Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 23:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Chili HR
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Så lige en artikel omhandlende unges omgang med stoffer, i Chili-bladet i dag. Dens vinkel er egentlig ok, da de kører mere på harm reduction end man før har set. Dog må man sige, at de ikke har helt styr på tingene..

Citat:
Meskalin stammer fra nogle svampe, der vokser i Amerika.

http://www.chilinet.dk/default.asp?id=442&nid=2739

Titel: Re: Chili HR
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Nashet skrev:
Så lige en artikel omhandlende unges omgang med stoffer, i Chili-bladet i dag. Dens vinkel er egentlig ok, da de kører mere på harm reduction end man før har set. Dog må man sige, at de ikke har helt styr på tingene..

Citat:
Meskalin stammer fra nogle svampe, der vokser i Amerika.

http://www.chilinet.dk/default.asp?id=442&nid=2739

Der bliver lukket rimelig meget crap ud i den artikel.

Dog er de okay fokuseret på HR. Hende chefkonsulenten er dog ikke for klog. Men det er sq også low at være chefkonsulent dér hvor hun er det, har intet tilovers for hendes dumhed.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Min kæreste kom og stak bladet i hovedet på mig i skolen i dag, så jeg brugte min historie-time på at læse lidt der. Jeg syntes det var en fantastisk god artikel, når man tænker på hvilken standard de plejer at have. Der er virkelig sket fantastisk store ændringer.

Jeg kan kun sige: Thumbs up!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
chili skrev:
I Østrig har man mobile laboratorier i busser, der kører ud i miljøerne, hvor stofferne findes. ... Tilliden til busserne er blevet så stor, at hvis en pille bliver blacklisted på skærmen, vil de fleste være tilbageholdende med at købe den. Ifølge Henrik Rindom betyder det formentlig, at mange pushere ikke tør købe et stor parti piller, før de har fået nogle af dem testet på et af laboratorierne. Resultatet er, at dem der producerer stofferne bliver presset til at levere en bedre kvalitet.

Østrigerne har altså fat i den lange ende der...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

lallehat skrev:
chili skrev:
I Østrig har man mobile laboratorier i busser, der kører ud i miljøerne, hvor stofferne findes. ... Tilliden til busserne er blevet så stor, at hvis en pille bliver blacklisted på skærmen, vil de fleste være tilbageholdende med at købe den. Ifølge Henrik Rindom betyder det formentlig, at mange pushere ikke tør købe et stor parti piller, før de har fået nogle af dem testet på et af laboratorierne. Resultatet er, at dem der producerer stofferne bliver presset til at levere en bedre kvalitet.

Østrigerne har altså fat i den lange ende der...

Ja det har Polen og Holland også. Underligt nok (sarcasm) så virker deres strategi imod stoffer faktisk. Men alle andre lande ser det som en dum idé? Kan jeg ikke forstå, enten er det bare fuldstændigt ligeglade eller også er det bare fordi de hader stoffer meget at de ikke ser nogen anden vej en forbud! Hvilket er totalt åndsvagt, en eller anden dag indser de det, håber jeg. :?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Ja helt klart en fantastisk artikel, der er på vej i den rigtige retning.

Håber det kan skabe lidt debat og forhåbentligt få nogen ændringer i den kommende fremtid.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
cOne@

Hvilket "crap" henviser du til? Journalistens synspunkt er da fint, og research-arbejdet er da også ganske godt, med undtagelse af deres misforståelse omkring meskalin, så vidt jeg kan se.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
c0ne skrev:
Der bliver lukket rimelig meget crap ud i den artikel.

Deres "Stoffernes oprindelse" er en lorte-brik, men ellers er det en særdeles positiv artikel.

Henrik Rindom syntes jeg viser ny vilje, inden for emet at komme unge misbrugere til hjælp.
Jeg kan godt se hvorfor de er bange for at øget HR-oplysning og -ydelser, vil få flere unge til at førsøge sig med stofferne.
Der vil uden tvivl også ske en stigning i forbruget, den første tid efter strategi-ændringen, men den vil formodentlig falde igen, og hvis de oplyser ordenligt, vil den mulige svage eksperimenterende stigning jo ikke skade alverdens...
men hende Anne-marie skulle da godt nok hænges offentligt... "vores pille-overvågningssystem fungerer upåklageligt" LOL
DØD OVER DANSK FOKLEPARTI

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Lyder det ikke ret usandsynligt at 1% af de beslaglagte e-piller skulle indeholde PCP?!

