Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 21:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

[iframe]http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=472230[/iframe]

Det lyder lovende! Det gælder vel også for de små spidse - altså et godt svampeår er vel et godt svampeår? Jeg må vist en tur ned på marken i weekenden...

Titel:
Admin
Brugeravatar

Hvad har det at gøre med stoffer i medierne?

At det så er en glædelig nyhed er en anden ting. Det vælter op med rørhatte for tiden, gratis og god mad :P

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Imp skrev:
Hvad har det at gøre med stoffer i medierne?

At det så er en glædelig nyhed er en anden ting. Det vælter op med rørhatte for tiden, gratis og god mad :P

For pokker.. Jeg var meget i tvivl om hvor jeg skulle placere denne artikel. På den ene side omhandler den ikke psilocybinsvampe specifikt, så jeg følte ikke at den hørte til i svampe-forummet. Men på den anden side omhandler den heller ikke stoffer i medierne. Jeg tænkte dog, at alle de andre artikler fra politiken osv. ligger herinde, og den nok ville passe bedst her.

Har du eventuelt en bedre ide? Generel diskussion? Mods, flyt endelig denne post til det sted I føler den passer bedst.

Grunden til jeg overhovedet føler den er aktuel, er at jeg har en (forkert??) tro på at spids nøgenhat har nogenlunde samme krav til vejr og temperatur som andre svampe. Derfor tror jeg at et godt svampeår også indebærer et godt spids nøgenhat-år. Ergo troede jeg, at denne artikel ville glæde de SN-samlende psychedelia-medlemmer - men der tog jeg fejl.

Titel:
Dedikeret medlem

Mecka skrev:
Ergo troede jeg, at denne artikel ville glæde de SN-samlende psychedelia-medlemmer - men der tog jeg fejl.

Kan det hjælpe lidt, at jeg blev glad? :-)

Jeg tror (men VED ikke), at du har ret i din teori om, at svampene har brug for mere eller mindre de samme forhold til at skyde op.

Titel:
Admin
Brugeravatar

@Mecka: Godt ord igen. Hovedsagen er jo at vi kan læse artiklen, så om du poster den her eller i generelt, ja det går jo nok :)

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Jeg er nu ikke sikker på at SN har helt de samme behov som mange af de andre svampe, de foretrækker, så vidt jeg ved, en del køligere vejr end mange af spisesvampene. Sidste år var vidst ikke et vildt godt år for spisesvampe, men tilgengæld fandt jeg ekstra mange spids nøgenhat.
Men det ene udelukker vel ikke det andet :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

TheBo skrev:
Kan det hjælpe lidt, at jeg blev glad? :-)

Jeg tror (men VED ikke), at du har ret i din teori om, at svampene har brug for mere eller mindre de samme forhold til at skyde op.

Hehehe, ja nu var det ikke fordi jeg brød grædende sammen, men det er da rart at nogen har fået lidt ud af den.

Jeg har googlet lidt, men kan ikke rigtig finde en side der beskriver vækstbetingelserne for spids nøgenhat. Wikipedias "liberty cap" side er mildest talt mangelfuld, og på erowid kan jeg heller ikke finde en side der omtaler hvilke forhold SN "foretrækker".

Det er vel i sagens natur heller ikke så vigtigt, idet vi kan konkludere om der er få eller mange, ved at gå ned på marken og kigge os omkring. Sidste år anede jeg f.eks. intet om det skulle være et godt eller dårligt SN-år, men jeg fandt ud af det var godt, da man ikke kunne gå 2 skridt på en mark uden at falde over de spidse.

Hvis nogen tilfældigvis skulle kende til de bedste vækstbetingelser for SN (nogle growers ved det måske?) vil jeg nu gerne høre om det, men det er mere af nysgerrighed end af nødvendighed.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

TimeKiller skrev:
Jeg er nu ikke sikker på at SN har helt de samme behov som mange af de andre svampe, de foretrækker, så vidt jeg ved, en del køligere vejr end mange af spisesvampene. Sidste år var vidst ikke et vildt godt år for spisesvampe, men tilgengæld fandt jeg ekstra mange spids nøgenhat.

Sidste år var et fantastisk varmt og smukt cannabis efterår med indian summer helt til november. Så der er altså lidt huller i din teori.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Så vidt jeg kan vurdere, ser det ud til at blive et godt år for SN, eftersom en del psy.dk brugere allerede har gjort deres første fund..
Jeg har dog stadig mit første til gode, men det skal nok snart komme.. Leder hver dag, på vej til arbejde..

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Malkavian skrev:
Sidste år var et fantastisk varmt og smukt cannabis efterår med indian summer helt til november. Så der er altså lidt huller i din teori.

Der var frostnætter allerede midt i oktober sidste år, hvilket var der jeg oplevede at der var flest af de spidse.
Det skal lige tages med i betraktingen, at spids nøgenhat kommer lidt senere end mange af de andre svampe, hvilket også er en del af min pointe. Det er jo først om knap to måneder at der plejer at være højsæson for SN.
Men jeg håber da selvfølgelig også at det bliver et godt år!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]