Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 18:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
FromCirclesAllRise skrev:
And skrev:

Hvis du derimod gerne vil fortsætte forbuds-helvedet skal du rigtigt nok sætte kryds godt til venstre, eller flytte til et mindre demokratisk land.

hva mener du lige med det..?

Edit/ Det er sku da ikke venstre fløjen der ønsker muslimsk hovedbeklædning forbudt, eller ønsker at bevare nultolerance politikken overfor cannabis, eller som stadigvæk vil holde queer folket udenfor adoptions mulighederne...

Vi har et småfascistisk støtteparti i regeringen som egentlig ikke har noget at gøre i en liberal regering, ja, men hvis man ser på den klassiske højre-venstre skala rent ideologisk set, så er højrefløjen - altså en liberal regering - the "way to go" hvis man ønsker en stat, der er ligeglad med hovedbeklædning, religiøs opfattelse, om folk kan adoptere eller ej og så sandelig også ens personlige forbrug af cannabis. Økonomisk og idealistisk set er der intet der skulle hindre en liberal politiker i at bifalde en legalisering af cannabis.

Kigger du på Venstre har det dog efterhånden meget lidt med liberalisme at gøre, sådan som der efter min mening føres politik i dag.

On Topic (tm): Godt initiativ af Simon. Desværre har en masse danskere været ude og gøre grin med ham, hvilket jo er typisk dansk når der kommer "noget nyt", men når man kigger på deres website og deres partiprogram ser det ganske fornuftigt ud, men det er jo, selvfølgelig, min egen holdning.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
never tror bare jeg vil følge med i morgen avisen hvis der står noget spændende

Medlem

Vil først lige sige at jeg ikke mener politiske diskutioner bør have en sådan elitær tone, politik er også en følelses sag. Men nu den er der kan jeg jo ikke holde mig fra at deltage.

And: Vi har på ingen måde en socialdemokratisk regering, vi har en realistisk borgerlig liberal regering der ved at det offentlige system skal nedslides over tid og brugerbetaling skal indføres af bagvejen hvis der skal ændres på ca. 100 års samarbejde mellem socialdemokraterne og LO der har skabt det Danmark vi levede i før 2001. Se evt "En bygning vi rejser" og den gode Anders' "Minimalstat" og analyser at regeringens privatiseringsstrategier, man kan jo ikke stå til ansvar for de kilder der ikke når frem til en, med mindre self man har søgt.

Simon har ikke kunne få nogle ordførerposter i andre partier i folketinget og derfor skal der opmærksomhedstiltrækkende forslag til hvis han ikke skal dømmes helt ude. Der skal nok være en plads på en radio til ham når det er hele er overstået.

Bankerne udnytter at de er en praktisk nødvendighed i vores samfund, se evt på hvilken etableret branche der incl. sidste år har tjent flest penge over de sidste 10 år. De snakker for deres syge moster, skal vi se på hvad der har virket i andre lande som de klynger sig til, jamen så lad os da nationalisere dem som det delvist er gjort i kapitalisterne mekka USA og England.

Og så en sidste også til den gode And, hvis viden jeg i andre foraer på siden respektere. Ved du overhoved hvad borgerlig liberalisme går ud på? fx mht forbud? Læs evt om moderne kontraktpolitik.

Mvh
Anarkrig

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu er vi ved at nå dertil hvor vi skal dreje tilbage til topic :cheers:

Moderator
Brugeravatar

Det kan de love så meget de vil, men Simon har allerede været ude og sige at han peger på Anders Fogh, ved næste valg, (det kan han selvfølgelig slippe udenom, hvis det sku vise sig at A.F. træder af som formand før næste valg) og tror næppe de får VK(O) til at hopper på afkriminaliserings-vognen, ellers, synes jeg ikke virker det til de får andre oplagte legekammerater i folketinget, efter en gennemlæsning af deres mærkesager, ud over radikale.
Okay idé til partiet, og et godt stykke hen ad vejen kan jeg sagtens følge dem, men samlet set bliver det nok ikke her jeg sætter mit kryds. Men jeg kunne bestemt godt være interesseret i, at de stjal en god håndfuld af venstres stemmer.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jeg kan godt li ammitzbøl for hans ærlighed og intelligens og så den med regler og forbud, selvom jeg ikke bryder om hans orientering mod den nuværende regering.