Chili der bl.a. skrev:
Farlige PCP-piller i omløb
- Vi ved, at unge bruger de her stoffer. Jeg synes også, vi har en forpligtelse til at give de væsentlige oplysninger, vi har om stofferne videre, så skaderne bliver så små som mulige, siger Henrik Rindom, der er misbrugsekspert og psykiater.

Der er ikke sket meget siden Henrik døde. Hvis du går ind på Sundhedsstyrelsens hjemmeside kan du, efter en lang snørklet vej gennem diverse links, finde rapporten Hvad Indeholder Ecstasy?

Rapporten viser, at én procent af de piller politiet konfiskerede i første og andet kvartal af 2005 indeholder stoffet PCP, der er stærkt psykosefremkaldende.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
TT skrev:
... og hvis de oplyser ordenligt, vil den mulige svage eksperimenterende stigning jo ikke skade alverdens...

Hørt!
Mit bud er at 99 af 100 der kommer galt af sted med stoffer, kommer galt af sted med dem, netop fordi de ikke ved en skid. Hvis folk bliver inspireret til at tage stoffer af HR, så vil de jo givetvis vide hvordan man tager dem sikkert - derfor er den gruppe slet ikke noget problem!
Hvis da bare nogle flere ville indse det!

Senest rettet af lallehat 28 feb 2006 20:27, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Johndeere skrev:
cOne@

Hvilket "crap" henviser du til? Journalistens synspunkt er da fint, og research-arbejdet er da også ganske godt, med undtagelse af deres misforståelse omkring meskalin, så vidt jeg kan se.

Bl.a. det som TT skrev (stofferne). Men mente nu mest mht. hende Anne-Marie eller hvad hun hedder, synes det er rent crap det hun siger. PCP'en og deres dumme holdning til HR og i det hele taget deres holdning til de andres lande måde at takle situationen på (Holland og Østrig).

De lande viser fremskridt, men ALLIGEVEL siger den dumme kælling at det klart er den forkerte måde at håndtere situationen med stoffer på, plus at hun er så dum at lukke det lort ud med at: "vores pille-overvågningssystem fungerer upåklageligt". Det er jo simpelthen for latterligt. :roll:

De kalder hende for ekspert? *Pff* Det er til at lukke op og skide i!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
c0ne skrev:
Johndeere skrev:
cOne@

Bl.a. det som TT skrev (stofferne). Men mente nu mest mht. hende Anne-Marie eller hvad hun hedder, synes det er rent crap det hun siger. PCP'en og deres dumme holdning til HR og i det hele taget deres holdning til de andres lande måde at takle situationen på (Holland og Østrig).

De lande viser fremskridt, men ALLIGEVEL siger den dumme kælling at det klart er den forkerte måde at håndtere situationen med stoffer på, plus at hun er så dum at lukke det lort ud med at: "vores pille-overvågningssystem fungerer upåklageligt". Det er jo simpelthen for latterligt. :roll:

Jo jo, men det er jo en helt anden diskussion, hvorvidt de interviewede i artiklen lukker lort ud.

Måske mig der har misforstået dig. Er det du mener i virkeligheden at du synes artiklen som sådan er ok, men nogen af udtalelserne i den fra "eksperter" er lamme?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Johndeere skrev:
c0ne skrev:
Johndeere skrev:
cOne@

Jo jo, men det er jo en helt anden diskussion, hvorvidt de interviewede i artiklen lukker lort ud.

Måske mig der har misforstået dig. Er det du mener i virkeligheden at du synes artiklen som sådan er ok, men nogen af udtalelserne i den fra "eksperter" er lamme?

Ja det er eksperterne jeg synes der lukker crap ud. Ja jeg tror du har misforstået mig.

Mente på ingen måde at selve artiklen er crap (bortset fra det om stofferne). Synes skam det er fint at de begynder at "diskutere" HR :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]