Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:09


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 maj 2021 12:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 okt 2018 00:51
Indlæg: 18
Jeg vågnede i dag op til en besked i min e-boks fra Rigspolitiet, ang. en sigtelse for overtrædelse af lovgivningen om euforiserende stoffer.

Her er mailen:

Jeg har i dag besluttet at sigte dig for overtrædelse af lov om euforiserende stoffer § 3, stk. 1, jf. § 1, stk. 3, jf. bekendtgørelse om euforiserende stoffer § 27, st. 1, § 3 stk. 2, jf. bilag 1, liste B nr. 291, ved i perioden op til den X dato 2021, uden politiets tilladelse at have indført 7 gram psilocybinholdige svampe fra Holland til XXaddresseXX via Postnord. Der vil senere blive taget stilling til, hvorvidt sagen kan afgøres med et bødeforlæg eller skal afgøres i retten. Begrundelsen for sigtelsen er, at Københavns Politi den X dato 2021 har modtaget en anmeldelse fra Toldstyrelsen vedrørende indførsel af ovennævnte svampe via Postnord, Bohus Boulevard 1, 2630 Taastrup. Forsendelsen indeholdt psilocybinholdige svampe, som er ulovlig at indføre jf. lovgivningen om euforiserende stoffer, hvorfor de er blevet beslaglagt med henblik på konfiskation.

Beslaglæggelsen medfører, at svampene ikke bliver udleveret til dig. Hvis du er uenig i beslaglæggelsen af svampene, da bedes du snarest rette henvendelse til Københavns Politi, Servicecenteret på og anmode om, at beslaglæggelsen af svampeneindbringes for retten. Du bedes oplyse ovenstående journal-nummer, hvorefter politiet vil indbringe sagen for retten indenfor 24 timer. Byretten berammer herefter et retsmøde, der vil blive afholdt på et senere tidspunkt. Du vil fra byretten modtage indkaldelse til retsmødet.

Jeg kan oplyse, at du ikke har pligt til at udtale dig til politiet i medfør af retsplejelovens § 752, stk. 1. Hvis du i anledning af sigtelsen ønsker at afgive forklaring til politiet, nægter forholdet eller i øvrigt har bemærkninger til sagen, bedes du inden 14 dage fra dags dato rette henvendelse til Københavns Politi, Sektionen for Ulovlig Import. Hvis jeg ikke hører fra dig indenfor 14 dage, vil sagen blive afgjort på det foreliggende grundlag.


...
Jeg har selvfølgelig intet med dette at gøre og aner ikke hvorfor jeg har modtaget denne mail, eller hvor de her svampe kommer fra?
Af ren nysgerrighed er jeg interesseret i at vide hvad der sker hvis man venter de 14 dage og de afgør sagen på det foreliggende grundlag, er det så bare bøde, eller kan man risikere fængsel?

Hvis man ikke har noget med det at gøre, så tænker jeg bare jeg skal ringe og fortælle dem det til det nummer de har oplyst, nogen der ved hvad der sker derfra?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2021 13:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 maj 2021 17:38
Indlæg: 12
Skriv en mail til dem hvor du benægter alt kendskab og at du heller ikke ved hvem der har misbrugt dit navn og adresse. Hvis du venter 14 dage og ikke gøre noget, så sender de dig højst sandsynligt et bødeforlæg der er svær at løbe fra. Hvis du havde modtaget 500 gram svampe, ville der måske være tale om fængsel, men nu er det sølle 7 gram... Så bare benægt. Efter 14-28 dage frafalder sigtelsen.
Held og lykke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2021 18:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 422
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Topgunn skrev:
Hvis du venter 14 dage og ikke gøre noget, så sender de dig højst sandsynligt et bødeforlæg der er svær at løbe fra.


Hvis han ikke betaler bøden, tag de ham enten i retten eller frafalder sigtelsen, hvis de ikke kan bevise OP har bestilt/betalt eller vælger at spare ressourcer på at bevise det.

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2021 21:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 okt 2018 00:51
Indlæg: 18
Hvor stor er chancen for at komme i retten vs. at få en bøde?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2021 22:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 maj 2021 17:38
Indlæg: 12
4-5 %


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2021 22:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 okt 2018 00:51
Indlæg: 18
(Slettet)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2021 22:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 okt 2018 00:51
Indlæg: 18
Topgunn skrev:
4-5 %


Alright :rocking: :D
Tænker kun det er hvis de har nogle former for beviser?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2021 00:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 maj 2021 17:38
Indlæg: 12
detbaremig1 skrev:
Topgunn skrev:
4-5 %


Alright :rocking: :D
Tænker kun det er hvis de har nogle former for beviser?

