Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 16:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
http://www.180grader.dk/nyheder/Dansk_Folkeparti_vil_uddele_statsnarko.php

Citat:
Dansk Folkeparti vil uddele statsnarko
Hærdede narkomaner skal kunne komme til det offentlige og få udleveret gratis heroin, mener Dansk Folkeparti.

Først var det de offentligt ansatte, der af Dansk Folkeparti blev tilbudt milde gaver på skatteydernes regning - nu er det narkomanerne. Dansk Folkeparti tilslutter sig nemlig et krav fra venstrefløjen i Folketinget om forsøg med lægeordineret heroin. Det skriver jp.dk.

"Vi er nødt til at se på hvilke nye initiativer, der skal til for at hjælpe de allerhårdest belastede narkomaner, som lever så utroligt ringe en tilværelse," siger DF's misbrugsordfører, Karin Nødgaard, ifølge jp.dk.

I første omgang vil partiet forsøge at overtale regeringen til at samarbejde, men både Venstre og de Konservative har hidtil været imod ideen om lægeordineret heroin. Dansk Folkeparti overvejer derfor at gennemføre forslaget sammen med venstrefløjen.

"Der er ingen tvivl om, at vi har stor fokus på at hjælpe den allersvageste gruppe af narkomaner. Og det glemmer vi ikke. Uanset hvem det så bliver i samarbejde med," siger Karin Nødgaard.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Det er da noget af en ko-vending i forhold til deres hidtidige politik, men et rigtigt godt initiativ.
Det kan være der rent faktisk begynder at flyde en strøm af fornuft gennem Christiansborg, fremfor den rasende og mudrede flod af galskab der har oversvømmet alt i lang tid.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Artiklen virker ret negativ overfor ideen, hvilket jeg antager skyldes det faktum at heroinen skal være statsfinansieret. Eftersom man allerede har narkomaner på statsfinansieret substitutionsmedicin, så kan jeg dog ikke se det store problem i forhold til den hidtige praksis på området.
Det er muligvis lidt dyrere at give narkomanerne heroin, men jeg tvivler på, at det gør nogen signifikant forskel. Jeg håber initiativet går igennem, på trods af Venstres moralske hysteri.

Mvh. Psyko

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Psyko skrev:
Artiklen virker ret negativ overfor ideen, hvilket jeg antager skyldes det faktum at heroinen skal være statsfinansieret. Eftersom man allerede har narkomaner på statsfinansieret substitutionsmedicin, så kan jeg dog ikke se det store problem i forhold til den hidtige praksis på området.
Det er muligvis lidt dyrere at give narkomanerne heroin, men jeg tvivler på, at det gør nogen signifikant forskel. Jeg håber initiativet går igennem, på trods af Venstres moralske hysteri.

Mvh. Psyko

Jeg gætter på at artiklens forfatter ikke er mere positivt stemt overfor metadon. Personligt går jeg ind for fuld legalisering af heroin, men er ikke tilhænger af at skatteborgere skal betale folks narkoforbrug. Det er grundlæggende forkert synes jeg.

Men hvis man SKAL give dem noget, så er heroin bedre end metadon.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

DeHades skrev:
Det er da noget af en ko-vending i forhold til deres hidtidige politik, men et rigtigt godt initiativ.
Det kan være der rent faktisk begynder at flyde en strøm af fornuft gennem Christiansborg, fremfor den rasende og mudrede flod af galskab der har oversvømmet alt i lang tid.

Hvorfor er det fornuftigt at give folk deres narko gratis? Det er da underligt. Det er dem selv der har valgt at tage lortet. Det er da bedre at legalisere så de kan tage det lovligt og til en pris der er til at betale.

Skal man også give ludomaner penge at spille for og alkoholikere gratis bajere?

Det er altså lidt problematisk. På den anden side kan jeg jo sige at jeg er sexafhængig så gir de måske en luder?

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg er i og for sig også for en legalisering (med dertilhørende HR selvfølgelig). Dette er dog et godt skridt på vejen da det i udlandet har vist sig billigere at donere heroin frem for metadon da de hårdt ramte misbrugere som skal have doneret heroin ellers sandsynligvis vil begå kriminalitet for at skaffe den.

Forhåbentigt vil venstre og andre modstandspartier gennem tid finde fornuften i denne lovgivning.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
@dankdawg:
Fornuften ligger i at behandlingstilbuddene vil være langt mere effektive, når de ramte rent faktisk kan være til stede, fremfor at bruge det meste af deres tid på at skaffe penge.
Det handler jo ikke om bare at give dem gratis narko, selvom det er sådan du får det udlagt. Det handler om at narkomanerne skal i behandling på længere sigt, og dertil kommer også at der skal ryddes op i hele deres tilværelse.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

DeHades skrev:
@dankdawg:
Fornuften ligger i at behandlingstilbuddene vil være langt mere effektive, når de ramte rent faktisk kan være til stede, fremfor at bruge det meste af deres tid på at skaffe penge.
Det handler jo ikke om bare at give dem gratis narko, selvom det er sådan du får det udlagt. Det handler om at narkomanerne skal i behandling på længere sigt, og dertil kommer også at der skal ryddes op i hele deres tilværelse.

