Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:11


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 31 aug 2022 23:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 aug 2022 23:05
Indlæg: 2
Hej er her nogle der kan fortælle mig og hvordan det forholder sig mht til at have/blive busted af politiet med reseach chemicals som er købt da de var lovlige, men senere er blevet ulovlige?
Mvh K


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2022 11:49 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Godt spørgsmål. Jeg tror ikke der findes et simpelt svar på det. Det er en gråzone. Mit bud er at hvis det er kort tid siden stoffet blev forbudt, så slipper du. Men hvis det er lang tid siden, så skal du bevise at du købte stoffet dengang det var lovligt. Hvis det er meget lang tid siden, så er der ikke noget at gøre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2022 00:39 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Det er også sådan jeg forstår det, men er ikke advokat. Besiddelse af de omfattede stoffer er i hvert fald ulovligt. Du kan læse mere her: https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/2446


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2022 13:02 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeres tolkning af loven er meget streng. Det har som konsekvens:
- at man er nødt til at holde sig opdateret med lovændringer hver dag, for at være sikker på at man ikke begår noget ulovligt.
- at man begår noget ulovligt, hvis man bestiller et stof over internettet på en dag, hvor det er lovligt, men det først når frem på en dag, hvor det er blevet ulovligt.
- at hvis man køber et stof til et års forbrug, og det så bliver forbudt dagen efter, så skal man bare smide det hele ud.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2022 14:47 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Hvis der går en rum tid før ulovliggørelsen et stof træder i kraft, så vil jeg kunne forstå at politiet udviser nultolerance overfor en besiddelse af stoffet. Men det er jeg ikke sikker på at du har ret i. Hvor kan man se hvilke stoffer der er på vej til at blive ulovlige?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2022 12:24 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Okay, men tre dage er jo ingenting. Det betyder at man skal holde sig opdateret om lovændringer hver tredje dag, for at være sikker på at man ikke begår noget ulovligt. Og selv da risikerer man at et stof, man har bestilt hjem fra udlandet, bliver ulovligt inden det ankommer.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team