Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 23:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/0 ... tm?nyheder

Vil firedoble bøden for at have forbudte stoffer på sig
08. feb. 2007 03.27 Indland Opdat.: 08. feb. 2007 06.49

Justitsminister Lene Espersen vil firedoble bøderne for at have forbudte stoffer på sig - også selv om det kun er til eget forbrug.

Dermed kommer det til at koste en bøde på 2.000 kroner, når man første gang bliver taget med blot en lille klump hash eller et par joints til eget brug på sig.

Anden og tredje gang forhøjes bøden med 50 og 100 procent, oplyser Lene Espersen til Ekstra Bladet.

Et gevaldigt nøk opad
- Det er blevet kritiseret, at det ikke er dyrere at gå rundt med hash i lommen end at blive taget på cykel uden lys eller parkere ulovligt.

- Den kritik er velbegrundet, og bødeniveauet i dag gør det vanskeligt at forklare unge, at samfundet tager stærkt afstand fra stofmisbrug. Derfor skal bøderne have et gevaldigt nøk opad, siger Lene Espersen.

De nye bødestraffe omfatter alle stoffer som f.eks. hash, khat, ecstasy, kokain og heroin.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
jeg håber virkelig at det sindssyge kvindemenneske aldrig vil få sit lovforslag gennemført!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Christ, hun er dælme langt ude!

Titel:
Dedikeret medlem

IDIOTI :evil:

Titel:
Medlem

"- Det er blevet kritiseret, at det ikke er dyrere at gå rundt med hash i lommen end at blive taget på cykel uden lys eller parkere ulovligt. "

koster det ikke netop også 500kr det med cykel og parkering.. man er mere til skade uden lys end med en joint i hånden imo
de er for sindsyge hvis de giver studerende de bøder :o

EDIT: jeg var gal nok over at ha fået en bøde, jeg ikke kunne betale på 300,- og fik taget hash og skunk

Senest rettet af Lithium 08 feb 2007 11:04, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Joint i hånden når man cykler uden lys, så hjælper den jo faktisk :P

Anyway, synes også det lyder noget langt ude :/

Titel:
Psychedelia Sponsor

Jeg kom lige for at poste linket. Forslaget ser ud til at blive til noget, eftersom det har cirkuleret igennem længere tid uden at nogen (politikere) har ønsket at debattere det.

Set i lyset af en ellers fuldstændig fejlslagen politik overfor de hårde stoffer gennem 30 år virker det her både ynkeligt og populistisk.

Titel:
Medlem

Jeg ser ikke dette som et problem. Lene kan da lave alle de lovforslag hun har lyst til, for hun vil, gang på gang, skuffe sig selv pga. manglende virkning, og flere og flere vil se hende som en fascist. Det er trods alt derfor hun bliver ved med at forhøje bøderne. Og desuden, så vil vores generation, som svømmer i narko, snart overtage stillingerne indenfor politik, og de andre vil uddø. En liberalisering kan vi forvente.

Jeg er virkelig træt af Lene. Hun har min dybeste medfølelse mht. sin afdøde datter, men hold kæft hvor er jeg træt af at hendes depressive humør og selvmedlidenhed skal gå udover resten af befolkningen. Hun burde finde sig et andet arbejde, og få sine aggressioner ud på andenvis, hvor det ikke påvirker over 5 millioner mennesker.

Hun er et meget upassende fragment i politisk historie.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Lithium skrev:

Jeg vil nu mene at det er fuldstændig ligegyldigt om man er studerende! (men det er en helt anden debat)
Kvinden lugter af sur urin! Helt absurd hun mener at man er til større skade med lidt hvede på lommen, end uden lys på cykel. SE DOG STATESTIKKERNE!!!!!

Ærgeligt hun er så fræk, jeg har nogle gange svært ved at blive rigtig sur på hende ("Mature" mums :twisted: ). Skulle det være, har jeg besluttet mig for HÅRD s/m.

