Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 23:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Citat:
Politiet vil fra 1. september være mere synlige på Christiania, når en ny indsatsgruppe går i luften. Det siger politiinspektør Svend Foldager fra Københavns Politi.

Han afviser af »taktiske hensyn« at specificere, hvor mange betjente der er er involveret i indsatsen.

»Der vil være en større polititilstedeværelse, både uden for og til tider på Pusher Street«, siger Svend Foldager til politiken.dk.

Er der flere razziaer på vej?

»Det kan jeg med 100 procents sikkerhed svare ja til. Vi vil optrappe vores indsats. Men det er vigtigt for mig at pointere, at det er en indsats mod Pusher Street, vi taler om, ikke Christiania. En indsats mod den organiserede hashhandel, der er i området«, siger Svend Foldager til politiken.dk.

LÆS OGSÅRockere høster hashhandel for en milliard på Christiania

Det åbne hashmarked på Pusher Street blev jævnet med jorden i 2004, men lever i dag atter for bedste velgående. I dag er det dog rockerorganisationen Hells Angels, der sidder på markedet. Politiet anslog selv i juni, at der sælges hash for op mod én milliard kroner om året.

I lommerne på køberne
Politiet har henover sommeren både ladet hashhandlerne på Pusher Street og deres boder være i fred.

Til gengæld har en stribe af de folk, der har handlet hos dem, måttet have både hash og penge op af lommerne. Og den del af kampen mod hashhandlen vil fortsætte, siger politiinspektøren.

»For at det kan lade sig gøre, er der nødt til at være nogle købere. Så vores indsats vil gå på alle dele af det, så vi prøver at fortælle folk, at det ikke er acceptabelt at gøre noget, der er ulovligt,« siger politiinspektøren til politiken.dk.

Der forelægger ikke tal for, hvor meget hash der er blevet konfiskeret.

Ligesom antallet af betjente i den nye indsatsgruppe ønsker politiinspektøren heller ikke at afsløre, hvordan politiet har tænkt sig at slå til.

»Så langt vil jeg slet ikke gå ind i detaljer«, siger Svend Foldager.

Så du kan ikke sige, om I decideret går ind og river boderne ned?

»Det er jo et taktisk hensyn. Man vil kunne se efterhånden, hvordan vi gør. Men det vil jeg ikke kommentere nu«, siger Svend Foldager til politiken.dk.

Har I et billede af, hvem aktørerne er?

»Pusher Street har været i vores interesse i mange år, og qua det har vi også et ret godt billede af, hvad det er for nogle aktører, det drejer sig om. Men der er kæmpe forskel på at at have et billede af, hvem aktørerne er og på at kunne bevise kriminalitet«, slutter politiinspektøren.

http://politiken.dk/indland/ECE1723783/ ... ristiania/

Jeg er glad for at politiet nu skælner imellem pusherstreet og Christiania. Det er efterhånden blevet to forskellige ting, hvor HA i princippet har lavet deres egen autonome enklave inde midt i fristaden. Jeg synes faktisk at HA og påhæng burde skride af helvede til. Derfor synes jeg ærlig talt at det På en måde er godt at politiet vil hjælpe os med at smide dem ud, selvom det selvfølgelig ikke er rart eller sjovt at ha en masse politi rendende. Men jeg er virkelig træt af den stemning der er omkring pusherstreet (undtagen Børneteatret og Operaen) og jeg synes heller ikke det kan fortsætte på den måde det er nu. Så ud med dem tak. Forhåbenlig kommer ingen til at lide al for meget overlast, udover HA og AK 81. Jeg er træt af den måde de udnytte christiania, udlukkende for at tilfredsstille deres egne selvfede egoer. Og de sende et dårligt image udadtil og er en skamplet i fristadens historie.

