Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:05


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 aug 2022 20:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2011 15:14
Indlæg: 649
Hej.

Jeg har fået nappet en pakke i tolden.
Jeg står overfor at blive sigtet for indførsel af et ulovligt stof, nok til at det er over grænsen for bøder er nok. Stoffet jeg købte hos vendor er dog ikke ulovligt.
Jeg blev lidt befippet over nævnelsen af det ulovlige stof da politiet ringede mig op, så det blev en lidt mærkelig benægtelse af at jeg havde bestilt det ulovlige stof, men indrømmede at jeg havde lagt en ordre.

Enten har vendor sendt mig noget andet end jeg har bestilt, eller også har retskemisk lavet en fejl-id.
Posen, har jeg fået at vide af vendor kun er mærket synthcaine.

Jeg ser to udveje, men jeg er måske for blåøjet.
1) Retskemisk har ret i analysen, men jeg kan dokumentere at jeg ikke har bestilt stoffet.
2) Retkemisk tager fejl, og forhåbentligt vil de analysere det ordenligt. Er det det lovlige stof, er der ikke noget at straffe for, måske på nær den uanseelige mængde lidocaine der er tilsat.

Hvad siger i? Kan enten overtale dem til retsmødet om at retskemisk må give den et skud mere, eller i det mindste at de vil godtage min dokumentation(online ordrebekræftelse)?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2022 22:16 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Som jeg forstår lovgivningen bliver man straffet på hensigten - og hvis du kan dokumentere at du har bestilt noget lovligt, så bør du går fri.
Har læst om folk som er blevet snydt i handel hvor de troede de købte amfetamin, men fik fik mener koffein og de blev dømt på hensigten om at det var amfetamin selvom de aldrig fik noget ulovligt.
Ved dig burde det være omvendt og du bør gå fri.
Jeg ville ik ligge så meget i det med analysen hvis du sort på hvidt har du har bestilt et lovligt stof.
Tag og find en ok advokat og ring og spørg ka jo godt være jeg rammer uden for skiven - det er gratis og spørge over tlf og hvis du vinder i retten er advokaten os gratis.

Knæk og bræk med det


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2022 23:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2011 15:14
Indlæg: 649
Tak for input. Nogen der kender advokater med erfaring inden for små narkotika sager?
Jeg har selv en kemisk baggrund, det kan måske bruges til at understrege at jeg har evne til at forstå listen over ulovlige stoffer inkl. analog lovgivning, og da ikke ville købe noget ulovligt.
Men en ordenlig strategi, hvilke dokumenter jeg kan bruge og alt andet omkring hvordan en retssag forløber er jeg langt fra klar over.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2022 06:47 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Længe siden jeg har haft brug for sådan en - men du ku eventuel prøve og tage kontakt til Claus og høre om han kan anbefale en.
https://bonnezziebe.dk/medarbejdere/claus-bonnez/

Hvis vi snakker Esbjerg så ku knud sander være et godt bud 75129244


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2022 11:51 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Hvorfor siger politiet ikke hvilket stof der er tale om? Sandsynligvis ved politiet godt hvilket stof du har købt, men hævder at det er ulovligt, selv om det er lovligt. Det har vi set før. Enten er de utrolig frække, eller også kender de ikke loven ordentligt. Du må bare kæmpe for din sag. Du har retten på din side.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team