Alle partierne er vel rykket ind på en mudret midte, hvor de alle går ind for en velfærdsstat, er pro EU osv. Venstre og konservative har adopteret socialdemokratiske holdninger og SF og socdem har adopteret en masse borgerlige.

Det sørgelige med stort set alle partierne er deres ensidige fokus på forbrug og vækst.

Skattelettelser... Til hvad? Flere fladskærme og flere biler i garagen? Og så ud med de dovne syge der ødelægger de andres forbrugsfest. Det er sgu en sørgelig udvikling, hvor man går efter de svage og nærmest ser dem som forrædere. Det er et kollektivt massehysteri hvor alle bare siger det samme og målet er vækst for vækstens skyld. Hvorfor er der ikke et parti der vil barbere reglerne, stå vagt om den frihed vi på mange punkter trods alt stadig nyder, passe ordentligt på de svage og samtidig fortælle folk at deres latterlige forbrugsfest er slut...

Det er godt med en økonomisk krise. Når flere kommer på spanden kan det være de vågner op af deres ego ræs.

Most of the physical world is unseen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
arpheus skrev:
Skattelettelser... Til hvad? Flere fladskærme og flere biler i garagen?

Ja. Præcis. Spot on. Folk skal gå ud og købe noget mere så der kommer flere i arbejde. Ellers har jeg hørt at de da gerne vil have pengene nede i Afrika.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Afstemning
Bør hash legaliseres?
Ja - 72,27 %
Nej - 23,30 %
Ved ikke - 4,44 %

Scorer Simon Emil Ammitzbøll stemmer på ønsket om legalisering af hash?
Ja - 62,70 %
Nej - 20,67 %
Ved ikke - 16,63 %

Ved nu godt at man ikke skal regne med den slags afstemninger, men synes da det er en god tendens. :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
lacertus skrev:
arpheus skrev:
Skattelettelser... Til hvad? Flere fladskærme og flere biler i garagen?

Ja. Præcis. Spot on. Folk skal gå ud og købe noget mere så der kommer flere i arbejde. Ellers har jeg hørt at de da gerne vil have pengene nede i Afrika.

Ja hvad skal folk gøre uden arbejde? Være mere sammen med konen, børnene og vennerne? Det er jo komplet idiotisk. Tid er der for meget af, det eneste der er at gøre, er at alle arbejder mere og fokuserer mere på ting.

Forbrug er IKKE tomhed, men en værdi i sig selv!

Most of the physical world is unseen.

Senest rettet af Agathos D. 15 feb 2009 21:44, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Det kan de love så meget de vil, men Simon har allerede været ude og sige at han peger på Anders Fogh, ved næste valg, (det kan han selvfølgelig slippe udenom, hvis det sku vise sig at A.F. træder af som formand før næste valg) og tror næppe de får VK(O) til at hopper på afkriminaliserings-vognen, ellers, synes jeg ikke virker det til de får andre oplagte legekammerater i folketinget, efter en gennemlæsning af deres mærkesager, ud over radikale.
Okay idé til partiet, og et godt stykke hen ad vejen kan jeg sagtens følge dem, men samlet set bliver det nok ikke her jeg sætter mit kryds. Men jeg kunne bestemt godt være interesseret i, at de stjal en god håndfuld af venstres stemmer.

Jeg er fuldstændig enig. Stemmer fra Venstre til BC, men rød regering næste gang. VKO-regeringen har ikke haft fat i den lange ende i deres periode, også taget de, til tider, svære omstændigheder i betragtning. Det er en forfærdeligt uklar politik de har ført.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]