Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 01:55


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 feb 2022 00:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 nov 2021 07:56
Indlæg: 14
Hej Psychedelia

Jeg blev for et par måneder siden stoppet af politiet på min bopæl uden nogen grund (Tilfældig kontrol).

Først er meget uforstående hvorfor jeg bliver stoppet og han siger at jeg kører rundt med tågelyset tændt, selvom det er højlys dag og jeg ikke har mine nærlygter tændt. Det virkede som om, at de bare lige skulle finde på en grund, og grunden ikke kunne være jeg er ung person i starten af 20'erne, så jeg ryger garanteret hash hver dag.

På bagsædet har jeg 3 passagerer, som bor på samme kollegium som mig.

De spørger ind til om jeg har taget noget medicin, hvor jeg svarer ja, panodil og kodein, som jeg får på recept hos min læge. De virker ligeglade og siger med det samme, at jeg har røde øjne og sikkert ryger hash, hvilket jeg ikke gør mig i. Hertil griner de af mig og jeg får narko testen.

Narkotesten viser selvfølgelig positiv på Opiater, hvilket kodein også er. Jeg siger så, at jeg har det på recept og derfor gerne må køre bil, men her er de fuldstændig ligeglade. De visiterer så mig og hele bilen foran mine venner og et par tilfældige der er kommet ud fra kollegiet, som jeg synes er meget klamt og upassende. Det så her jeg begynder at synes det er lidt underligt.

Ifølge de regler jeg har læst mig til og det min læge har sagt, så må man gerne køre bil hvis man ikke er påvirket af ens medicin, samt at der ikke er nogen øvre grænse for hvor meget man må have i blodet(på nær nogle enkelte opiater). Jeg tager mine kodein piller efter behov og har gjort det i 3 år's tid og bliver derfor på ingen måder påvirket af dem, og det var iøvrigt også 10 timer siden jeg tog 2 piller sidst. De sagde heller ikke noget om, at jeg føltes som om jeg var påvirket, hvilket jeg på ingen måder var, da jeg har været på arbejde de sidste 8 timer og er lidt træt.

Jeg bliver herefter anholdt og kørt op på hospitalet for at få taget en blodprøve, men der er ingen læge til at "checke" om jeg er påvirket. De efterlader mig så på hospitalet og jeg må selv finde hjem...

Her kommer min frustration så. Efter 3 uger modtager jeg så en påtaleopgivelse, da jeg jo har det på recept og iøvrigt er kodein slet ikke på listen over stoffer som er omhandlet af bagatel reglen.(https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2011/901) Dette var lidt som forventet da jeg ikke tager nogle stoffer og kun de piller jeg får på recept. Derudover kan man jo også købe kodimagnyl uden recept er her er jo 10 mg kodein i...

Jeg synes generelt at de 2 betjente som stoppede mig var ekstremt grove og nedladende over for mig, men tror desværre bare politiet er det nu om dage....

Mit spørgsmål er så, siden de jo ikke, på deres narkometer, kan se om det er kodein, kodeimagnyl, morfin, oxycontin osv, hvad man har taget, er det så bare surt show hvis jeg i fremtiden bliver stoppet og de tester mig igen? Er det så hele turen man får igen?

Jeg er bare meget sur over at jeg ikke har gjort noget, ikke har lavet nogle færdselsforseelser, eller noget som helst andet, og at jeg så bliver behandlet som en person som har taget 10 baner amf og ikke fatter noget... Og at de visiterer mig uden grund foran mine venner og andre fremmede på kollegiet jeg ikke kender.

Jeg har her 3 måneder efter fået et brev fra anklagemyndigheden hvor der står at jeg kan søge om erstatning, men er lidt bange for at det får man nok aldrig, selvom det tydeligvis var de 2 betjente som ikke forstår reglerne på området.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2022 03:03 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Du og din læge har selvfølgelig ret i, at du gerne må indtage din medicin, så længe du ikke er til fare i trafikken, hvilket du jo ikke var.

Det er fuldstændig absurd, at du blev anholdt. Du bør helt sikkert søge erstatning. Jeg tænker ikke, at det kræver meget juridisk arbejde at vinde sagen, hvis forholdene er, som du beskriver.

Du er nok desværre bare stødt ind i et par betjente, der lider af både magtliderlighed og inkompetence. Helt ærligt, kodein kan købes i håndkøb.

Fremover vil jeg anbefale at have en lægeerklæring eller lignende liggende. Ellers kan du bruge appen "MinSundhed", hvor du kan få direkte adgang til din lægejournal.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2022 03:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 nov 2021 07:56
Indlæg: 14
Hej Tak for svar.

Jeg vidste dem netop appen "Medicinkortet" og fortalte, at jeg også kunne vise min journal. Til dette afviste de bare og sagde at det kunne jo være fake.
Min læge sagde, at de havde ringet til hende og hun havde blot bekræftet det jeg sagde.

Glemte også at nævne at de faktisk tog mit fysiske kørekort og måtte gå uden det i 3 uger...

Jeg har snakket lidt med mine forældre om sagen. Min mor har været med i forskellige ungdomsbander og sådan, og hvis de forsøgte at søge kompensation for noget så politiet gjorde imod dem, så 1. De fik aldrig noget ligegyldigt hvor slemt politiet havde opført sig, 2. de politi personer som blev klaget over gjorde det til deres personlige mission at gøre livet surt for dem som klagede. Det ganske vist 30 år siden, og kan se jeg ville potentielt kunne få lidt over 2000 kr i kompensation... Så det jo faktisk næsten ingenting, og en meget lav timeløn til det man nok skal udfylde....

Tror også bare jeg er så mega træt af politiet. Politiet og min vej har i alt krydset 4 gange i mine 25 år på denne jord. 2 af gangende hvor jeg skulle anmelde indbrud, hvor de selvfølgelig ikke havde tid og ikke gad gøre noget ved sagen, og så 2 gange hvor jeg er blevet stoppet uden grund og så bare svinet til og blevet behandlet af lort til.... man bliver så træt af det


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2022 08:42 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
:hjerte: jeg føler din frustration og selv om frihedskæmperne vil sige brug politiets tid og scor dine 2000, så vil jeg give din mor ret lad det fare.
Print et kopi ud af deres tiltalefrafald og stik dem den i hånden næste gang de stopper dig, med et “sidste gang klagede jeg ikke over ulovlig anholdelse, men hvis i gentager succesen så blir jeg nød til det”

Mvh en som os har mødt en del af de magtliderlige, men faktisk også et par flinke.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team