Politifolk er jo "bare" mennesker, så netop derfor kan det naturligvis forventes at se samme problemer med narkotika, doping osv som i resten af befolkningen. MEN da betjente måske oftere vil være i kontakt med narko og doping pga. deres arbejde, vil det kunne skabe problemer for retssikkerheden (den smule vi som borgere stadig tror vi har).
Hvis jeg som betjent (det er jeg ikke) havde et misbrug, hvad skulle så afholde mig fra at lave lidt flere visitationer og glemme at aflevere en del af det konfiskerede fra sidste ransagning? Mig bekendt har vi ikke en dansk pendant til internal affairs i politiet?
Da politiet har til opgave at beskytte borgerne, bør vi sikre bedst muligt at det også sker... Regelmæssig kontrol for doping/narkotika BØR være en del af det at være politimand - det er i borgernes interesse og ikke mindst i de "gode" politimænds interesse - det kan kun være en fordel for alle...
Og hvis en betjent en enkelt gang ryger lidt hash i weekenden, så er det ganske rigtigt at han kan testes positiv senere på ugen og det måske ikke påvirker hans evne til at udføre hans erhverv; men hvorfor skal det være anderledes end for os andre?
Igen, hvis jeg var betjent ville det da være rart at vide ingen kunne stille spørgsmålstegn ved om jeg brugte narkotika/doping
Tosserne på borgen har jo travlt med at sikre tests på skoler og alle mulige andre steder, så hvorfor ikke hos politiet? - og nu vi er i gang, hvorfor så ikke dem selv også? Flere folkevalgte kunne jeg godt mistænke for at indhalere opløsningsmidler - det ville i hvert fald forklare en del