Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 01:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det er frygteligt at den slags ting sker! Jeg håber den engelske regering gør noget ved det. Problemet er nok bare, at fyren rent faktisk ligner en, som ville kunne finde på at ryge hash, så jeg tror de fleste vil tænke at han nok alligevel ikke har rent mel i posen. Hvis det nu havde været en pæn slipsedreng som blev snuppet, kan det være at det kunne vække lidt medlidenhed hos folk. :roll:
Det bedste andre kan gøre er at boykotte landet. Jeg vil i hvertfald ikke derned!

Citat:
One man has even been jailed for possession of three poppy seeds left over from a bread roll he ate at Heathrow Airport. Painkiller codeine is also banned.

Langt ude!

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Gad vide om de tjekker for svampesporer?
Så ville vi alle være in deep shit, da svampesporer spredes fuldstændig ukontrolleret fra naturen :lol:

Anyway - så burde der lægges pres på vore vestlige politikere til at få ændret forholdene dernede.
Jeg håber da i hvert fald, at jeg aldrig er på et fly, der skal nødlande i Dubai.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Fuck dubai er mit svar.

Bare det med man kan blive knaldet for at have noget i blodet!!!!!

Hvad mon der sker hvis man bliver knaldet med et helt nyt designer drug? Mon så de finder på en ny lov?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
banisteriopsis skrev:
Anyway - så burde der lægges pres på vore vestlige politikere til at få ændret forholdene dernede.
Jeg håber da i hvert fald, at jeg aldrig er på et fly, der skal nødlande i Dubai.

Vi kan ikke kræve ændringer dernede, det har vi ikke ret til.
Det er en suveræn nation der har deres frie ret til at udforme deres retssystem præcist som de vil og det er så op til de besøgende enten at indordne sig under de herskende forhold eller finde et andet sted at holde ferie/gøre forretning osv.
Vi har i Vesten en tendens til at mene at vores systemer er de bedste, men der er jo også mange irrationelle regler her, f.eks. at økonomisk kriminalitet straffes hårdere end de fleste forbrydelser der ender i personskade.
Jeg vil gerne understrege at jeg bestemt synes at de love som Dubai her har indført er fuldstændigt ude af proportioner, men det er deres ret og den kan vi ikke blande os i.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Nomad skrev:
Det er en suveræn nation der har deres frie ret til at udforme deres retssystem præcist som de vil og det er så op til de besøgende enten at indordne sig under de herskende forhold eller finde et andet sted at holde ferie/gøre forretning osv.

Jeg vil mene at vi godt kan påpeje over for landet, at vi fordømmer deres absurde retssystem. I sin tid har det også været vesten (USA) som pressede narkopolitikken ned over landet, så hvad skulle forhindre os i at blande os yderligere i hvordan de uddeler straf? Selvfølgelig kan vi ikke tvinge dem, men der er mange måder at lægge pression på et land på.

Citat:
One man has even been jailed for possession of three poppy seeds left over from a bread roll he ate at Heathrow Airport. Painkiller codeine is also banned.

-Endnu et eksempel på hvor absurd deres retssystem er. Internationale flyselskaber burde boykotte landet og lægge deres ruter langt fra Dubai.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:
Nomad skrev:

Jeg vil mene at vi godt kan påpeje over for landet, at vi fordømmer deres absurde retssystem. I sin tid har det også været vesten (USA) som pressede narkopolitikken ned over landet, så hvad skulle forhindre os i at blande os yderligere i hvordan de uddeler straf? Selvfølgelig kan vi ikke tvinge dem, men der er mange måder at lægge pression på et land på.

Citat:

-Endnu et eksempel på hvor absurd deres retssystem er. Internationale flyselskaber burde boykotte landet og lægge deres ruter langt fra Dubai.

Hilsen Fanny

Jeg er helt enig i at andre lande, ikke kun dem der har borgere i klemme, bør melde kraftigt ud at den slags domme er komplet urimelige og totalt ude af proportioner, det jeg bare mener er at vi ikke er i en position til at kræve noget som helst i forhold til deres indenrigspolitik, hvor latterlig den end må være set med vores øjne.
Et boykot af landet ville være på sin plads for at signalere holdningerne, men det vil ikke have nogen større betydning, da de lever af olie og elite-turisme. De er pisse-ligeglade med småsparene, for det er ikke dem der har en afgørende betydning for økonomien dernede.
Jeg holder mig bare derfra, jeg har alligevel ikke råd...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har læst i en anden avis, at han faktisk slet ikke skulle være i Dubai, men flyet stoppede lige der før, det tog videre til Afrika. Det må siges at være uheldigt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gæst skrev:
Jeg har læst i en anden avis, at han faktisk slet ikke skulle være i Dubai, men flyet stoppede lige der før, det tog videre til Afrika. Det må siges at være uheldigt.

Det var nemlig kun en lay-over og derfor virker det endnu mere ekstremt at de ruller det store retskemiske apparat i stilling for at tjekke ham.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Det havde jeg slet ikke opdaget.
Föj..
Taenk hvor stor risikoen er for at blive knaldet, hvis man flyver fra KBH.
Du skal bare träde på et joint-skod en fugtig morgen, og så står du til 4 års fängsel.

Tänk hvor stressende det må väre at flyve derned med teenage börn.
Eller spise en tebirkes i DK, og komme derned med et korn mellem tänderne.. Eller målbare mängder kokain efter at have taget på geländeret op ad en trappe, osv.

