Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 05:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
En alpha han er en leder han, der findes også alpha hunner, altså hunner som bestemmer :?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Arketypens Væsen skrev:
Jeg er til de psyko aktive stoffer ;)

Ja, æhm. Alle rusmidler er psykoaktive.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Havde egentligt glemt det, men nåede at se ca. ½-delen af de to crackheads forsøg på at nå til hospitalet, ikke noget kønt syn...

Ville ellers godt have set coke-delen, men den kommer vel på nettet/genudsendelse

Men en opfordring til DR2: Lav for fanden en temaaften omkring cannabis og dens historie i sidste århundrede, med FAKTA og RIGTIGE oplysninger, og ingen dramatisering af planten... Alt kan overdramatiseres til at lyde fordærdeligt

Hash ødelægger din hukommelse...

Hash kan gøre det sværere at huske forskellige ting...

Begge korrekte i på sin vis, dog er første linje overkill. Den bliver da ikke ødelagt, jeg kan da stadigvæk huske hvad jeg hedder, tror jeg nok.

Men thumbs up DR2 fordi i gør noget udaf det

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
R. Girk skrev:
Arketypens Væsen skrev:
Jeg er til de psyko aktive stoffer ;)

Ja, æhm. Alle rusmidler er psykoaktive.

Vel ikke for ham, hvis han ikke får nogen effekt ud af kokain ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
For aber gælder det for ledere af flokken, at de ikke i nær så høj grad bliver afhængige af coke som underdanige hanner. Det viste de også på DR2 i tirsdags, hvis ingen har nævnt det.

Det samme er højst sandsynligt tilfældet for mennesker. Ordet "ledere" skal nok fortolkes en smule anderledes end dets ordrette betydning, når vi snakker mennesker. Her er "ledere" også folk med gode sociale bånd og selvtillid - og ikke nødvendigvis en "leder" af gruppen.

Dope Sick Love gjorde også et ret stort indtryk på mig. Jeg synes, det var synd for dem, at når de så fixede, så kunne de ikke engang sidde i en lejlighed og slappe af. Det virkede dog som om, at mange af dem mere eller mindre havde accepteret den livsstil, de førte, og ikke havde en synderlig trang til at omvende sig og få et "normalt liv".

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Jeg tror ikke helt det holder med ledertyper/alphahanner ikke bliver afhængige af kokain...

Så skal det ihvertfald være som en meget generel tendens

Til gengæld mener jeg at have hørt, også i et af dr´s programmer, at cirka 50 % af befolkningen har et særligt gen, som gør os mere sandsynlige for at udvikle afhængighed.

Om den afhængighed så kun var for kokain, eller generelt for afhængighedsskabende stoffer, kan jeg ikke huske.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
Jeg tror at folk vil få et lidt andet syn på hash hvis de vidste hvorfor det blev gjort ulovligt

Kan du komme med den historie - og er denne dokumenteret eller på anden måde i skriflig form et sted på internettet? :)

Kunne godt bruge dette i kampagnen.

Titel:
Johndeere skrev:
Om den afhængighed så kun var for kokain, eller generelt for afhængighedsskabende stoffer, kan jeg ikke huske.

Det er den samme mekanisme der gør folk afhængige, så det gør sig gældende for alle stoffer og ikke kun kokain. Alle stoffer der indirekte stimulerer belønningssytemet er fysisk afhængighedsskabende. Psykisk afhængighed er så anden sag som er sådan lidt mere hokus pokus :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
HBO America Undercover Documentary har også lavet en anden film end Dopesick Love, den hedder High on Crack Street og følger nogen middelaldrende crackhoveder som er i gang med at smadre deres liv med fuld skrue.

Den kan findes her og er ligesom Dopesick Love ikke for svage sjæle.

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV
Nogen der nåede at optage den, og er samtidig villige til at uploade den?

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
EternalWheel skrev:
Nogen der nåede at optage den, og er samtidig villige til at uploade den?

Dopesick Love kan ses her, de andre små film som også blev vist ved jeg ikke hvor findes, men Dopesick Love var langt størstedelen af det.

Mvh Jonas!

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Smølfeskak > Tak for linket...Jeg havde ikke tid til at se begge film, men endte med at se Dopesick Love, og må sige at det var en heftig omgang.
Hvis man lige ser bort fra snyderierne, virkede mange af personerne faktisk som nogle interessante mennesker. Bare ærgerligt at deres liv i den grad er dedikeret til selvdestruktion.

mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
High on Crack Street var en meget rystende og trist skildring af en flok amerikanske, trailer-trash, crack-junkier, der ikke kunne noget som helst. Meget trist dokumentar.
Dog mistænker jeg lidt dokumentareren for at være opsat. Se scenen hvor vores alle sammens yngling boo boo besøger mike. Scenen, med skænderiet, på trappen er skudt fra to forskellige vinkler, der burde være i samme linie, sådan at man ikke vil kunne undgå, at få en kameramand med i billedet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]