan 2021 21:10
Indlæg: 10
spaffeh skrev:
Håb du på en bøde.

To spørgsmål:
1) Tumblede du dine coins inden køb? Hvis du har købt via Dankort og ikke tumblet dine crypto, er der intet formål i at bruge crypto fremfor FIAT. Lad det være en lærestreg.
2) er 1cp-LSD meget lig LSD? Er det fed? Ser en del hype om det nogle steder.



1) Det gjorde jeg ikke. "Lad det være en lærestreg", hvad skulle det ellers være hr.?
2) Udsagn fra venner siger, at det skulle være ligeså fedt som 1p-LSD, dog med lidt stærkere visuals.

Har læst bekendtgørelsen, og jeg kan ikke lige se, hvordan 1cp-LSD skulle være sidestillet med LSD. Det er også blevet diskuteret i tråden her:

https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 82&t=56347

hvor konklusionen virker til at være, at siden lysergamider-gruppen ikke er dækket af analogparagrafferne, så skal "staten bevise at 1cP-LSD er et simpelt derivat", hvilket en bruger gennem sine kemiker venner ikke mener det er. Jeg kan prøve at tage kampen om, men så skal jeg først have noget input fra nogle kloge brugere herinde fra, der er mere inde i det end mig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2021 19:11 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
spaffeh skrev:
Håb du på en bøde.

To spørgsmål:
1) Tumblede du dine coins inden køb? Hvis du har købt via Dankort og ikke tumblet dine crypto, er der intet formål i at bruge crypto fremfor FIAT. Lad det være en lærestreg.
2) er 1cp-LSD meget lig LSD? Er det fed? Ser en del hype om det nogle steder.

Har kun microdoset og taget små doser, men jeg synes det virker helt fint. Indtil videre har jeg ikke rigtigt oplevet nogen mærkbar forskel fra 1cp. Det skulle dog vidst være lidt mindre potent så vidt jeg husker? Men det må du ikke hænge mig op på.

Synes generelt LSD analogerne virker til at være helt fine og minde utroligt meget om LSD. Tvivler på jeg ville kunne kende forskel i en blindtest.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2021 19:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Sorry, men hvis du ikke tumbler, kan du ligeså godt bare købe med dit Dankort. Vil bare gerne have du får din narko hjem sikkert fremover :hjerte: :rocking:

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2021 19:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jan 2021 21:10
Indlæg: 10
spaffeh skrev:
Sorry, men hvis du ikke tumbler, kan du ligeså godt bare købe med dit Dankort. Vil bare gerne have du får din narko hjem sikkert fremover :hjerte: :rocking:


All good : ) Det bare frustrerende og få sådan en reprimande fra politiet


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2021 19:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Det er fandme ærgeligt at høre! At de direkte skriver at det er 1cp LSD i brevet og stadig giver dig en bøde. Kommer ihvertfald ikke til at bestille den mængde jeg havde tænkt mig med hjem alligevel. Jeg troede sgu det var lovligt men åbenbart ikke, medmindre politiet bare har valgt at tolke loven fuldstændig som de har lyst. Hold kæft hvor synes jeg det er nederen. Har overhovedet ikke styr på om 1cp LSD er lovligt eller ej længere... Umiddelbart ligner det da ikke at det er lovligt.

Hvis stoffet var fuldstændig lovligt ville jeg honestly også være ligeglad om jeg betalte med mit dankort. Hvis det er lovligt er det jo for fanden lovligt om panserne så kan lide det eller ej. Men nu kommer jeg 100% til at bruge tumblede crypto valuta, og kommer på ingen måde i nærheden af den mængde jeg havde håbet på at bestille hjem (kan godt lide at have en stor mængde, ikke med henblik på videresalg, men så skal jeg aldrig tænke på at skaffe det igen).

Fuck hvor er det dog latterligt.... Hvorfor fanden må man ikke bare tage de fucking stoffer man har lyst til, så pisse latterligt at nogle folk får ondt i røven og synes det skal være ulovligt. Fuck dem, sådan nogle pikhoveder der føler de skal bestemme over andres liv selvom folk ikke skader nogen. Gør mig fandme sur.... Forbandede møghoveder.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2021 20:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jan 2021 21:10
Indlæg: 10
T-1337 skrev:
Det er fandme ærgeligt at høre! At de direkte skriver at det er 1cp LSD i brevet og stadig giver dig en bøde. Kommer ihvertfald ikke til at bestille den mængde jeg havde tænkt mig med hjem alligevel. Jeg troede sgu det var lovligt men åbenbart ikke, medmindre politiet bare har valgt at tolke loven fuldstændig som de har lyst. Hold kæft hvor synes jeg det er nederen. Har overhovedet ikke styr på om 1cp LSD er lovligt eller ej længere... Umiddelbart ligner det da ikke at det er lovligt.

Hvis stoffet var fuldstændig lovligt ville jeg honestly også være ligeglad om jeg betalte med mit dankort. Hvis det er lovligt er det jo for fanden lovligt om panserne så kan lide det eller ej. Men nu kommer jeg 100% til at bruge tumblede crypto valuta, og kommer på ingen måde i nærheden af den mængde jeg havde håbet på at bestille hjem (kan godt lide at have en stor mængde, ikke med henblik på videresalg, men så skal jeg aldrig tænke på at skaffe det igen).

Fuck hvor er det dog latterligt.... Hvorfor fanden må man ikke bare tage de fucking stoffer man har lyst til, så pisse latterligt at nogle folk får ondt i røven og synes det skal være ulovligt. Fuck dem, sådan nogle pikhoveder der føler de skal bestemme over andres liv selvom folk ikke skader nogen. Gør mig fandme sur.... Forbandede møghoveder.


Ja man får lidt dårlig smag i munden af, at det hænger sammen på den måde.

Ift. lovlighed, så er der en bruger i den tråd jeg linkede til, som gik videre med sagen og fik sine mærker i sidste ende. Men det virker ikke til, at han fik et brev, hvori der decideret stod 1cp-LSD i. Det kan være de blevet trætte af dette smuthul, og måske begyndt og inkludere det specifikt i brevet, for at skræmme borgerne fra at tage sagen op. Jeg ved ærligt talt hellere ikke længere, hvad jeg skal tro...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2021 20:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Den holder ikke i retten.
De kan ikke dømme/give dig bøder for noget der ikke er ulovligt.

Skriv en mail til sagsbehandleren, så frafalder sigtelsen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team