Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 21:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

[iframe]http://jp.dk/indland/article1295603.ece[/iframe]
Må jeg få morfin med jorbær?

Senest rettet af MrMAL 19 mar 2008 22:31, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Hvor lang tid skal vi skyde på der går, før de dukker op på det sorte marked? :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
jeg gætter på 2 uger efter indførelsen... =)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Som skrevet står der at amerikanske soldater allerede bruger slikkepindene, hvorfor skulle de så ikke være på markedet nu?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
har de ikke vaeret paa markedede laenge? fentanyl er jo ogsaa kendt... isaer for sine dodsfald..

var det ikke ogsaa disse infamose slikkepinde britney spears var paa? eller var det bare sladre :P

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Nice fredags slik :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg tror ikke sådan noget dukker op på det illegale markede... det er forbeholdt hæren alene og jeg tror næppe en soldat får lov at hive en portion slikkepinde med hjem som han sælger på gaden...

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Treasure skrev:
Jeg tror ikke sådan noget dukker op på det illegale markede... det er forbeholdt hæren alene og jeg tror næppe en soldat får lov at hive en portion slikkepinde med hjem som han sælger på gaden...

Haha, jeg tror sgu heller ikke nogen ville spørge om lov før de stjæler fra hæren, men jeg kunne nu godt forestille mig at nogle soldater, især værnepligtige, ville se sig et snit til at snuppe nogen, hvis de fik muligheden.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
hvis der var nogen der ville stjæle og sælge dem , så var de nok allerede nakket fra hospitalerne , der har de jo brugt dem længe... tænker at det er ret umuligt at nakke flere end til personligt brug, det er jo nok ikke ligefrem frem sådan en æske de får udleveret hver....

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Treasure skrev:

Muligvis er det indtil videre forbeholdt militæret i DK, men sådan er det ikke i f.eks. USA. Slikkepindene forhandles under navnet Actiq, produceret af Cephalon Inc., og er kendt på det sorte marked. Indikationen er svært behandelige cancersmerter, men det lader til at lægerne ikke er så nærige med det endda:
Fentanyl ‘lollipop’ sold off-label

Lollipop drug hitting the streets

Edit: Ah, jeg vidste slet ikke at den var blevet optaget i Lægemiddelkataloget i DK - søg på Actiq under http://www.medicin.dk. Selvfølgelig udlevering under A§4, men ellers et helt normalt receptpligtigt lægemiddel.

Titel:
Insane psychedelia user!

Ha! Der kan man sgu bare se :D

Fentanyl-slikkepinde. Og så brokker de sig over at de unge drikker sig fulde i sukkervand :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Så nu er det slut med underlige kode navne over mobilen. Nu snakekr vi slikkepinde :)

Titel:
MEGATRON

Drupe skrev:
Haha, jeg tror sgu heller ikke nogen ville spørge om lov før de stjæler fra hæren, men jeg kunne nu godt forestille mig at nogle soldater, især værnepligtige, ville se sig et snit til at snuppe nogen, hvis de fik muligheden.

Det er kun udsendte soldater(dvs. ikke værnepligtige) der får den 'store' medicinpakke med bla. atropininjektor og -nu- fentanyl-slikkepinde.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Der er heller ikke nogen soldater der har lov til at snuppe Ammo, Granater, Plastisk Sprængstof og blålyn med hjem, men man kan stadigvæk sagtens finde det på gaden i danmark. Så hvorfor ikke slikkepindene?

Helt sikkert at de dukker op om ikke så længe. Men det kan da kun være farligt med de slikke pinde, altså hvis man går kold med en i munden ikke?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Nu er det også noget lettere at få blålyn med hjem, dem behøver du ikke være udsendt for at komme i nærheden af.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psychomancer skrev:
Der er heller ikke nogen soldater der har lov til at snuppe Ammo, Granater, Plastisk Sprængstof og blålyn med hjem, men man kan stadigvæk sagtens finde det på gaden i danmark. Så hvorfor ikke slikkepindene?

Helt sikkert at de dukker op om ikke så længe. Men det kan da kun være farligt med de slikke pinde, altså hvis man går kold med en i munden ikke?

Selvom der er nogle hundrede soldater, der snupper nogle med hjem, vil vi da overhovedet ikke se dem på gadeplan. Overvej nu hvor mange de skal tage, før folk vil begynde at sælge dem rundt omkring. De vil nok blive brugt i få omgangskredse og nok ikke komme ret længere ud på gaden.

Titel:
Medlem

Drupe skrev:
Hvor lang tid skal vi skyde på der går, før de dukker op på det sorte marked? :lol:

...har lige fået bekræftet at de findes på det "sorte" marked....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]