Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:12


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 aug 2021 13:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 aug 2021 13:04
Indlæg: 2
Hej,

Jeg havde lige en samtale med en af mine venner som har bestilt et lægemiddel for et par dage siden. Det hjælper ham med fokus og ro hvor alment udskrevede amfetaminer og lign. fra hans egen læge kun har en masse bivirkninger. Hvorvidt det er smart eller ej, er selvfølgelig en anden snak, men ud fra en risikovurdering og efter hans erfaring virker det rimelig harmløst.

Det er et relativt ukendt præparat, men er ifølge en del studier uden større risici. Jeg nævnte dog for ham at jeg ved en ekstra søgning havde fundet stoffet på Dopinglisten, og han er nu bekymret for om det kan have nogle konsekvenser for ham, da præparatet er sendt uden for EU.

Han har for sikkerheds skyld betalt med kryptovaluta.

Præparatet er "kun" er på Anti Doping Danmarks liste, men er ikke et narkotikum, og han heller ikke kan finde mere info på dansk. Han er dog bekymret for hvad risikoen kan være for ham da præparatet med sandsynlighed må antages at kunne ryge igennem / blive stoppet i tolden. Præparatet er i form af ren krystal, og der er nok til et halvt års dagligt forbrug for ham.

Kan nogle kloge hjerner eventuelt være med til at give deres besyv med i denne situation? Hvordan bør han forholde sig? Pakken ser ud til at ankomme i løbet af denne uge.

Edit:

Har efter en del research fundet frem til at stoffet ikke er på lægmiddelstyrelsens lister over hhv. doping, ej heller receptpligtig medicin eller narkotika. Det forefindes kun på Anti Doping Danmarks liste, men ligeledes gør koffein og det må man antage ikke er noget problem ift. import.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 aug 2021 19:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Ja, han risikerer at det bliver taget fra ham i tolden!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 aug 2021 14:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 aug 2021 13:04
Indlæg: 2
Tak for svar,

Såfremt der bliver sendt en toldopkrævning (de 160kr + % af pris) er det så sikkert at betale den / betyder det at pakken er ‘clear’?

Med andre ord, ved nogen om en evt beslaglæggelse ville ske før en opkrævning/om opkrævningen betyder pakken er godkendt?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team