Godaften.
Hele den her incest sag, havde jeg ikke set nærmere på før idag. Jeg troede mest det var et medieopblæst halv stunt-helvede, fyldt med løgne og overdrivelser...
Men da jeg fik set på det, slog det mig hvor afskyelig den her sag er. Jeg kunne ikke dy mig for at se, da jeg så det ligepludseligt var relateret til narko. Selvom det måske virker ladt i sådan en her sag, jeg knap nok synes man kan joke med, så må man sige at han ikke rigtig forstod harm reduction. Det her er komplet sindsygt, hellere død og incest, end narko? og mest gennemborende, udelukkelse for enhver oplevelse og livet - for narko, narko får næsten symbol for det rebelske i den her sag.
for at ridse kort op, hvordan hendes helvedesliv har været:
Spæret inde som 18årig årig, er nu 42 år . det er 24 år. samlet var der 9kvm plads i hendes celle, ingen vinduer eller dagslys - ingen former for inputs udefra... totalt isoleret, på nær et fjernsyn og en radio.
Hun har gennemlevet fødsler til 7 børn, i den kælder. Måske uden den store hjælp, bedøvelser osv...
3 af de børn har aldrig oplevet verdenen ud over de 9kvm. De boede med deres mor.
en datter på 19, der nu er indlagt på hospitalet. - hun er samme alder som mig... overvej hvor i stod som 19årige - så fjern enhver oplevelse i kan huske, og sæt incestovergreb på jeres mødre, fjernsyn, 9kvm, dårligt luft og frygt ind i stedet.
Hendes ældste lillebror er 18, den yngste 5. Ingen af dem har oplevet dagslys før nu, mennesker, kun levet i total isolation. Ingen inputs til hjernen, ud over fjernsyn og radio og ingen inputs til kroppen, ud over 9kvm. kravle plads.
De har oplevet en ekstrem osteklokke effekt, jeg kunne godt finde på at følge op på den her sag, for at høre hvordan disse individer har kunne takle og overleve igennem det, så lang tid. Jeg har svært ved at sætte mig ind i hvordan det har været.... men det slog mig til gengæld, hvor glad jeg har været for den mængde frihed jeg har haft igennem hele mit liv, selvom jeg har brokket mig over manglen på det før. Uden den, var jeg intet – jeg var foruden enhver oplevelse, der gjorde mig.... mig.
ekstra dramatik fra
DR - gør nok ikke livet dernede meget bedre.
"Mennesker, der lever uden sol, risikerer ifølge læger livslange mén og lider både af
depressioner samt alvorlige hud- og knoglesygdomme."
.
Det er desværre i sådan nogen her sager, jeg tænker – har vi nok overvågning? Hvis det kan lade sig gøre for folk at holde sådan en hemmelighed skjult, så skal der gøres noget! Men måske en mental ændring i befolkningen, ville hjælpe mere... Jeg tror ikke, man ikke kan undgå denne her form for psykopater i et frit samfund, så der er behov for at folk begynder at lukke deres øjne op!
bemærk mere?
Han har jo stadig måtte købe mad osv til dem, tøj og alt muligt. – ingen vidste noget, at betale for 3 personers føde og pleje o.s.v det må koster lidt, og det skal jo handles ind et sted. – Det er et af problemerne ved så tætte befolkningsmasser, der er massere af steder man kan handle ind, hvor der kommer mange tusinde kunder om dagen –( det var tæt på wien, jeg ville forestille mig han sagtens kunne falde ind der og købe stort ind forskellige steder) – men igennem 24 år. Der burde én eller anden ha lagt mærke til noget.
Jeg er lidt facineret af hvordan det må have været med et liv i helvede, 18-19 år uden andet end fjernsyn og se deres mor blevet overgrebet. Gad vide hvordan de er blevet af dette? Hvordan fungere de i forhold til almindelig social omgang, de har aldrig haft andre end hinanden?
De er en ekstrem form af nutidens TV-børn.
Tak for en go’ stener Word, du tog min aften.
Reffs.
artikel, "Incestfar: Jeg beskyttede hende mod narko". fra BT.artikel, "Sådan var incest-kælderen indrettet" fra TV2.Timeline: Austria cellar case