Man rydder ikke op i nogens tilværelse ved at give dem junk. Det er ikke et "behandlingstilbud" at give folk metadon eller heroin, det er at forsøge at pacificere dem så de ikke laver ballade. Det kan man mene er en god ting. Men der er ingen grund til at påstå at lægeordineret heroin ligefrem er behandling.

Heroin er at foretrække fremfor metadon fordi det er nemmere at vænne sig af med at tage og det har ikke samme følelsesmæssige effekter som metadon. Desuden så får man rusen ud af det, og folk går ikke og sælger deres metadon for at få heroin. I den optik er heroin måske en god ide. Men principielt synes jeg ikke at staten skal fodre folks afhængighed.

Som sagt er det ideele IMO at man legaliserer lortet, så vil priserne falde og folk får bedre rård til deres afhængighed, som f.eks. alkoholikere har det.

Det er jeg klar over ikke sker lige nu. Derfor kan jeg godt gå med til at heroin er bedre end metadon, da metadon virkelig er crap. Men man skal ikke foregive at det at ordinere heroin er behandling. Det har jeg svært ved at se.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Ayers Rock skrev:
Jeg er i og for sig også for en legalisering (med dertilhørende HR selvfølgelig). Dette er dog et godt skridt på vejen da det i udlandet har vist sig billigere at donere heroin frem for metadon da de hårdt ramte misbrugere som skal have doneret heroin ellers sandsynligvis vil begå kriminalitet for at skaffe den.

Ja, et økonomisk argument kan der sagtens være. Det er jeg enig med dig i. Men der er også et problem i at man siger at hvis folk begår nok kriminalitet så giver man dem bare det de vil have på statens regning. Det er lidt underligt.

Skulle man give ludomaner penge til spil hvis der pludselig begyndte at være en del af dem der røvede banker f.eks.?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
der er noget debat om det på dr 2 lige nu !

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Tænk på alt den energi som gratis heroin ville frigive hos en overset arbejdskraft i samfundet. jeg tror faktisk at den frigivne arbejds mængde vil overstige værdien af den pris, som heroinen vil koste - plus alle de rare følgevirkniger forsikringen falder fx osv.

Senest rettet af hehēlios 04 aug 2007 11:38, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories

dankdawg skrev:
Psyko skrev:

Mvh. Psyko

Jeg gætter på at artiklens forfatter ikke er mere positivt stemt overfor metadon. Personligt går jeg ind for fuld legalisering af heroin, men er ikke tilhænger af at skatteborgere skal betale folks narkoforbrug. Det er grundlæggende forkert synes jeg.

Jeg er godt klar, at artiklens forfatter sikkert ikke er specielt venligtstemt overfor gratis metadon eller andre former for statsfinansieret misbrugsbehandling, men derfor er det bare sjovt lige at slå ned på gratis heroin, som om det var et nyt alvorligt problem. Metadon er grundlæggende narko, og mange der har været i behandlingen med det, siger endda at det er sværere at kvitte end heroin. Det ved du sikkert godt, men jeg tror ikke forfatteren er klar over det. Tror at han har en irrationel aversion overfor heroin, fordi han ligesom de fleste borgerlige er en moraliserende idiot.

-Psyko

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
DeHades skrev:
Det er da noget af en ko-vending i forhold til deres hidtidige politik...

Og grundlaget for ko-vendingen er skræmmende;
Sidste fredag læste jeg i Søndagsavisen , at én enkelt spadseretur ned ad Istedgade, ændrede Pia K.´s syn på problemet så radikalt, at hun nu vil have lægeordineret smack...
Halloooo. Nogen hjemme? Hvordan kan en MF´er være så forfærdeligt afstumpet og intetanende om samfundets sande tilstand, at blot en enkelt tur ned i Strassen, kan være SÅ afgørende?
I mit raserianfald sidste weekend, var jeg meget tæt på at skrive artiklen herinde, men fik det desværre ikke gjort.
Selvom det er et fornuftigt initiativ imo, på trods af definitionen om hvem der kan få heroin, er noget flydende, så er det flovt at Pia er så helvedes ignorant - skide rengøringsassistent!
Der er ikke meget Dansk over Folkepartiet :roll:

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Psyko skrev:
dankdawg skrev:
Psyko skrev:

Mvh. Psyko

Jeg er godt klar, at artiklens forfatter sikkert ikke er specielt venligtstemt overfor gratis metadon eller andre former for statsfinansieret misbrugsbehandling, men derfor er det bare sjovt lige at slå ned på gratis heroin, som om det var et nyt alvorligt problem. Metadon er grundlæggende narko, og mange der har været i behandlingen med det, siger endda at det er sværere at kvitte end heroin. Det ved du sikkert godt, men jeg tror ikke forfatteren er klar over det. Tror at han har en irrationel aversion overfor heroin, fordi han ligesom de fleste borgerlige er en moraliserende idiot.

