Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 16:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Kat på coke
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
http://www.bt.dk/article/20070903/krimi/70903034/

BT skrev:
Kat høj på kokain

Med galloperende hjerte, udvidede pupiller og helt oppe at hænge i gardinerne blev en otte måneder gammel kat mandag kørt til undersøgelse på en klinik i Sydney. Det viste sig, at katten var høj på kokain efter at have tilbragt natten lukket inde i et skab.

3. september 2007, 12:29 Af JAKOB TILMA jti@bt.dk
Katten var så meget oppe at køre, at det var umuligt for dyrlægen på Double Bay klinikken at tage kattens temperatur i bagdelen, forlyder det i kattens journal.

Dyrlægen havde mistænkt katten for at være høj, men ejeren nægtede, at det kunne være tilfældet. Senere blev ejerens kone også spurgt, og hun indrømmede, at katten i skabet kunne havet slikket på tallerkener med kokain, der var blevet serveret for gæster i huset nogle dage forinden.

En blodprøve viste efterfølgende at katten, ud over kokain, også havde stoffet benzodiazepin i blodet.

Ejeren af katten fik en formaning på klinikken, men fik lov til at tage katten med sig hjem, da der ikke er regler om, at dyrlæger skal melde sådanne sager til politiet. Det skriver The Age.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Kan ikke lade være med at grine.

Men det er synd for katten, ingen tvilv om det. En ting er at man har prøvet at give en hund eller en kat en "lunge" fra en joint eller givet den en halv øl, da man var yngre.

Men lige frem at give en kat kokain og benzo'er, er virkelig at sønke for dybt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg mindes en ven hvis kat havde fået MEGET MEGET lidt E ... jeg sir dig den kat var forstørret .. men ellers var den sød.. bare en smugle aggressiv .. Det synes jeg sådan set var forkert, det lidt for hårde stoffer for et så lille dyr!

Min egen kat røg "tit" en joint med os andre, hvilket den så ud til at nyde efter den havde fået røgen i hoved... fra 3 personer hvor den ene holdt den :roll:

Titel:
Dedikeret medlem

SOlbaer skrev:
Jeg mindes en ven hvis kat havde fået MEGET MEGET lidt E ... jeg sir dig den kat var forstørret .. men ellers var den sød.. bare en smugle aggressiv .. Det synes jeg sådan set var forkert, det lidt for hårde stoffer for et så lille dyr!

Min egen kat røg "tit" en joint med os andre, hvilket den så ud til at nyde efter den havde fået røgen i hoved... fra 3 personer hvor den ene holdt den :roll:

svin! :!:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

SiCriS skrev:
SOlbaer skrev:

svin! :!:

går udfra du snakker om min kat .. den anden havde jeg intet med at gøre ... fik bare historien ..
Den kunne jo godt lide det... efter .. jeg har det på samme måde bryder mig ikke om smagen men virkningen er perfekt!!
Men langt fra noget jeg kunne finde på idag.. det er også 8år siden og katten døde kort efter jeg flyttet pga en ræv ... men katten havde ingen problemer socialt den var en rigtig hankat der satte sig i respekt over for de andre .. samt var en meget kælen kat, så skade har den ikke taget...
Katten var heller ikke kastreret, da jeg synes det var unormalt og synd for dyret ...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Hvordan kan du sidde og sige at katten kunne lide det?
Har den fortalt dig det??????

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Så længe katten ikke selv opsøger røgen, må man vel gå ud fra at katten ikke bryder sig om det. Medmindre man har jord i hovedet - så er det jo lidt et problem at tænke rationelt.

OT: Hmm, benzoer og coke. Det lader til at katten har guffet noget coke, er blevet voldsomt hyperaktiv og så har ejerne proppet lidt benzo i den, for at få den til at falde ned.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Hvorfor skal dyr holdes ude fra det sjove? man skal jo bare lærer dem om HR så er det vel iorden:P

8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
@SOlbaer

Du er godt nok lidt af en punk. Hvordan f***** kan du vide at katten kunne li' det? I holdt den jo?
Håber satme ikke du får kæledyr igen.. Ihvertfald ikke før du har fået hovedet ud af røven. Kan godt være det 'bare' var tjald, men det er sgu ligegyldigt når i holder kræet for at puste røg ind i hovedet på den + At du så oveni udtaler dig om hvorvidt katten kunne li' det eller ej.

OT: Er ikke helt inde i hvordan dyrs mekanismer reagerer under påvirkning af stoffer, men kan ikke forestille mig at det har været godt for sådan et lille hjerte, og for kattens kredsløb generelt.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hmm.. jeg havde engang en kat som gik med gibsben i 4 uger på grund af et kompliceret brud. Han var en aften så frustreret over gibsen, at jeg gav ham lidt cannabis opløst i honning. Efter ½ -1 time blev han meget kælen og doven og virkede til at have det fint.
Jeg tror ikke han tog skade af det, - tværtimod.

Har hørt om flere katte som selv kommer hen til folk når de ryger, for at snuse til røgen, så jeg tror der er noget om snakken med at de godt kan lide det.

-Men igen, man bør ikke holde dyr for at blæse røg i hovedet på dem, hvis det bare er for sjov.

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@Fanny

Der er også forskel på det du gjorde dengang, og så at stå 3 mennesker og holde katten imens der bliver blæst røg ind i hovedet på den. Og oveni hatten kan et af menneskene vurdere at katten godt kunne li' det på, på trods af at den ikke havde noget valg.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Læs min post igen Halose, - jeg skriver at man ikke bør holde en kat og blæse den i hovedet hvis der ikke er nogen mening med det.

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er jeg klar over. Det var også derfor jeg skrev at der var forskel på det du gjorde, og så at gøre det med den slags magtanvendelse. Giver dig såmend kun ret..

Junior medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Kan sgu godt forestille mig en kat nyder det. De elsker jo også katteurt (se bare alle de videoer på youtube "catnip"). Men nu fortæller SOlbaer jo heller ikke noget om, at han "holdt den fast", eller bare havde den oppe i sine arme - så kunne den jo bare hoppe ned, hvis det var...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Lige i forhold til kattehistorien. Så har en af mine bekendte en kat, der hver gang der ryges joints i lokalet selv stikker hovedet frem i røgskyerne. Den vil ikke have røg direkte i hovedet, men den kan godt lide at blive skæv

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]