Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 14:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
DeHades skrev:

Hvis denne paranoide regering fortsætter deres nuværende kurs ser jeg det desværre ikke som værende udelukket at de begynder at kigge i den retning på et tidspunkt,

Øhm, for god ordens skyld skal det altså siges at han er socialdemokrat. Desværre er idiotien farveblind når det kommer til politikere.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
dankdawg skrev:
DeHades skrev:

Hvis denne paranoide regering fortsætter deres nuværende kurs ser jeg det desværre ikke som værende udelukket at de begynder at kigge i den retning på et tidspunkt,

Øhm, for god ordens skyld skal det altså siges at han er socialdemokrat. Desværre er idiotien farveblind når det kommer til politikere.

Og for lige så god ordens skyld vil jeg tilføje at mine øjne og kognitive evner faktisk fungerer godt nok til at jeg havde opfattet den lille nuance i teksten. Hvad der ligger i det skrevne er at den slags lige er noget for vores regering som den ser ud i dag.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
DeHades skrev:

Og for lige så god ordens skyld vil jeg tilføje at mine øjne og kognitive evner faktisk fungerer godt nok til at jeg havde opfattet den lille nuance i teksten. Hvad der ligger i det skrevne er at den slags lige er noget for vores regering som den ser ud i dag.

Min pointe var blot at det var lidt tyndt at angribe regeringen for noget som en fra et andet parti har sagt. Det viser jo at den slags tanker er at finde over store dele af det politiske spektrum. En socialdemokratisk regering kan lige så vel vedtage den slags som den nuværende regering. Måske skal du bare se i øjnene at politikere generelt er idioter :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
dankdawg skrev:
Min pointe var blot at det var lidt tyndt at angribe regeringen for noget som en fra et andet parti har sagt. Det viser jo at den slags tanker er at finde over store dele af det politiske spektrum. En socialdemokratisk regering kan lige så vel vedtage den slags som den nuværende regering. Måske skal du bare se i øjnene at politikere generelt er idioter :D

Hehe... Det er ret længe siden det gik op for mig at det ikke er de skarpeste der sidder derinde. Og så vil jeg lige sige at jeg egentlig ikke angriber, men blot konstaterer ;)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ovre i hjørnet
jeg synstes det virker som noget han bare er kommet på i en bytur hvor han har set Amy Winehouse godt brændt, og tænkt "hey, det ku jeg da bruge til at få opmærksomhed i pressen, så HAR jeg rent faktisk et eller andet at sige, og alle hader jo stoffer, ik?"
det er bare et klamt og billigt forsøg på at møve sig ind og få en plads, med kunstneriske brugere som ofre, ladende som om han gør en god sag, ulækkert

han har jo tydeligt ikke forstået kunsten i musik, han må jo se det som en slags præstation,
ligsom fx et maraton, hvor man ville ku dope sig til at løbe længere, præstere mere,
tror han at man kan dope sig til at præstere mere musikalskt, det er jo fjollet,
inspiration til kunst skal sku da ligge frit for..!
jeg vil kalde ham mr maxfjol, han er en lille politiker luder, og med så fjollede ideer blir han da knæppet før eller siden... :evil:

blev vist lidt et angreb herfra men altså......... :lol:

Titel:
Relativistisk båthorn

Nu er det nok en smags-sag og afhængig af hvilken musik man ka' li', men jeg er ikke i tvivl om at nogle typer narko ka' forbedre en's musikalske forståelse, og dermed også en's evner til at lave bedre musik.

Jeg mener det er helt korrekt at anta' at en meget stor del af den mest anerkendte musik gennem årene, er lavet og indspillet af folk der ikke er Ubekendte med feks psykedelika-narko.

Ikke kun indenfor techno og den slags, men også indenfor 'pæne' genrer som feks country-musik (willy nelson, feks... behøver jeg sige mere, hehe? :) )

Jeg ved dog ikke om man som sådan ka' sammenligne med sporten's verden, da kunst og løb-på-tid jo er 2 meget forskellige discipliner.
Men det kaldes jo for 'præstations-fremmende stoffer', og ingen sports-folk ville vel bruge dem hvis ikke de blev bedre end deres konkurrenter af det? (hvilket jo bare viser at narko ka' være gavnligt :) )

Jeg tror dog ikke man ka' stille musik-verdenen op på samme måde, og tro at musikere doper sig om kap for at lave de bedste hits. Sådan tror jeg ikke det virker for de fleste der laver musik ihvertfald :)
Men jeg tror ikke der er nogen tvivl om at noget narko ka' forøge en's kreative evner væsentligt, eller måske ihvertfald gøre at de evner man allerede har kommer bedre til udtryk.

Angående det politiske i det, så tror jeg det er mest rigtigt at anta' (ren spekulation fra min side) at det, som thb si'r, er et plat forsøg på at profilere sig for at hive stemmer ud af de indre-missionistiske nord-jyder (selvfølgelig ikke for at skære alle nord-jyder over 1 kam, kun dem der er imod personlig frihed)
Men det ka' da godt være at politiker-typen vitterlig mener det. Nord-jylland er jo stedet hvor indre-mission har base, så _helt_ over-rasket ville jeg nok ikke blive.

Udover det, så har både tyskland og england (og såvidt jeg ved også danmark tidligere) haft censureret musik på en sådan måde at det var forbudt at spille i radioen feks. I tyskland var der engang en sang der hed noget i retning af "geil", som blev forbudt. Og i england forbød man forsamlinger hvor der blev spillet 'repetitiv musik' (man brugte altså et musik-forbud som narko-bekæmpelse, hvilket er retsligt helt forrykt)

Og så er der jo de velkendte opstande i usa, hvor policerne gik ind og lavede problemer flere gange, i forbindelse med feks the door's og madonna's optrædelser (madonna var så ikke for narko ganske vist, men for hende's bryster, men det er censur alligevel)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]