-Psyko

Hvorfor komme med en latterlig generalisering midt i en ellers interessant diskussion? Du er da for tåbelig. Fjols.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

CannaChem skrev:
DeHades skrev:
Det er da noget af en ko-vending i forhold til deres hidtidige politik...

Og grundlaget for ko-vendingen er skræmmende;
Sidste fredag læste jeg i Søndagsavisen , at én enkelt spadseretur ned ad Istedgade, ændrede Pia K.´s syn på problemet så radikalt, at hun nu vil have lægeordineret smack...
Halloooo. Nogen hjemme? Hvordan kan en MF´er være så forfærdeligt afstumpet og intetanende om samfundets sande tilstand, at blot en enkelt tur ned i Strassen, kan være SÅ afgørende?
I mit raserianfald sidste weekend, var jeg meget tæt på at skrive artiklen herinde, men fik det desværre ikke gjort.
Selvom det er et fornuftigt initiativ imo, på trods af definitionen om hvem der kan få heroin, er noget flydende, så er det flovt at Pia er så helvedes ignorant - skide rengøringsassistent!
Der er ikke meget Dansk over Folkepartiet :roll:

Er hun ikke hjemmehjælper? :)

Bortset fra det, så er det interessant hvis det virkelig er grundlaget for skiftet.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
dankdawg skrev:
Er hun ikke hjemmehjælper? :)

Bortset fra det, så er det interessant hvis det virkelig er grundlaget for skiftet.

Jo, men en hjemmehjælper assisterer vel også i rengøringen :)
Whereever - hun besudler i hvert fald begge højtstående faggruppers ære, med hendes manglende samfundsindsigt!

Det er i hvert fald grundlaget iflg. Søndagsavisen :wink:
Og det undrer mig ikke det mindste! Politikernes narkotikapolitik er jo baseret på uvidenhed, spontane lovændringer samt manglende indsigt i faktuelle tilstande :cry:

Titel:
In our memories

dankdawg skrev:
Psyko skrev:
dankdawg skrev:
Psyko skrev:

Mvh. Psyko

-Psyko

Hvorfor komme med en latterlig generalisering midt i en ellers interessant diskussion? Du er da for tåbelig. Fjols.

Hvis det var det eneste, jeg havde kommet med, så ville din kommentar have været mere forståelig. Hvorfor forholder du dig kun til den ene sætning?

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Psyko skrev:

Hvis det var det eneste, jeg havde kommet med, så ville din kommentar have været mere forståelig. Hvorfor forholder du dig kun til den ene sætning?

Fordi jeg næppe gider at værdige dit lort med mere, Hvis du kan tale seriøst så kan vi snakke sammen, ellers siger jeg nej tak. Gider bare ikke fjolser.

Desuden kan du læse længere oppe hvad jeg mener.

Titel:
In our memories

dankdawg skrev:
Psyko skrev:

Fordi jeg næppe gider at værdige dit lort med mere, Hvis du kan tale seriøst så kan vi snakke sammen, ellers siger jeg nej tak. Gider bare ikke fjolser.

Desuden kan du læse længere oppe hvad jeg mener.

Ja, du er imod statsfinansieret behandling, men det er jo ikke det der er det aktuelle politiske spørgsmål. Vi har jo statsfinansieret metadon etc. og jeg tvivler på, at det er noget politikerne har tænkt sig at ændre på foreløbig. Derfor synes jeg det virker lidt underligt at diskutere statsfinansiering, fordi det højest bliver en principiel diskussion.
Spørgsmålet går på hvorvidt heroin kan indgå i stedet for metadon i nogen tilfælde, og det mener jeg fint det kan. Synes det er mindre konstruktivt, at sige "jamen, der bør slet ikke være nogen offentlig sektor" hver gang et politisk spørgsmål skal diskuteres.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Det er næppe mere konstruktivt at kalde alle for fjolser. I øvrigt har jeg jo faktisk ikke skrevet det..LÆS dog hvad jeg skriver. Det var da utroligt at du sviner folk til og så kan du ikke engang læse.

Nå, men jeg gider ikke at diskutere dig med dig lige nu. Det er simpelthen spild af tid og jeg håber at du vil være mere seriøs en anden gang i stedet for bare at forsøge at afspore diskussionen med provokerende pjat.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]