Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 16:36


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 12 okt 2016 15:27 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
I sommers var der en Antropolog som ringede til mig og spurgte, om jeg ville tage ham og en kammerat med på svampetrip, mens de optog det hele til et DR radio program. Antropologen havde først kontaktet en af mine venner, - (ham som fortalte denne historie på kulturnatten: https://soundcloud.com/psychedelia_radi ... orvandling), og min ven havde sendt ham videre til mig, fordi han vidste at jeg afholdt tripsitninger, og kunne være interesseret.
Da jeg snakkede med Rane Willerslev - den ene af de to journalister, vidste jeg at jeg skulle sige ja. Og jeg fortrød det ikke. Det blev et fantastisk godt trip!

Hør hvordan det gik i det sidste afsnit af Rane Willerslev og Morten Nielsens Odysse rundt i de store spørgsmål om menneskeheden:

http://www.dr.dk/radio/serier/operation ... t-10-10#!/

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2016 20:02 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Hold da op! Yderst inspirerende at lytte til. Har altid syntes godt om Rane siden jeg så hans missioner med at kortlægge DNA osv, og det at han oplever et svampetrip under disse forhold, kan kun give ham en masse ekstra materiale at arbejde med samt (sig selv)
Jeg kendte ikke til Morten i forvejen, men han lød som et rart og sympatisk menneske ligeledes, og det lød også til at han fik noget for pengene.
Fik mig også et godt grin da de begyndte at tale om, at dit ansigt skiftede form og lignede en elver :D De har nok været en fornøjelse at tripsitte.
Også noget så mystisk med det elektronik, min erfaring siger mig også at sådanne ting sker under ændrede tilstande.
Jeg blev selv nysgerrig på det i blæste op i næsen, fik ikke fat i navnet, men overvejer om det mon er en blanding af yopo /cebilseed?

Ellers super fedt arbejde, og dejligt at se at du holder fanen højt og laver information for andre som gerne vil gå denne vej.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2016 16:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Fanny skrev:
I sommers var der en Antropolog som ringede til mig og spurgte, om jeg ville tage ham og en kammerat med på svampetrip, mens de optog det hele til et DR radio program. Antropologen havde først kontaktet en af mine venner, - (ham som fortalte denne historie på kulturnatten: https://soundcloud.com/psychedelia_radi ... orvandling), og min ven havde sendt ham videre til mig, fordi han vidste at jeg afholdt tripsitninger, og kunne være interesseret.
Da jeg snakkede med Rane Willerslev - den ene af de to journalister, vidste jeg at jeg skulle sige ja. Og jeg fortrød det ikke. Det blev et fantastisk godt trip!

Hør hvordan det gik i det sidste afsnit af Rane Willerslev og Morten Nielsens Odysse rundt i de store spørgsmål om menneskeheden:

http://www.dr.dk/radio/serier/operation ... t-10-10#!/

Fed udsendelse. Men den efterlader et vacum hos mig. Hvad fik de egentlig ud af trippet? Fik de belyst de spørgsmål de havde i starten af udsendelsen og afsluttet deres menneskejagt?
Fantastisk arbejde, Fanny.

/priestie

PS. Hold kæft hvor frøer kan larme :)

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2016 18:16 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Virkelig spændende, har også en kærlighed til antropologi og menneskets oprindelse så forstår godt hvor de kommer fra når de gerne vil vide det.

Det var fantastisk at kunne komme med på trippet og høre hvordan det foregik.

Tak for det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2016 18:52 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Helt ærligt, Fanny... var det dig der slukkede båndoptageren? :lol:

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 okt 2016 14:48 
Bubber skrev:
Helt ærligt, Fanny... var det dig der slukkede båndoptageren? :lol:


Hehe 8)


Top
  
 
Indlæg: 22 mar 2017 11:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 mar 2017 11:28
Indlæg: 2
Er der nogle der har downloadet dette afsnit? Det er desværre blevet fjernet fra DR pga. lytterklager, men jeg kunne meget godt tænke mig at høre det, særligt fordi både Rane og Morten har undervist mig :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2017 13:19 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Nafets skrev:
Har altid syntes godt om Rane siden jeg så hans missioner med at kortlægge DNA osv

Det er vist hans tvillingebror, Eske :)

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2017 15:46 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Så kommer det helt frem i medierne at det er fjernet:

http://www.b.dk/kultur/to-vaerter-roeg- ... skylder-dr
fra DR selv: https://www.dr.dk/etik-og-rettelser/fej ... nneskejagt

Håber virkelig der er nogen som har gemt optagelserne som kan "lække" dem på internettet så de aldrig forsvinder, det er da skandale at de censurere på den måde.
Tænk engang at argumentet er at man kunne give nogen en ide om det slet ikke var så farligt at ryge pot og spise svampe som mange går og tror (grundet den ekstreme propaganda).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2017 16:10 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Kan godt se der etisk er et problem når vi snakker om et statsfinansieret nyhedsmedie som i bund og grund legitimere noget som der faktisk er ulovligt.

