Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 23:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 6510 Gram
Citat:
Ved en stor razzia først på eftermid-dagen mod seks skunklaboratorier i flere byer i Vendsyssel har politiet anholdt 10 personer, oplyser TV 2 NORD.

Razziaen foregik i Brønderslev, Tårs og Jerslev. Blandt andet på Rosenvæng-ets Alle i Brønderslev blev en ejendom ransaget. Auktionen er en del af en større efterforskning, som nu resulte-rede i egentlige razziaer.

"10 personer er blevet anholdt, og vi har igennem længere tid haft flere ejendomme under observation," siger Frank Olsen fra Nordjyllands Politi.

Effektiv produktion
Skunklaboratorierne, man har fundet ved razziaen, er styret af personer med vietnamesisk baggrund. Der er endnu ikke overblik over produktionens omfang.

De fleste af de anholdte vil blive fremstillet i grundlovsforhør i morgen ved retten i Hjørring.

Produktionen var lagt effektivt til rette med gødning, pesticider og vand. Der var vækstlamper og sørget for udsugning i væksthusene, som blev fundet i de blændede og aflåste ejendomme.

Ville ikke betale el-regningen
At fremstille skunk kræver megen energi, men gruppen bag produktionen ønskede ikke at betale elregningen. Strømmen blev simpelthen stjålet, oplyser vicepolitiinspektør Frank Olsen.

Tirsdagens aktion er en opfølgning på anholdelser i april af fire vietnamesere, som ligeledes sigtes for den ulovlige gartnerivirksomhed.

Skunk er en forædlet type cannabis og cirka tre gange så stærkt som hash.

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.p ... 04676.html

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Er skunk nu stærkere end hash, det vidste jeg sku' alligevel ikk'. LoL :roll:
Og måske lidt meget og kalde et grow room for narkolaboratorie.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
De er da også nogle kæmpefjolser hvis de stjæler strømmen til sådan et foretagende :D Man må da gå ud fra at dem der skal betale vil have det undersøgt.

Dedikeret medlem

Қeta-Smølfen skrev:
Er skunk nu stærkere end hash, det vidste jeg sku' alligevel ikk'. LoL :roll:
Og måske lidt meget og kalde et grow room for narkolaboratorie.

Desværre er det jo for det mest stærkere end hash herhjemme :( Synes langt det meste tjald jeg støder ind i - hvis ikke jeg er på sjælland ;) - er noget usselt lort, hvilket gør skunken stærkere!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Men medierne havde da ret :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Laboratorier.. Det er et indedørs gartneri ooooh de er så lamme og hører på... Hmm igen Vietnamesere......

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
http://tv2nord.dk/default.asp?PageID=4& ... 100608.wmv

Dedikeret medlem
Brugeravatar

"under de gunstige forhold som planterne er blevet dyrket under kan der høstes 8 gange fra den SAMME plante, altså i alt 8 kilo skunk."

Tror også jeg vil have mig sådanne gunstige forhold hvis det giver 8 kilo skunk fra hver plante på et år.

Site Webmaster
Brugeravatar

Trist, jeg haaber ikke det er dem der forsyner staden. De har noget ganske eminemt skunk derude for tiden.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Thomhash skrev:
De er da også nogle kæmpefjolser hvis de stjæler strømmen til sådan et foretagende :D Man må da gå ud fra at dem der skal betale vil have det undersøgt.

Hov hov! der er du hel gal på den. Det er faktisk meget udbredt, at stjæle strømmen til disse formål. Især i udlandet hvor energi selskaberne overvåger forbrugerne i stigende grad

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
eedeolla skrev:
Thomhash skrev:

Hov hov! der er du hel gal på den. Det er faktisk meget udbredt, at stjæle strømmen til disse formål. Især i udlandet hvor energi selskaberne overvåger forbrugerne i stigende grad

Hehe jeg kan ikke rigtig se at du modsiger mig. At det er normalt gør det jo ikke nødvendigvis smart. Der er jo nogen der skal betale, og den strøm sådan et "laboratorie" bruger, er nok ikke noget der går overset hen.

Dedikeret medlem

_Jimmy_ skrev:
"under de gunstige forhold som planterne er blevet dyrket under kan der høstes 8 gange fra den SAMME plante, altså i alt 8 kilo skunk."

Tror også jeg vil have mig sådanne gunstige forhold hvis det giver 8 kilo skunk fra hver plante på et år.

Ja hold da op, kan man høste en plante mere end én gang... og giver de et helt kilo skunk per plante ... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Det er desuden ret sjovt at skunk, som er blomsterstande, kan være stærkere end det udtræk af harpiks, der laves FRA skunk... :roll:

Og man kan jo i det heletaget godt høre, at det er noget meget farligt noget, det dersens skunk. :o

Dedikeret medlem

Jeres forsøg på kritik af mediernes fremstilling er godt nok trivielle. Lad mig anbefale jer med interesse for analyse af mediernes magt, diskurser og fremstillinger at læse:

Henrik Merkelsen (2007): Magt og medier - en introduktion.

Goode, E. & Ben-Yehuda, N. (1994): Moral Panics. The social construction of deviance.

Cohen, S. (1987): Folk devils and morals panics. The creation of mods and rockers.

Winsløw, J. H. (1984): Narreskibet - en rejse i stofmisbrugerens selskab fra centrum til periferi i det danske samfund.

Det vil give jer et godt fundament for kvalificeret analyse og kritik af mediernes fremstillingsformer og hvordan disse kan bidrage til holdninger og normativ adfærd.

/Flaban

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]