Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 18:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Afskrevet fra MetroXpress d. 31. maj 2007 - Artikel skrevet af Lars Otto Andersen

Forsiden af MetroXpress skrev:
Voldsomt spirende handel med hashfrø
Efter at hashhandelen på Christiania er stækket, boomer salget af hashfrø på internettet. Det er lovligt at købe og sælge frø fra den euforiserende plante, men det er ulovligt at dyrke dem. S/6

Lars Otto Andersen/MetroXpress skrev:
Hashfrø købes lovligt på nettet

10 hashfrø kan købes helt lovligt over nettet for 100 kroner.

Flere køber hashfrø over nettet, siden regeringen strammede grebet om fristaden Christiania. Det fortæller indehaveren af (link til EP fjernet), som er en af de største forhandlere af cannabisfrø i Danmark.
"Når man lægger så massivt pres på Chrstiania, så vælger den almindelige dansker af dyrke hash selv. Så som en naturlig konsekvens er salget stigende. Man vil ikke ud i miljøer, hvor der er risiko for at møde kamphunde og blive blandet ind i skyderier," siger Claus Schönemann. Han er indehaver af både EP og Zexxxxxx.dk, hvorfra man kan købe et stort udvalg.
Der dukker netbutikker op, når man søger på cannabisfrø på nettet. 10 frø koster mellem 100 kroner og 250 kroner.
Narkoafdelingen i Københavns Politi ser sjældent, at der dyrkes hashplanter, mens politiet i Aalborg jævnligt støder på frøene rundt omkring. De kan dog ikke tage dem med, da det er helt lovligt at købe og sælge de euforiserende frø, men det er ulovligt at dyrke dem.
"Folk dyrker ikke planterne i vindueskarmen. Vi har set, at nogen direkte har lavet små laboratorier eller små væksthuse indenfor eller udenfor. Tit sker dyrkningen også på loftsrum," siger politikomissær Bruno Brix, der er leder af uropatruljen i Aalborg.
Det er kun ulovligt, hvis man dyrker frøene. Dansk Fjolleparti ser dog gerne, at frøene bliver forbudt.
"Jeg forstår ikke, hvorfor frøene er lovlige. Som jeg forstår det, så er der mange der dyrker deres egen hash, fordi man kan købe frøene helt lovligt. Besiddelse af frø skulle sidestilles med besiddelse af cannabis og hash og dermed være ulovligt," siger retsordfører Peter Skaarup fra Dansk Folkeparti
Partiet vil nu bede justitsmedister Lene Espersen se på, hvad mulighederne er for at ulovliggøre frøene. Men regeringen ser ikke ud til at være enige med støttepartiet. Den konservative retsordfører Tom Bencke afviser, at der skulle være noget problem.

Hashfrø? Euforiserende frø? Laboratorier? Hvad har de røget?

Nu må de kraftedeme stoppe. Hvorfor sætter vi ikke også bare bødetakst på alle lovovertrædelser, fx. 50.000 hvis du kører 5% for stærkt, så lader folk vel være med det? :roll:

Lad os hellere ødelægge samfundet helt. Det er mere almindeligt at ryge hash blandt unge i København end det er at ryge smøger, fat det nu, i kan ikke stoppe det. Legaliser så vi kan få det forpestede kriminelle markede væk! Kan ikke forstå det. Fokus er på den kriminalitet hash-handlen fører med sig. Skyderier, hårde miljøer og des lige ville blive drastisk formindsket hvis hashen blev legaliseret

Suk :(

Senest rettet af Xpert 31 maj 2007 16:29, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
DF er uden tvivl det værste der er sket for Danmark i nyere tid.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jespar skrev:

:yeah:

Lige mine ord.. Bryder mig heller ikke om navnet Dansk Folkeparti. Som dansker føler jeg mig krænket af deres politik der tydeligvis er helt ude i hampen, og det gælder alle områder

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Xpert skrev:
Afskrevet fra MetroXpress d. 31. maj 2007 - Artikel skrevet af Lars Otto Andersen

Forsiden af MetroXpress skrev:
Voldsomt spirende handel med hashfrø
Efter at hashhandelen på Christiania er stækket, boomer salget af hashfrø på internettet. Det er lovligt at købe og sælge frø fra den euforiserende plante, men det er ulovligt at dyrke dem. S/6

Lars Otto Andersen/MetroXpress skrev:
Hashfrø købes lovligt på nettet

10 hashfrø kan købes helt lovligt over nettet for 100 kroner.

