Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 18:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Citat:
print send artikel mere KRIMI
Hærdede narkomaner kan se frem til en mildere kurs for stof til eget forbrug. Derimod skal alle andre have markant højere bøder.

De stærkt afhængige narkomaner skal ikke længere betale en bøde, når betjente for anden, tredje eller syttende gang stopper dem for besiddelse af for eksempel heroin. Fremover skal de slippe med advarsler, mener justitsminister Lene Espersen.

Den omvendte hårdere kurs venter derimod unge og andre, der af og til bruger kokain, hash og andre ulovlige stoffer. Bødestraffene skærpes markant. I dag koster en klump hash 500 kroner i bøde, men fremover skal bøden lyde på 2.000 kroner, fremgår det af et udkast til et lovforslag.

Så sent som i 2004 skærpede regeringen kursen på området, men nu er der behov for at sende et klarere signal, mener Lene Espersen.

- Mit håb er, at vi med en skærpet kurs gør det endnu klarere for især de unge, at euforiserende stoffer har en række skadevirkninger, lyder det fra ministeren.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Skide smart.

Så de kan fange en narkoman uendeligt mange gange, og vedkommende vil stadgivæk kun få advarsler? Underminerer det ikke ligesom konceptet bag en advarsel?

Lene Espersen er jo en idiot.

Senest rettet af R. Girk 14 feb 2007 15:46, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
http://www.bt.dk/article/20070214/KRIMI/702140369/1053

Så blir der kamp om at blive registrede som hærdede narkomaner. Det vil da da på sin vis indrømme jeg er. At jeg så sagtens kan styre mit forbrug, er en hel anden side af sagen :lol:

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
eedeolla skrev:
http://www.bt.dk/article/20070214/KRIMI/702140369/1053

Så blir der kamp om at blive registrede som hærdede narkomaner. Det vil da da på sin vis indrømme jeg er. At jeg så sagtens kan styre mit forbrug, er en hel anden side af sagen :lol:

Jeg har været i behandling med subutex to gange! Sådan! Nu er det slut med bøder!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
det er jo langt ude det der
men er det ikke bare at nægte bøden og ryge i kassen
til sist vil det vel koste dem mere en bøderne bringer ind

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så er jeg narkoman!

Tak Lene Espersen!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hellefisk for at være narkoman!

Lene har jo aldrig været den skapeste kniv i skuffen så mig overrasker det iværtfald ikke :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg tror det her udkast kommer på baggrund af, at hun selv er narkoman ... ellers giver det bare ingen mening :roll:

Titel:
Dedikeret medlem

Her er Justitsministeriets pressemeddelelse:

http://jm.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=77174

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

TheBo skrev:
Her er Justitsministeriets pressemeddelelse:

http://jm.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=77174

Syge bødestørrelser :shock:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Generelt 6000 kr. for at blive taget med en lille mængde af et eller andet festligt til eget forbrug for en enkelt aften. Er du gal, hvor kan de tjene mange penge nu! Er ked af at sige det, men de fleste, der tager stoffer, er vant til at tage chancer og satser på, at de aldrig selv bliver taget. Derimod tror jeg, at hvis man endelig blev taget, så ville man nok være mere interesseret i at slippe væk, når man skal betale 6000+ kr. Mere grov vold mod politiet kunne være i sigte og mere kriminalitet, hvis man får huller i økonomien pga. det. Det er gennemført dumt!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Minimal skrev:
Generelt 6000 kr. for at blive taget med en lille mængde af et eller andet festligt til eget forbrug for en enkelt aften. Er du gal, hvor kan de tjene mange penge nu! Er ked af at sige det, men de fleste, der tager stoffer, er vant til at tage chancer og satser på, at de aldrig selv bliver taget. Derimod tror jeg, at hvis man endelig blev taget, så ville man nok være mere interesseret i at slippe væk, når man skal betale 6000+ kr. Mere grov vold mod politiet kunne være i sigte og mere kriminalitet, hvis man får huller i økonomien pga. det. Det er gennemført dumt!

Tror jeg, at du kan have ret i. Jeg er ikke typen, som ville stikke af fra politiet, hvis de tog mig med hash på lommen, men, hvis jeg stod til en bøde på 6000, så ville jeg gerne spytte en af dem i hovedet (eller kaste salt!), for at derefter stikke af :o

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg ville også til enhver tid forsøge flugten, hvis mine tanker kredsede om 6000-8000 kr. Og sådan noget kan jo hurtigt udvikle sig negativt for alle parter.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Det er jo fuldstændigt sindsygt det der. Det vil så betyde at folk der allerede
har en ikke så god økonomi fordi de har et mindre forbrug af stoffer skal
rippes helt for alt hvad de har ?

Folk der kan styre deres forbrug til stoffer burde ikke straffes, folk der ikke
kan styre det burde have alt den hjælp de kunne. Men okay, så er problemet
nok det med at skulle sige, hvem er misbruger og hvem er forbruger.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Psycheholic skrev:
Det er jo fuldstændigt sindsygt det der. Det vil så betyde at folk der allerede
har en ikke så god økonomi fordi de har et mindre forbrug af stoffer skal
rippes helt for alt hvad de har ?

Nej, de skal bare holde op med at tage stoffer. :wink:

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Der kører en udmærket diskussion på Politiken pt.:

http://politiken.dk/skriv_til_politiken ... 245374.ece

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Ja den var god! Menneskeheden stoppe med at tage stoffer - Hun har sgu humor hende Lene! hahaha.

Det er jo kæmpe LATTERLIGT at det kommer nu, hvor den generation som skal rede aktiv/inaktiv på arbejdsmarkedet-krydset (nej, jeg kan ikke huske hvad det hedder) er i uddannelse. Det er nu og fremefter de er unge og skal være prøvekaniner på hendes lille forsøg.

Så skal hun til at lege Gud og skille bukkene fra. "Vælger du at tage stoffer skal det gå udover din status, gør du ikke skal du bare betale sådan en kæmpe fucking stor bøde som du ikke har råd til..uden alt det pis!"

Kom så uddan dig igennem den nye studiereform som de færreste har fået styr på endnu..der går vel kun 3-5år endnu. Få karakterer udfra en skala lærerne heller ikke har tilvendt sig til endnu (jeg bebrejder dem intet).

DET GÅR AD HELVEDES TIL. Danmark har næppe råd til at forsætte, som det gode forbillede for et demokratisk samf med bredt soc. netværk det er, ret længe endnu.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Med de takster, vil jeg hurtig ende i rendestenene!

Jeg kan simpelthen ikke engang forstå, hvordan de overhovedet kan kalde det et lovforslag? Det er så absurd, at mennesker med bare en snert af en rationel tankegang, burde anse det for en stor vits.

Og forresten er vi lige blevet kaldt weekendjunkier, da DR skulle sprede "nyheden", og interviewe en mindre flok attention-whores i Aalborg.

Jeg er sikker på, vi nok skal se en del flere voldshandlinger mod politiet, når de lige smider en bøde på 2000kr i ansigtet på en aggresiv junkie. Og dem er vi jo mange af! Aggresive som bare helvede. Vi tager amfetamin for at styrke vores i forvejen konstante blodsrus, så bare pas på Lene Espersen, du vil komme til at mærke effekten ved dit lovforslag. Godtnok bliver det ikke på din egen krop, men det bliver på alle dine tro tjenere med kone og børn.

Nogle der har en idé, om lovforslaget overhovedet har en chance for at nå igennem? Jeg tolererer simpelthen ikke at Lene Espersens afføring forefindes i dette land. Føj!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]