Senest rettet af snufkin 18 aug 2012 00:44, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Men vi ved jo allesammen godt, at man ikke kan fjerne hash handelen med politiindsats... Så er det virkelig hashhandelen de optrapper kampen imod, eller er det rockerne? Eller er det brugerne? Jeg ville ønske at folk ikke så simpelt på verden... Journalister er nogle fucking idioter, det eneste de kan er at skabe fucking sensationer... Jeg er fucking sur.. :evil:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu er denne artikel jo et rimelig tørt interview med politiinspektøren, uden nogen særlig form for indblanding fra journalistens side. Men ærlig talt, politiet gør bare deres arbejde og jeg synes ikke Vi kan have et samfund hvor politiet ikke håndhæve den lovgivning der nu engang er. At jeg så er uenig i lovgivning er en anden sag. Problemet ligger jo gemt et andet sted. Nemlig på Borgen og hos de rugbrødsgnaskende småborgerlige meningborger fra provinsen. Vi må jo på en eller anden måde overbevise dem om at det er en dum ide, sådan som lovgivningen fungerer lige nu

Edit: men man kunne næsten fristest til at tro at politikerne er bestukket af HA, til at være imod legalisering. Så de fortsat kan fører deres buisness mere eller mindre udforstyret

Moderator
Brugeravatar

Jeg tror bare ikke på, at problemet kan plantes ét sted på den måde, betjente har såvel som enhver anden borger i samfundet, en pligt til at gøre oprør imod uretfærdige love - jeg ved udemærket at det ikke fungerer sådan i praksis, fordi folk holder deres meninger for sig selv af frygt for at miste deres eksistensgrundlag (eller også er de bare for dumme til at gennemskue det uretfærdige og stupide i lovgivningen), men det fritager altså ikke politiet for et kollektivt ansvar, ligesom det heller ikke fritager nazistiske soldater for ansvaret for at have begået folkemord "at de bare gjorde deres arbejde". Det er en grov sammenligning, det ved jeg, men jeg skelner også mellem ansvar og skyld her, for det er klart, at det politikerne der har skylden for den inhumane lovgivning der føres, men ansvaret er vores allesammens.

Mht. det med bestikningen så håber jeg virkelig i mit lille naive hjerte at ingen dansk politiker vil synke til det niveau, det ville i givet fald være skandalen der kunne udløse en legalisering.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg håber virkelig ikke at vi får et samfund, hvor politiet begynder at kører deres eget show. Jeg er glad tre-delingen, og jeg synes umiddelbart at det er den bedste samfundsmodel. Men alligevel jo det ville da egentlig være fantastisk, hvis alle betjentene nedlage arbejdet imod cannabis. Men det lyder bare lidt for utopisk.

Men faktisk er jeg egentlig ligeglad om HA og AK81 sælger hash eller stjåldne cykler eller kopivare eller sodavand og småkager eller hvad pokker de sælge på Christiania. Jeg gider bare ikke se på dem derude længere. De har intet med christiania at gøre og de udnytte det kun og ødelægger det for os andre

Moderator
Brugeravatar

Jeg har synes også tredelingen af magten er fin, hvis den ellers virkede... Men det gør den ikke, for den lovgivende magt søger ikke længere at lave retfærdige love. Måske der skulle en fjerde instans til, hvis opgave var at sikre at lovgiverne udførte folkets vilje?

Rockerne har selvfølgelig en stor del af ansvaret både for at "ødelægge" christiania og for forråelsen af stofmiljøet, men som sidste gang da politiet strammede skruen på rockerne blev resultatet blot at handlen spredtes ud og der formegentlig udbrød krig om markedet - jeg kan godt forstå din frustration, men jeg tænker bare, hvad er bedst for befolkningen som helhed?

Junior medlem

Snoezel

Du tåger rundt i magtens fødekæde. Hvad er det helt præcist, du mener, at journalister og politibetjente gør forkert i den her sammenhæng?

Når du allegoriserer nazistiske soldater der folkemyrder med danske politibetjente, der konfiskerer hash og uddeler bøder, så begynder jeg virkelig at blive enig med mig selv om, hvad fanden det egentlig er, der foregår på dette forum. Du forholder dig ikke til den virkelige verden, og når man ikke gør det, kan man hverken harm reducte eller diskutere narkotikapolitik.