P.S.: Er det ulovligt at udlove en dusør for noget strafbart?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Lene Espersen tag dig dog sammen dit sindsyge kvindemenneske.

Titel:
Medlem

Neglen skrev:
Lithium skrev:

Jeg vil nu mene at det er fuldstændig ligegyldigt om man er studerende!

bare de færreste studerende der har over 500kr til en bøde.. og feks på staden går de MEGET efter de unge

Titel:
Medlem

Lithium skrev:
Neglen skrev:
Lithium skrev:

Jeg vil nu mene at det er fuldstændig ligegyldigt om man er studerende!

bare de færreste studerende der har over 500kr til en bøde.. og feks på staden går de MEGET efter de unge

Der findes efter min mening INGEN mennesker der har 500 kr. til en bøde, hvis det er pga. hash.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Winta skrev:
Joint i hånden når man cykler uden lys, så hjælper den jo faktisk :P

:lol:

Det er jo totalt langt ude. Og det kan man endda roligt sige uden at begrunde, i hvert fald på dette board.. Herligt at nogen fatter noget!

Er hun overhovedet specielt populær?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Er hun overhovedet specielt populær?

Ikk hos mig iværtfald! :evil: :twisted:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: rd
Lene er dømt kriminel, som mange andre borgerlige politikere. Hun kørte på brutal vis et uskyldigt menneske ned og beskadigede hans legme. Hendes straf var vist en bøde på 1500,-.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Piksnot I Gylletanken skrev:
Lene er dømt kriminel, som mange andre borgerlige politikere. Hun kørte på brutal vis et uskyldigt menneske ned og beskadigede hans legme. Hendes straf var vist en bøde på 1500,-.

Haha sådan kan man vel osse formulere det.

Når du nævner hendes straf, er det så fordi du tror andre ville have været straffet anderledes?

Brutalt er det vel ikke, det var ikke intentionelt og den eneste skade var et brud i det ene knæ, der formentligt ikke kommer til at give langtidsvarige gener. Hun var jo osse selv den der fik ringet efter ambulance og politi, og tog straks skylden.

Dit beskrivelse af hvad der skete er nok meget go, i IS lokaler og den slags.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

Jugg skrev:
Når du nævner hendes straf, er det så fordi du tror andre ville have været straffet anderledes?

Jeg synes faktisk hun burde være blevet straffet hårdere, netop pga. hendes status. Hun skal jo være et ordentligt forbillede og ikke køre som en brækket arm, og hvis hun vil have en mildere straf ligesom os andre, må hun jo sige sin ministerpost op - til glæde for os alle.

Offtopic :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
Dermed kommer det til at koste en bøde på 2.000 kroner, når man første gang bliver taget med blot en lille klump hash eller et par joints til eget brug på sig.

det er jo absurd :cry:

Titel:
Medlem

Piksnot I Gylletanken skrev:

Klap lige hesten, tror ikke hun sad med fråde om munden og et djævelsk smil da hun ramte gutten. Du taber din pointe ved at smøre så tykt på.

Men ingen tvivl om, at det også pisser mig af hun er så selvretfærdig.

Jeg ryger en lille pind = ingen tilskadekomne = min. 2.000 kr. i bøde

Lene kører bil = fyr brækker benet og skal behandles på sygehus = 1.500 kr i bøde :?: :?: :?: :?: :?:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: rd
Citat:
Brutalt er det vel ikke, det var ikke intentionelt og den eneste skade var et brud i det ene knæ, der formentligt ikke kommer til at give langtidsvarige gener.

Er der nogen der kommer fysisk til skade af at jeg ryger en fætter to gange om ugen, som jeg selv har groet ved siden af radisserne i urtehaven?

Lene er rolle og foregangsmodel i sin egenskab af justitsminister og det gør sagen extra krydret. Hun burde straffes med ubetinget fængsel og udelukkelse fra al indflydelse fremover.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]