At det så ikke burde være ulovligt til at starte med er jo en anden snak, men hvis jeg skal forholde mig objektivt til det kan jeg godt se problemet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2017 17:03 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Citat:
Jeg finder fortsat den nævnte udsendelse grænseoverskridende og forkert,' skriver lytteren blandt andet i sin klage nummer to.

åh nej dog!...

Jeg synes vi alle burde skrive en klage til dr, hvor vi forklarer at det er forkert og grænseoverskridende at de har slettet det og skidt på ytringsfriheden.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2017 19:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2014 23:50
Indlæg: 228
Geografisk sted: Nordjylland
...


Senest rettet af Freidrich Gauss 14 jul 2018 10:28, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2017 00:10 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2745
Men de har intet problem ved at fylde os med Hollywood film der handler om alt i narko og død så de kan inspirere de unge.
Dobbelt moralen længe leve.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2017 01:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 okt 2010 17:19
Indlæg: 319
Geografisk sted: Nørrebro
Udsendelsen kan findes på Psykedelisk Samfunds YouTube kanal -> https://youtu.be/d5r1nDLshQw


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2017 02:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2010 13:44
Indlæg: 848
Geografisk sted: The White House
QuaZ skrev:
Udsendelsen kan findes på Psykedelisk Samfunds YouTube kanal -> https://youtu.be/d5r1nDLshQw



tak for det!

_________________
Weed doesn't make you lazy, it just makes you realize things aren't worth doing.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2017 10:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 mar 2017 11:28
Indlæg: 2
QuaZ skrev:
Udsendelsen kan findes på Psykedelisk Samfunds YouTube kanal -> https://youtu.be/d5r1nDLshQw



Tusind tak!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2017 13:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 okt 2010 20:21
Indlæg: 187
Geografisk sted: Kbh
Tilbagetrækningen af programmet blev diskutteret i dagens Presselogen, på TV2 News. Bliver genudsendt kl 18:05 i aften.
Det var tåkrummende ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2017 18:56 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Lektier skrev:
Tilbagetrækningen af programmet blev diskutteret i dagens Presselogen, på TV2 News. Bliver genudsendt kl 18:05 i aften.
Det var tåkrummende ...

Tak for det, fik lige set genudsendelsen her.

For at opsummere nogle af de pointer og argumenter der blev fremlagt for og imod:

For fjernelse af udsendelsen:
- Ensidigt udsendelse som ikke nævner kendte risici ved brugen af stofferne.
- I forlængelse af første argument var frygten også at det skulle give folk lyst til at prøve - dog uden at have den fornødne viden med risiko osv.

Imod fjernelse af udsendelsen:
- Det handlede ikke om at skulle tage stoffer for at have det sjovt, men at tage stoffer for at lære noget om os selv som mennesker. Altså der var noget mere samfundskonstruktivt over programmet end bare at trippe.
-DR er svage og tør ikke at stå ved det de producere.

Det var sådan nogenlunde det der blev sagt på omkring 20 forskellige måder inden programmet var slut.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2017 21:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Ynglingskanalen radio24syv har også menneskejagt og dens exit fra DR på programmet i Q&A.
Direkte MP3 link her.

Tydeligt at de kære journalister ikke aner hvad f.... de snakker om mht. psykedeliske stoffer. Men hvor skulle de også vide det fra?

Magisterbladet har et interview med Rane, som er yderst interessant. Jeg er så glad for de var under Fanny's vinger.


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2017 22:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 maj 2017 22:40
Indlæg: 3
Hej psy:)

Jeg kunne godt tænke mig at høre udsendelsen, men jeg kan se at den er blevet fjernet fra youtuben også. Er der nogen der kan pege mig i retning af klippet? Pm mig evt.

Mange gode hilsenser


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team