Det er skræmmende, at du repræsenterer de synspunkter, når du, som jeg oplever det, er en af boardets fremtrædende brugere. Du bliver simpelthen nødt til at tænke de ting til ende, du skriver, hvis du altså er i stand til det.

Som daglig ryger der kan få tingene til at hænge sammen, hader jeg naturligvis også at blive kriminaliseret for noget, der ikke skader andre end mig selv. Men det er lige præcis ACAB-typer som dig, der forvrænger debatten og gør mine mulighedsbetingelser for at ryge i fred endnu værre.

Stram op!

Moderator
Brugeravatar

Det er da ikke nogen hemmelighed at jeg opfordrer til civil ulydighed, jeg forstår ikke din harme. Jeg mener ikke at journalister og politibetjente gør noget forkert, jeg argumenterer for at de bør tænke over at de er ansvarlige for deres handlinger uanset om de så er ansat af staten til at udføre dem eller ej. Jeg synes du drejer mine ord i helt forkert retning, jeg har sikkert alt for høje forventninger til folk, men det er mestendels fordi jeg har set hvordan det kan flytte både dem og mig, måske det er malplaceret i denne her debat, jeg ved det ikke. Hvis du kendte mig, ville du vide, at jeg ingen problemer har med politiet som sådan, de gør et fremragende stykke arbejde med at beskytte befolkningen, igen twister du mine ord...

Mht. eksemplet med nazierne, så kan handlingen ikke sammenlignes i brutalitet nej, men princippet om ansvarsfralæggelsen som politiet som et organ for den udøvende magt (bedre?) lægger for dagen er det samme som den gængse undskyldning man hørte fra soldaterne i ausschwitz efter 2. verdenskrig, det er et stjålet eksempel - læs evt. noget hannah arendt for at få uddybet min pointe her hvis du stadig synes at det lyder helt fucked...

Jeg synes at alle nøje bør overveje deres plads i samfundet og hvad de kan gøre for at det kan blive bedre, den virkelighed vi lever i lige pt. og som jeg i den grad forholder mig til, opfordrer til handlinger der kan fremprovokere et paradigmeskift, eller i det mindste skubbe til folks opfattelse af hvordan tingene bør være. Jeg forstår ikke helt hvorfor du blander harm reduction ind i debatten?

Medlem

Geografisk sted: Min sækkestol
Som trådstarter skriver, så er jeg super glad for at man begynder at skelne mellem PS og selve fristaden.

2. Jeg har 'reserveret' den 1. September.. Jeg skal da i hvert fald se mine nye forhindringer i jagten på klumpen. Tror så ik de vil virke :whogives: (EDIT: Og skulle det er det vel bare tid til ny pusher XD)

Citat:
Til gengæld har en stribe af de folk, der har handlet hos dem, måttet have både hash og penge op af lommerne. Og den del af kampen mod hashhandlen vil fortsætte, siger politiinspektøren.

De razziar kan du vade forbi hvis du holder øje med gaderne på vej ind, så du ved hvor du skal gå ud...

I sidste ende vil det nok ikke ændre meget på det lange sigt, det bliver købt, solgt og politiet brugere flere penge på det umulige...

Ps. Snoezel Fed samligning mellem politiet og nazi'erne (Jeg er enig i det ik' helt kan sammenlignes og alligevel lidt (eksempelvis blev en nazi der ik fulgte ordre dræbt, men valget er jo igen hans, det bliver en betjent nok næppe)

Skrevet under påvirkning af de guddommelige tåger og overtræthedens evne til at se alt...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Denne tråd er endnu et bevis på Godwins lov :wink:

