Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 12:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Hej allesammen!

Billede

For et lille stykke tid siden faldt jeg over denne geniale dokumentar.
Det er en dokumentar fra kanalen "History Channel", som gennemgår en stor del forskellige psykedelika, deres historie, virkning og deres brug i ritualer i hele verden.
Dokumentaren her en MEGET positiv, gennemgående vinkel, og forklarer seeren at psykedeliske stoffer, imodsætning til hvad mange tror, har været brugt rituelt og spirituelt igennem flere århundrede verden over.
Og vigtigst af alt, fastslår den flere gange at psykedeliske stoffer på ingen måde kan sammenlignes med vanedannende og skadelige stoffer, så som heroin, amfetamin osv.

Jeg kan kun varmt anbefale denne dokumentar, både til erfarne og velinformerede psykonauter - og til medlemmer her på foraet, der er nye indenfor den psykedeliske verden.

LINK TIL FILMEN: http://www.veoh.com/videos/v14182964Sws4Dr86

Det kræver dog lige 5-10 minutter at sætte sin computer op til at kunne se denne dokumentar. Det kræver en Veoh bruger, og programmet VeohTV - VeohTV er en genial application, hvorfra man se tusindvis af dokumentarer og film der er hostet på sitet, f.eks. ved at oprette en bruger på http://www.brightsidevideos.com, og finde links til Veoh-film, via f.eks. det forum.

Herunder følger en beskrivelse af fremgangsmåden.

1. Videoen er hostet på et video upload site, sitet er http://www.veoh.com - For at kunne se videoer over 60 minutter på sitet, må man oprette en bruger. Dette gøres under 'Register'.

2. Efter at have oprettet en bruger, logger man ind på sitet, og klikker på linket til filmen (ovenfor i denne post).

3. Når sitet er åbent, klikkes der på "Watch on VeohTV". Herefter kommer man ind på en side, der beder en om at installere "VeohTV", et gratis program fra Veoh, der skal bruges for at se film fra sitet der varer over 60 minutter. (Dokumentarer, spillefilm osv.)

4. Download programmet, installér, og log ind i programmet.

5. Når dette er gjort, kan man efterfølgende igen følge linket til filmen (ovenfor), og igen klikke på "Watch on VeohTV" - hvis alt fungerer som det skal, skulle computeren spørge om man vil "Starte applikation" (i dette tilfælde VeohTV) hvortil man trykker "Start application", og filmen åbner i VeohTV.
HVIS 'Start Application' ikke åbner, efter at have trykket på "Watch On VeohTV", og man bliver sendt til "Installer VeohTV"-siden igen, så kan man ved at søge under filmens filnavn (i dette tilfælde "04.divx") i VeohTV, finde frem til filmen på denne måde, klikke på den - and sit back and enjoy ;)

Jeg er skrivende stund en smule påvirket, jeg håber dog posten var til at forstå - og håber at I vil tage initiativ til at installere programmet, og se filmen - det er det værd!

Mvh, og peace!

st0rk

Senest rettet af st0rk 04 jul 2008 20:55, rettet i alt 3 gange.

Bingofjæs

Geografisk sted: Århus
Jeg har lige set hele dokumentaren, og den kan klart anbefales. Den er sat op som en historisk gennemgang af psychedelia, set fra et vestligt synspunkt. Virkeligt fedt sat sammen og dejligt forfriskende med en mere venlig synsvinkel på det hele.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
kanon, tak for det.

Jeg vidste ikke at Burroughs havde taget ayahuasca, endsige skrevet en bog om det. Jeg har forsøgt at læse The Soft Machine men den er alt for kryptisk for mig. The Yage Letters må så åbenlyst være andet forsøg.

Schultes er også en skikkelse som ikke er blevet særlig populariseret i stofkulturen, hvilket vel bare taler til hans fordel. Han lyder til at have været en egensindig, ekstremt dedikeret videnskabs-nørd, med et åbent sind. Plants of the gods er hermed bestilt! Nogle af hans bøger om amazonens hallucinogener er desværre ekstremt dyre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dokumentaren kan absolut anbefales. Den går bagom vores tid og viser hvordan psykedelika blev brugt i ældre tid.

Meget spændende. :)

Medlem

hvorfor kan jeg ikke finde 04.divx i VeohTV?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]