Som jeg har forstået ud fra "dig som ryger hash" teksten, handler det mest om at nå ens mål, da hashen skygger for dem, og forhindre ofte en i at tage det endelige skridt..
Manden skrev:
... da coaching ikke er behandling, men derimod samtaler der skal hjælpe dig til at nå dine personlige mål.
Hvis jeg nu lavet et eksempel der hedder:
Jeg ønsker mig at finde mit drømmejob. Jeg vil finde det job der gør mig tilfreds, og jeg vil gerne have støtte til det. Det vil han nok med glæde modtage og hjælpe ud i livet. Hvis vi så tilføjer at jeg gerne vil have tid til at få en ordentlig hobby, så vil han også gerne hjælpe med det. Men hvis jeg så også påpeger at jeg gerne vil beholde hashen, da jeg føler det er en del af mit liv, og at jeg vil ryge som jeg gør nu (ca 14 dages daglig røg, og 14-21 dages pause), da det hjælper mig til at stresse af.
Jeg vil kort og godt, passe mit job (altid self), hygge mig med min hobby, og samtidig nå mine mål, uden for min "ryge-periode", og slappe af i min "ryge-periode".
Det ser jeg som en fornuftig løsning for mig.. Støtte til mine større forhindringer (mål, job, osv.), og samtidig have tid for mig selv - mit pusterum..
Ville det nogensinde kunne blive en aktuel løsning, eller ville han proppe mit hoved med anti-narko propaganda, og konstant prøve at overbevise mig om at "drugs are very bad"?