Jeg er ikke glad for rockkerne på Staden, men problemet er hvis de bliver smidt ud kommer der bare en anden gruppe og sætter sig på markedet. Det er jo prøvet en gang før med Bullshit. Og hver gang de prøver at lukke Gaden bliver miljøet mere råt, ikke bare på Staden men i hele Kbh. og sikkert også i provinsen, omend jeg kun kender til forholdene her i kbh. Man skulle tro at politikerne/politiet havde lært noget af 04' hvor et par unge mennesker måtte lade livet før marked var faldet på plads igen. Og det er for mig at se svært at pege på noget godt der kom ud af den 04' aktion.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Større politiindsats = højere hashpriser = større profit for Hells Angels. Det er nok ikke ligefrem fordi HA ryster i bukserne over, at et par hashhandlere bliver anholdt, når bagmændene kommer til at tjene flere penge på politiindsatsen. For en ting er ihvertfald sikkert, efterspørgslen kommer ikke til at falde.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja det er total pest eller kolera det her. Bogstavelig talt.

Det bedste ville jo være hvis AK81 røg ud, og der blev lavet en ordning så der lovligt kunne sælges cannabis ala Holland. Det kan vi vist alle blive enig om. Det ville jo give staten i enorm indtjening, og en enorm besparelse iforhold til politiet. Så på det plan ville det også være kampe gevinst for vores samfund. Især i disse krise tider.

Ang. Det med At når politiet lukke PS, så spreder hashhandlen sig til resten af byen, miljøet bliver mere råt, og nogen må lade livet. Det er garenteret rigtig nok, men jeg synes bare ikke at det er CAs ansvar at husere kriminelle bander og narkohandel for at Beskytte resten af byen og det illegale hashmarked. Jeg tror allerede det er for sent, vi kommer ikke tilbage til pre2004 pusherstreet. Og der er masser en andre muligheder for at anskaffe sig cannabis, end at handle med kriminelle bander. Jeg synes ærlig talt vi burde lave et total boycut af pusherstreet, indtil vi finder på en løsning. Så spare vi også lidt på politiets kræfter

Senest rettet af snufkin 18 aug 2012 13:14, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Tror desværre aldrig sådan et boycut ville blive realistisk. Måske for nogle enkelte få grupper, men ikke i det store hele.
Der er desværre rigtigt mange der enten gerne vil støtte dem, eller bare er fuldkommen ligeglade med hvor de får deres ryger fra, så længe de får den.
Så helt klart også selv, at markedet blev taget for rockerne. Men tror desværre at det er op til politikkerne/politiet at ændre deres strategi, før det er noget der kommer til at ske. Har ærligt ikke den store tiltro til den danske befolkning på det punkt (af dem der befærder sig i det miljø - fra et generelt synspunkt).

Moderator
Brugeravatar

Denne tråd er endnu et bevis på Godwins lov :wink:

Nu var eksemplet jo som sagt ét jeg har lånt og jeg kendte ikke til Godwins lov, det er sjælden at jeg trækker nazier eller Hitler ind i en diskussion - jeg kunne have brugt en hvilken som helst form for kollaboration som eksempel, pointen er stadig den samme...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis alle tyske soldater havde nægte at kæmpe, var WWII ikke blevet til noget. Er det sådan man skal forstå det?.

Det er jo meget meget grov sammenligning. Propagandamaskinen havde kørt. Folk var fattige og uden job pga. af den strenge Versailles traktat, der havde sendt tyskland tilbage til stenalderen. At sammenligne dem med småfede croissantædende danske betjente, er som at sammenligne ulve og høns. Men jo det burde da så være endnu mere realistisk for de danske betjente, at nedlægge arbejde når det drejer sig om cannabis. Så jeg forstå alligevel din pointe. De bliver hvertfald ikke hængt, gasset eller sent i KZeren hvis de deserterer.

