http://ekstrabladet.dk/flash/udlandkend ... 288385.eceDunst: Jeg kan godt lide marihuanaKirsten Dunst mener, at verden ville være et bedre sted, hvis alle røg marihuana, og hun mener, at USAs syn på marihuana er latterlig
Sola Kruchov Sørensen - 10:51 - 10. apr. 2007 Spiderman-stjernen Kirsten Dunst lægger ikke fingre imellem, når hun fortæller om sine egne erfaringer og holdninger til narkotiske stoffer.
- Jeg drikker moderat, og jeg har prøvet narkotika. Jeg kan godt lide marihuana. Jeg har et noget andet synspunkt på marihuana, end USA har, siger Kirsten Dunst ifølge The Sun.
- Jeg har aldrig selv været stor-ryger, men jeg synes, at Amerikas syn på marihuana er latterlig. Jeg mener - er de seriøse? Verden ville være et bedre sted, hvis alle røg marihuana, fortæller Kirsten Dunst og henviser til en venindes far.
- Min bedste venindes far var astronaut. Han var den største marihuana-ryger i verden, og han var et geni, forklarer hun.
Alligevel har filmstjernen dog også et rationelt forhold til stofferne.
- Jeg taler ikke om at være høj hele dagen. Jeg mener, at hvis det ikke bliver brugt rmed omtanke, kan det hæmme kreativiteten og gøre dig indelukket.
De kontroversielle holdninger kommer blot en måneds tid, før Dunst medvirker i den tredje Spidermanfilm i rækken.
Spiderman 3 har premiere i de danske biografer d. 7. maj.