Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 23:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories

http://www.dr.dk/DR1/TaskForce/Udsendel ... 8-2007.htm

Task Force på kokainjagt
16. august 2007 kl. 21:25 på DR1

Vært:
Kasper Simonsen

Genudsendelse:
17. august kl. 12.10 på DR1

Kokain er det narkotikum, der står for den største stigning i politiets beslaglæggelser.

Men hvor udbredt er det, hvem tager det, hvor farligt er det og kan man overhovedet sætte en stopper for misbruget?

Følg med torsdag 21.25, når Task Force med Drugwipes går på jagt efter kokain og tester et toilet nær dig.

Chat med Henrik Rindom

Har du spørgsmål om stoffer og stofmisbrug? Så skriv dem til narko-eksperten Henrik Rindom, som sidder klar ved tasterne til at svare dig torsdag aften, når Task Force er slut på DR1.

http://www.dr.dk/DR1/TaskForce/henrikrindomchat.htm

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Må vi se om det er program med indhold, eller bare en masse propaganda.

Jeg skal hvertfald se det i aften.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg ville også gerne se det, men DR's nettv tillader ikke linux. Hvem er den venlige sjæl der ska rippe streamet til mig? :) Jeg skal nok hoste det så andre også kan få glæde af det.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Jugg skrev:
Jeg ville også gerne se det, men DR's nettv tillader ikke linux. Hvem er den venlige sjæl der ska rippe streamet til mig? :) Jeg skal nok hoste det så andre også kan få glæde af det.

Kiggede hurtigt på det, og sørme om der ikke er en løsning.
Prøv at åbne mms://drcluster.jay.net/DR1 i fx VLC.
Du kan også gøre det commandline:
Kode:
vlc "mms://drcluster.jay.net/DR1"

Ligeledes kan man også se DR2, bare erstat DR1 i URLen med DR2: mms://drcluster.jay.net/DR2.

Vidste det heller ikke før nu, så nu skal jeg også se udsendelsen i aften :D

Med VLC kan du endda meget nemt grabbe en stream, enten til et raw format, eller encode den til et andet format samtidigt. Kan godt prøve at rippe streamen i aften hvis du stadig vil have en kopi -- vil dog ikke garantere noget, det er ikke så tit jeg leger med VLC ;)

[edit]
Har leget lidt med både VLC, mplayer og mencoder nu, og tror godt at det kan fungere. Ripper streamen i aften og encoder den til x264/mp3.
[/edit]

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Ornli' zyg jo... nu ka jeg se DR igen.. random at jeg ikke selv havde tænkt på at prøve.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Hvad med chatten, er der nogen der kan screene den? Og evt. høre ham hvad han mener om brug af psykadeliske stoffer i ny og næ :D

-Edit: Tak for oplysningen :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Hold kæft et skod program.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde Syd
Nå, hva synes folk så om programmet generelt... Synes egentlig noget af det var okay...

Kokain er sgu et farligt bekendtskab hvis man ikke ved hvor grænsen er... (Som med alt muligt andet).

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Hr. Rindom var sgu da godt skudt af på opiater/opioider, med de små pupiller og den temmeligt snøvlende tale.
Pas på, Henrik!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Som sådan er fakta ikke forkert.

Programmet var bare ringe fordi der ikke var en skid bund i det. Det var blot den vildeste skræmmekampagne. Vil de have forbruget af kokain nedsat er det der den forkerte løsning da man ikke rigtig kan tage det seriøst.

Havde de bearbejdet det på en anderledes og mere dybdegående måde havde de opnået en langt bedre effekt.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Har hermed lavet en rip af det og klippet den til. Den fylder alt i alt 90 MB og er i x264/mp3-format (avi-container).

Smider den gerne op et sted, bare stik mig informationer. Evt. kan jeg putte den på Youtube eller lign.?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Et par ting man ikke kan lade være med at tænke over:

1) Hvis de går til den som aldrig før fra politiets side, er det så ikke totalt 1:0 til narkomanerne, at der er så meget kokain i omløb?

2) Er politikere, pansere og behandlere ikke utroligt stolte over at de endelig har fået alle narkomanerne til at skifte heroinen ud med kokain? Tillykke og flot gået.

3) Hvis nu ... man havde en human narkopolitik og folk kunne gå til deres læge med deres desperation, og hvis den læge kunne sige noget i retningen af: jeg kan se, at du har det skidt og jeg skal nok give dig noget, så du kan komme over de værste af dine abstinenser, og sideløbende synes jeg vi skal kigge på, om der er noget vi kan gøre ved årsagerne til at du kastede dig ud i kokainmisbruget ... mon ikke så langt flere undgik at ende i rendestenen?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
@Malkavian:
Kort svar på dit sidste spørgsmål: Jo!
Men det har jo ikke den 'rigtige signalværdi', og den er jo åbenbart langt vigtigere end rent faktisk at hjælpe folk.
Det er en sølle holdning :(

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
Malkavian skrev:
Et par ting man ikke kan lade være med at tænke over:

1) Hvis de går til den som aldrig før fra politiets side, er det så ikke totalt 1:0 til narkomanerne, at der er så meget kokain i omløb?

Det er da på ingen måde 1-0 til narkomanerne, nærmere 1-0 til bagmændene. Hvis politiet reagerer på en større mængde i omløb er det på ingen måde ensbetydende med en dårligere indsats fra politiets side.

Citat:
2) Er politikere, pansere og behandlere ikke utroligt stolte over at de endelig har fået alle narkomanerne til at skifte heroinen ud med kokain? Tillykke og flot gået.

Tilllykke og flot misforstået. Der er da ingen der har haft til hensigt at skabe flere koakainmisbrugere, og da slet ikke behandlere. Det er nok mere et spørgsmål om hvilke stoffer, som dominerer markedet.

Citat:
3) Hvis nu ... man havde en human narkopolitik og folk kunne gå til deres læge med deres desperation, og hvis den læge kunne sige noget i retningen af: jeg kan se, at du har det skidt og jeg skal nok give dig noget, så du kan komme over de værste af dine abstinenser, og sideløbende synes jeg vi skal kigge på, om der er noget vi kan gøre ved årsagerne til at du kastede dig ud i kokainmisbruget ... mon ikke så langt flere undgik at ende i rendestenen?

Så du så gerne at man kunne få kokain hos sin lokale læge? Skulle det forgå på samme måde som læger omgås benzoer? Bare fordi kokain ikke er en del af den etablerede medicinindustris produkter betyder jo ikke at det ikke ville blive udskrevet på samme måde som benzoer er blevet det i eks. USA.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]