Der er jo også eksempler på danske betjente der har nægte at skrive bøde ud pga. cannabis bl.a. Lars Andersen også kendt som licens Lars. Derudover mødte jeg to civilbetjente i mit studie, hvor jeg var igang med at reparerer en forstærker for er par måneder siden. Jeg havde lige været ude og ryge et par hvæs på en joint, da de pludselig kom ind af døren, og sagde de var fra Kbhs politi og spurgte om jeg lige havde røget. Det svare jeg så ja til, og vidste dem jointen som jeg havde slukket. Derefter sagde de at jeg skulle skrue ned for hashrøgen (ikke musikken ehhe :lol: ) også gik de igen, uden noget videre. SÅ der findes altså betjente derude der deserterer.

Moderator
Brugeravatar

Nej, det skal forståes sådan, at hvis vi vil have et demokrati, må vi også handle demokratisk/politisk ikke kun som fællesskab, men også som individder. Anden verdenskrig kunne være afværget på den måde ja, men siden idéen først blev luftet EFTER 2. verdenskrig (eller rettere som produkt deraf) kunne det jo aldrig være sket, men med den indsigt kan vi måske hindre at noget lignende sker igen - men det er off-topic nu...

http://keithquincy.com/articles/ArendtO ... eedom.html <- lidt om poltisk handlen og frihed.

http://en.wikipedia.org/wiki/Eichmann_in_Jerusalem Og lidt om Eichmann sagen og ondskabens banalitet som eksemplet kommer fra...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Jeg er så træt af denne regering, politikere, alt ansat af staten, og især Journalister som bare skriver alt mulig pis.
Jeg synes ikke at vi lever demokratisk, men nærmere "Masse diktatur" (at der er flere der sidder på magten, og bestemmer) Jeg overvejer helt seriøst at Finde et andet land at bo i for dette land (DK) er totalt ude og skide med de politikere vi har lige nu.
@Snoezel, jeg holder fuldt og fast med på det du skriver, eks det med at 2. verdenskrig kunne være afværget ved et demokrati.

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Nazisterne og det efterfølgende retsopgør kan fint inddrages, når man diskuterer invidets rolle og personlige ansvar, for det job vedkommende udfører. Ikke på grund af jødeforfølgelser eller andet og sådan forstod jeg heller ikke Snoezel, men fordi det er et nærmest arketypisk eksempel på, hvordan et helt folk kan undskylde sig med, at de bare gjorde det, fordi de udførte andres ordrer (passede deres arbejde).

Det er også et eksempel på, hvor galt det kan gå i yderste konsekvens, hvis mennesker ikke tænker over, hvad det egentlig er, de går og laver.

Det går ikke, at undskylde sig med, at man bare udfører sit arbede, for når man gør det, så er man aktivt med til at opretholde et system og legitimere at andre gør det samme. Man er selv systemet.

Hvis man ikke etisk kan forsvare det arbejde arbejde man udfører, så bør man lade være emd at udføre det også selvom det medfører personlige omkostninger.

Politiet har et personligt ansvar for det arbejde de udfører og de love de opretholder.

Most of the physical world is unseen.

Junior medlem

[quote="Snoezel"den lovgivende magt søger ikke længere at lave retfærdige love. Måske der skulle en fjerde instans til, hvis opgave var at sikre at lovgiverne udførte folkets vilje?[/quote]

Den fjerde magt er medierne, som fortæller folk det de gerne vil høre.

Det er samme problematik igen: Hvis ingen borger i DK gad høre / glo på alverdens krig og uretfærdigheder, ville det ikke være det medierne sendte. På den måde, beder folk selv om 'manipulation' af, hvor uretfærdig verden er, og de bliver glade og taknemmelige for at vi i Danmark ikke lever som i fx. mellemøsten.

Zh4d0w danmark bliver ikke mere retfærdigt af at fokusere på det negative. Jeg handler ikke selv efter lovgivningen, men efter min egen moral.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
@ALT
Self. gør du det, det gør vi alle sammen, det bliver vi nødt til, det er det der hedder frihed
Jeg ser Frihed som et puslespil, hvor vi bare er brikker i et større billede, og de brikker der ikke passer er os der ikke følger reglerne helt, og hvis vi begyndte at følge reglerne til punkt og prikke, ville vi ikke have ret meget frihed.

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]