Nu er det nok en smags-sag og afhængig af hvilken musik man ka' li', men jeg er ikke i tvivl om at nogle typer narko ka' forbedre en's musikalske forståelse, og dermed også en's evner til at lave bedre musik.
Jeg mener det er helt korrekt at anta' at en meget stor del af den mest anerkendte musik gennem årene, er lavet og indspillet af folk der ikke er Ubekendte med feks psykedelika-narko.
Ikke kun indenfor techno og den slags, men også indenfor 'pæne' genrer som feks country-musik (willy nelson, feks... behøver jeg sige mere, hehe?

)
Jeg ved dog ikke om man som sådan ka' sammenligne med sporten's verden, da kunst og løb-på-tid jo er 2 meget forskellige discipliner.
Men det kaldes jo for 'præstations-fremmende stoffer', og ingen sports-folk ville vel bruge dem hvis ikke de blev bedre end deres konkurrenter af det? (hvilket jo bare viser at narko ka' være gavnligt

)
Jeg tror dog ikke man ka' stille musik-verdenen op på samme måde, og tro at musikere doper sig om kap for at lave de bedste hits. Sådan tror jeg ikke det virker for de fleste der laver musik ihvertfald

Men jeg tror ikke der er nogen tvivl om at noget narko ka' forøge en's kreative evner væsentligt, eller måske ihvertfald gøre at de evner man allerede har kommer bedre til udtryk.
Angående det politiske i det, så tror jeg det er mest rigtigt at anta' (ren spekulation fra min side) at det, som thb si'r, er et plat forsøg på at profilere sig for at hive stemmer ud af de indre-missionistiske nord-jyder (selvfølgelig ikke for at skære alle nord-jyder over 1 kam, kun dem der er imod personlig frihed)
Men det ka' da godt være at politiker-typen vitterlig mener det. Nord-jylland er jo stedet hvor indre-mission har base, så _helt_ over-rasket ville jeg nok ikke blive.
Udover det, så har både tyskland og england (og såvidt jeg ved også danmark tidligere) haft censureret musik på en sådan måde at det var forbudt at spille i radioen feks. I tyskland var der engang en sang der hed noget i retning af "geil", som blev forbudt. Og i england forbød man forsamlinger hvor der blev spillet 'repetitiv musik' (man brugte altså et musik-forbud som narko-bekæmpelse, hvilket er retsligt helt forrykt)
Og så er der jo de velkendte opstande i usa, hvor policerne gik ind og lavede problemer flere gange, i forbindelse med feks the door's og madonna's optrædelser (madonna var så ikke for narko ganske vist, men for hende's bryster, men det er censur alligevel)