Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:46


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 aug 2021 10:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 aug 2021 10:15
Indlæg: 1
Hej jeg er ny på denne side og vil starte ud med en ny tråd og forhåbentlig modtage nogle gode svar.

Har været ret så interesseret i de forskellige krypterede tjenester. Men vil lige fokusere på Wickr.

Er ret meget fan af selve appen og hvad man kan læse, virker det ret så sikkert. Men hvor sikkert. Jeg ved der er snak om kæmpe sager, nok mest udlandet hvor de har billeder af samtaler. Men tænker også nogle har måske taget billeder inden samtalen er slettet.

Her kommer lige nogle spørgsmål og vil meget gerne høre jeres erfaring og tanker.

Hvad er jeres erfaring med Wickr, kender i nogle som har fået en bøde med en handel eller køb over appen, altså hvor de har været anonym og ikke videregivet personlige oplysninger?

Man skal jo kun bruge brugernavn og kode, intet personligt for at oprette en Wickr konto. Men kan man opspores, hvis man har skrevet til en hvis telefon nu er i politiets hænder, er der data til det? Går ud fra dem der modtager bøder brugt SMS og ikke en krypteret tjeneste?

Sidst men ikke mindst, ens brugernavn er vel ikke nok til at finde frem til en afsender?

Lad mig høre jeres erfaring.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2021 11:32 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg har brugt Wickr i mange år, og anser tjenesten for at være total sikker. De sager, der har været, drejede sig ikke om Wickr.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2021 16:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Amazon har nu købt Wickr og det rygtes at de meget gerne samarbejder med myndigheder.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2021 18:25 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Så er det nok på tide og gå tilbage til brevduer :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2021 20:05 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Wickr virker fin nok men har du overlays (messenger, night shift mv) så er den sikkerhed gone.
Signal skulle være det bedst krypterede. Og ja, er selv ret fucking sketch oven på nyheden med Amazon. Men hey, har virket fint indtil nu..

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2021 21:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
og man kan opspores, men det er svært og der er plausible deniability!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 aug 2021 01:20 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Jeg plejede også at være rigtig glad for wickr, men nu bruger jeg hovedsageligt signal, kan dog ikke udtale mig på nogen måde om det ene er mere sikkert end det andet.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team