Malkavian skrev:
Et par ting man ikke kan lade være med at tænke over:
1) Hvis de går til den som aldrig før fra politiets side, er det så ikke totalt 1:0 til narkomanerne, at der er så meget kokain i omløb?
Det er da på ingen måde 1-0 til narkomanerne, nærmere 1-0 til bagmændene. Hvis politiet reagerer på en større mængde i omløb er det på ingen måde ensbetydende med en dårligere indsats fra politiets side.
Citat:
2) Er politikere, pansere og behandlere ikke utroligt stolte over at de endelig har fået alle narkomanerne til at skifte heroinen ud med kokain? Tillykke og flot gået.
Tilllykke og flot misforstået. Der er da ingen der har haft til hensigt at skabe flere koakainmisbrugere, og da slet ikke behandlere. Det er nok mere et spørgsmål om hvilke stoffer, som dominerer markedet.
Citat:
3) Hvis nu ... man havde en human narkopolitik og folk kunne gå til deres læge med deres desperation, og hvis den læge kunne sige noget i retningen af: jeg kan se, at du har det skidt og jeg skal nok give dig noget, så du kan komme over de værste af dine abstinenser, og sideløbende synes jeg vi skal kigge på, om der er noget vi kan gøre ved årsagerne til at du kastede dig ud i kokainmisbruget ... mon ikke så langt flere undgik at ende i rendestenen?
Så du så gerne at man kunne få kokain hos sin lokale læge? Skulle det forgå på samme måde som læger omgås benzoer? Bare fordi kokain ikke er en del af den etablerede medicinindustris produkter betyder jo ikke at det ikke ville blive udskrevet på samme måde som benzoer er blevet det i eks. USA.