Flere køber hashfrø over nettet, siden regeringen strammede grebet om fristaden Christiania. Det fortæller indehaveren af (link til EP fjernet), som er en af de største forhandlere af cannabisfrø i Danmark.
"Når man lægger så massivt pres på Chrstiania, så vælger den almindelige dansker af dyrke hash selv. Så som en naturlig konsekvens er salget stigende. Man vil ikke ud i miljøer, hvor der er risiko for at møde kamphunde og blive blandet ind i skyderier," siger Claus Schönemann. Han er indehaver af både EP og Zexxxxxx.dk, hvorfra man kan købe et stort udvalg.
Der dukker netbutikker op, når man søger på cannabisfrø på nettet. 10 frø koster mellem 100 kroner og 250 kroner.
Narkoafdelingen i Københavns Politi ser sjældent, at der dyrkes hashplanter, mens politiet i Aalborg jævnligt støder på frøene rundt omkring. De kan dog ikke tage dem med, da det er helt lovligt at købe og sælge de euforiserende frø, (Øhh? Der er intet guf i frø! /X) men det er ulovligt at dyrke dem.
"Folk dyrker ikke planterne i vindueskarmen. Vi har set, at nogen direkte har lavet små laboratorier eller små væksthuse indenfor eller udenfor. Tit sker dyrkningen også på loftsrum," siger politikomissær Bruno Brix, der er leder af uropatruljen i Aalborg.
Det er kun ulovligt, hvis man dyrker frøene. Dansk Fjolleparti ser dog gerne, at frøene bliver forbudt.
"Jeg forstår ikke, hvorfor frøene er lovlige. Som jeg forstår det, så er der mange der dyrker deres egen hash, fordi man kan købe frøene helt lovligt (/ville folk dyrke mindre hvis de var ulovlige?) Besiddelse af frø skulle sidestilles med besiddelse af cannabis og hash og dermed være ulovligt," siger retsordfører Peter Skaarup fra Dansk Folkeparti
Partiet vil nu bede justitsmedister Lene Espersen se på, hvad mulighederne er for at ulovliggøre frøene. Men regeringen ser ikke ud til at være enige med støttepartiet. Den konservative retsordfører Tom Bencke afviser, at der skulle være noget problem.

Hashfrø? Euforiserende frø? Laboratorier? Hvad har de røget?

Nu må de kraftedeme stoppe. Hvorfor sætter vi ikke også bare bødetakst på alle lovovertrædelser, fx. 50.000 hvis du kører 5% for stærkt, så lader folk vel være med det? :roll:

Lad os hellere ødelægge samfundet helt. Det er mere almindeligt at ryge hash blandt unge i København end det er at ryge smøger, fat det nu, i kan ikke stoppe det. Legaliser så vi kan få det forpestede kriminelle markede væk! Kan ikke forstå det. Fokus er på den kriminalitet hash-handlen fører med sig. Skyderier, hårde miljøer og des lige ville blive drastisk formindsket hvis hashen blev legaliseret

Suk :(

Når du nu vælger at fremføre artiklen som et citat, vil du så ikke holde dine egne holdninger uden for, da jeg ikke kan se hvad de har med selve artiklen at gøre?
du har trods alt uendelig plads lige efter...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Khazim skrev:
Når du nu vælger at fremføre artiklen som et citat, vil du så ikke holde dine egne holdninger uden for, da jeg ikke kan se hvad de har med selve artiklen at gøre?
du har trods alt uendelig plads lige efter...

Så gerne... Nu var teksten heller ikke originalt quote, men noget jeg rettede det til

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
hvis jeg kender psykolene ret, så bliver cannabisfrø snart ulovlige...

jeg forstår det virkelig ikke.. hvordan kan alle de her menneske arbejde på at bekæmpe hashen og hampplanten, uden at spørge dem selv hvorfor?

de tager det jo som en selvfølge at cannabis er dårligt - jeg ville sige det er et fremskridt for danmark, at folk gror deres hamp selv. så undgår vi organiseret kriminalitet og gør naturen smukkere :) -