Skrev det lidt som en joke :P
Hvis det drejer som om små mænger og du i forvejen ikke er kendt for at sælge stoffer el. lignende, så er chancen for at de går videre med sagen nærmest 0. Hvis de forsøger at samle beviser sammen, og vil ransage dit hjem, kigger på din pc, dine postregninger osv osv. skal de ha en dommerkendelse hvilket de ikke får hvis det blot er en bødestraf mener jeg. Det kan sagtens være de forsøger at presse dig til at give dem lov, men ALTID benægt :)

Edit:
https://www.youtube.com/watch?v=FcYsrkxTI4E
Se evt. den her


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2021 10:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 okt 2018 00:51
Indlæg: 18
Topgunn skrev:
detbaremig1 skrev:
Topgunn skrev:
4-5 %


Alright :rocking: :D
Tænker kun det er hvis de har nogle former for beviser?

Skrev det lidt som en joke :P
Hvis det drejer som om små mænger og du i forvejen ikke er kendt for at sælge stoffer el. lignende, så er chancen for at de går videre med sagen nærmest 0. Hvis de forsøger at samle beviser sammen, og vil ransage dit hjem, kigger på din pc, dine postregninger osv osv. skal de ha en dommerkendelse hvilket de ikke får hvis det blot er en bødestraf mener jeg. Det kan sagtens være de forsøger at presse dig til at give dem lov, men ALTID benægt :)

Edit:
https://www.youtube.com/watch?v=FcYsrkxTI4E
Se evt. den her


Alright :D tak, tjekker ud med det samme!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2021 12:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 okt 2018 00:51
Indlæg: 18
Får man plet for førstegangstilfælde?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2021 12:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 maj 2021 17:38
Indlæg: 12
https://politi.dk/bestil/bestil-straffe ... affeattest


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2021 12:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 okt 2018 00:51
Indlæg: 18
Topgunn skrev:
https://politi.dk/bestil/bestil-straffeattest/privat-straffeattest


Kan ikke komme ind, nok fordi der er en aktiv sag i gang, den giver mig error hver gang jeg prøver at logge ind med Nem-ID.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2021 12:50 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Jeg prøvede lige og det gik fint igennem - så det kunne godt være derfor.. Du får pletter hver gang - en plet er bare et notat, hvor der står hvilken paragraf du har overtrådt og evt en lille uddybning..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2021 12:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 okt 2018 00:51
Indlæg: 18
HopIFjordeN skrev:
Jeg prøvede lige og det gik fint igennem - så det kunne godt være derfor.. Du får pletter hver gang - en plet er bare et notat, hvor der står hvilken paragraf du har overtrådt og evt en lille uddybning..


Seriøst, hvor lang tid holder en plet?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2021 15:10 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
10 år på den offentlige og 5 år på den private mener jeg det er, men det kommer lidt an på hvordan du straffes og for hvilke forseelser.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2021 20:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 sep 2021 17:41
Indlæg: 5
Hej herinde

Jeg har også modtaget sådan en sigtelse for forsøg på at få tilsendt 10 1p-LSD.
Tænk hvis jeg virkelig havde lavet denne bestilling og betalt den via bankoverførsel eller med mit Visa kort! Hvordan var jeg mon så stillet? Skulle jeg så alligevel skrive en mail til myndighederne og nægte?

Og hvordan ville det forholde sig, hvis jeg måske i stedet havde bestil nogle 1 cp-LSD piller? Er de også ulovlige?

Hilsen Squeaky


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2021 22:29 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Squeaky skrev:
Hej herinde

Jeg har også modtaget sådan en sigtelse for forsøg på at få tilsendt 10 1p-LSD.
Tænk hvis jeg virkelig havde lavet denne bestilling og betalt den via bankoverførsel eller med mit Visa kort! Hvordan var jeg mon så stillet? Skulle jeg så alligevel skrive en mail til myndighederne og nægte?

Og hvordan ville det forholde sig, hvis jeg måske i stedet havde bestil nogle 1 cp-LSD piller? Er de også ulovlige?

Hilsen Squeaky

Så vidt jeg husker er 1cp-lsd stadig lovligt, ellers er det vidst ikke længe siden det er blevet ulovligt, men har ærligt ikke lige tjekket og er på ingen måde ekspert, analoglovgivningen er så kringlet.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2021 19:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 422
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Buttkraken skrev:
Så vidt jeg husker er 1cp-lsd stadig lovligt, ellers er det vidst ikke længe siden det er blevet ulovligt, men har ærligt ikke lige tjekket og er på ingen måde ekspert, analoglovgivningen er så kringlet.


1cp er lovligt i DK, men ulovligt i det meste af EU efterhånden, 1V er lovlig og solgt hos de store analog forhandler.

Svjv har man allerede nye analoger klar, hvis/når 1V bliver ulovlig.

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team