Titel:
Dedikeret medlem

Så skal der dyrkes, i meget større stil end før.! Hvis de vil have krig, skal de få krig de skide politikere.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Sikke en lorteartikel. Det er jo noget værre vås noget af det og artiklens indhold værner ikke ligefrem om dybdeborende, selvstændig eller på nogen måde god journalistik. Bare en kendsgerning gjort til 10 høns fordi DF har så små sko og fordi berusende stoffer faktisk er et spændende emne. Kunne de ikke fortælle hvordan hashbønderne har det og vise situationen på hashmarkedet eller noget i den stil i stedet for alt det der snævertsynede sludder for en sladder bare fordi DF er bange for at blive glemt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Citat:
hvor der er risiko for at møde kamphunde

Komplet latterlig udtalelse :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

HASHFRØ!!!!!! :roll:

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Kjær skrev:
HASHFRØ!!!!!! :roll:

Ja, hva fan er det?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
det er dem der er euforiserende!

-nej ikke en skid METROXPRESS!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ths skrev:
Citat:

Det er ganske simpelt et forsøg på at forskyde problemstillingen til andre "alvorlige samfundsmæssige problemer" Hr. og fru Danmark kan forholde sig til og derved nedtone problemstillingen omkring de farlige hashfrøer ;)

Titel: Hvor skæv?
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Er der nogen som ved hvor skæv man kan blive af de der hashfrøer, jeg går udfra at de har misforstået noget, man kommer da på trip af at slikke på en tudse og ikke en frø.
Jeg er sikker på at det ville give det største badtrip i historien; hvis man kom til at slikke den grimmeste tudse i folketinget - og det behøvede ikke engang og være intimt, men måske en fingerspids eller lignende - jeg tror vi ved hvem jeg tænker på - hun er ikke afbilledet på siden her, men jeg kan sige så meget at hun er grimmere i virkeligheden. fy for pia. :twisted:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Madblindboy skrev:
Er der nogen som ved hvor skæv man kan blive af de der hashfrøer, jeg går udfra at de har misforstået noget, man kommer da på trip af at slikke på en tudse og ikke en frø.
Jeg er sikker på at det ville give det største badtrip i historien; hvis man kom til at slikke den grimmeste tudse i folketinget - og det behøvede ikke engang og være intimt, men måske en fingerspids eller lignende - jeg tror vi ved hvem jeg tænker på - hun er ikke afbilledet på siden her, men jeg kan sige så meget at hun er grimmere i virkeligheden. fy for pia. :twisted:

Billede

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
zionboy skrev:
ths skrev:
Citat:

Det er ganske simpelt et forsøg på at forskyde problemstillingen til andre "alvorlige samfundsmæssige problemer" Hr. og fru Danmark kan forholde sig til og derved nedtone problemstillingen omkring de farlige hashfrøer ;)

Ja og det syntes jeg er en ynkelig måde at skyde diskussionen væk fra det den handler om og forhellige hans salg af frø og andet... Og de såkaldte "kamphunde" er heller ikke er større problem end medierne gør dem til...

Og hvor mange er egentlig blevet skudt efter når de har været i en rygeklub :roll: eller angrebet af en frådende kamphund for den sags skyld ?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Vil dumheden ingen ende tage?

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Xpert skrev:
Jespar skrev:

Lige mine ord.. Bryder mig heller ikke om navnet Dansk Folkeparti. Som dansker føler jeg mig krænket af deres politik der tydeligvis er helt ude i hampen, og det gælder alle områder

suk..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

DR-D skrev:
Vil dumheden ingen ende tage?

Jeg tror desværre, vi er ved at blive opslugt af et sort hul af dumhed.

Det næste skridt bliver vel, at de vil lukke Psychedelia, da vi har informationer om illegale stoffer!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
jeg gider ikke at brokke mig selvom det er sørgligt... jeg gør hva jeg føler og sådan er det bare... længere er den sku ikke... så fuck lovgivningen for ingen skal være herre over mig... specielt ikke nogen som knap nok kender til hash, selvom de måske tjyller en flase rødvin hver aften når de hygger sig efter arbejdet og har det godt med dem selv og siger hashen er skadeligt... tag jer sku da sammen... alt har en bivirkning men man lever fuckin kun en gang.... få så meget ud af livet som muligt mens man har det... det er min mening...så er det op til en selv om man vil gøre det med måde, og leve længere= flere oplevelser...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]