Man skal have nerver af stål dernede :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Luca-main skrev:
[...]Eller målbare mängder kokain efter at have taget på geländeret op ad en trappe, osv.

Hvordan i alverden tager i streger der hvor du kommer fra :D

Titel:
Dedikeret medlem

Arabernes extreme fremmedhad må være forklaringen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nomad skrev:
Luca-main skrev:
[...]Eller målbare mängder kokain efter at have taget på geländeret op ad en trappe, osv.

Du står med sedlen nede for enden af gelænderet og en anden helder oven fra så det glider op i næsen :D?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Incase skrev:
Nomad skrev:
Luca-main skrev:

Du står med sedlen nede for enden af gelænderet og en anden helder oven fra så det glider op i næsen :D?

Haha, det er jo snifning på samlebånd :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Vinkelsliber skrev:
Arabernes extreme fremmedhad må være forklaringen.

Hvordan? Uddyb please.
At sætte alle "arabere" i bås som fremmedhadske signalere ikke andet end hvor fremmedhadsk og misinformeret du selv er.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Ja det er virkelig en absur straf, men langt fra det værste ved saudi arabien

Edit:

Citat:
sharia - også kaldet islamisk lov - er navnet på et barbarisk lovsystem, som muslimer udleder af islams hellige bog Koranen og hadith, dvs. beretninger om, hvordan Muhammed og hans fire første efterfølgere (khaliffer) opførte sig. Systemet ligger så langt fra moderne vestlig og dansk opfattelse, som man overhovedet kan tænke sig. Bl.a. opererer sharia med forbrydelser, der er ganske ukendte i dagens Danmark, bl.a. sex før ægteskab, utroskab, homoseksualitet, indtagelse af alkohol, gudsbespottelse, vantro og frafald fra islam. Alt sammen noget, som vi i Danmark mener tilhører privatlivet, og som ikke bør omfattes af straffeloven.

Omvendt opererer shariaen med en række "rettigheder", som må forekomme moderne vesterlændinge uantagelige. Slaveri er således tilladt. Det samme gælder flerkoneri, ligesom der ikke findes nogen kriminel lavalder for sex med piger, hvis man vel at mærke har erhvervet dem på retmæssig vis. Shariaen beskytter også muslimer mod at skulle tåle fornærmelser af profeten Muhammed. Dette straffes som blasfemi, dvs. med døden.

Et grundlæggende træk ved sharia er dens skarpe skel mellem mænd og kvinder, idet kvinderne i realiteten forvises til en status som mandens ejendom og og nyder langt færre rettigheder - ofte grænsende til den rene retsløshed. Kvinder har den halve arveret af mændene. De skal livet igennem være underlagt en mandlig værge. De må som regel ikke færdes alene uden for hjemmet og ikke uden deres værges samtykke. De er underlagt strenge restriktioner, hvad angår udseende og påklædning. De er henvist til kønsopdelte skoler, er ofte udelukket fra en række erhverv mv.

Desuden er det karakteristisk for sharia, at straffene er uhørt brutale. Sex før ægteskabet straffes med offentlige piskning; utroskab med stening til døde; tyveri med afhuggelse af hænder eller fødder; gudsbespottelse med halshugning osv. Efter almindelig dansk tankegang er shariaens retspleje også aldeles uantagelig. F.eks. tæller et kvindeligt vidne kun det halve af et mandligt, og der er ingen mulighed for appel, når dommen er faldet.

Dertil kommer, at sharia de steder, hvor den helt eller delvis er indført (det gælder bl.a. Pakistan, Sudan og de muslimske dele af Nigeria) ofte praktiseres ganske vilkårligt, selv ud fra sine egne forudsætninger. Mennesker, der ikke bekender sig til de accepterede trosretninger inden for islam, kristendom eller jødedom er ganske retsløse. Det gælder f.eks. buddhister og ateister, ligesom tilhængere af afvigende islamiske retninger så som Bahai og Ahmadyya står uden for loven og kan dræbes uden videre.

Da sharia hævdes at være indstiftet af Gud selv, er den hævet over almindelig menneskelig fornuft. Den kan ikke diskuteres. Der kan ikke stemmes om den. Den kan ikke ændres. Og den kan naturligvis aldrig erstattes af menneskeskabte love, som vi kender fra vores demokratiske system. Det er tilmed forbudt at kritisere eller protestere mod sharia-lovene, da noget sådant jo må opfattes som en kritik af Guds klare befalinger.

Muslimske krav om at indføre sharia et meget vigtig del af en bredere islamisk samfundsopfattelse. Målet er et islamisk styre, der bygger på totalitær ensretning og diktatur under et præsteskab. Således indebærer sharia en samfundsform, der er om muligt værre end den, man kender fra nazismen og de stalinistiske diktaturer.

På denne baggrund opfatter vi det som en meget farlig trussel mod den danske befolknings frihed og velstand, at talrige herboende imamer, muslimske politikere og organsationer som Hizb-ut-Tahrir, Minhaj ul-Quran og Milli Görüs målbevidst arbejder på at få sharia indført her i landet.

Sry, glemte at quote den ;) Jeg havde faktisk spekuleret i hvad sharia siger til cannabis. Tror godt i kan regne i meget strenge straffe hvis man blive taget dernede :shock:

Senest rettet af snufkin 10 apr 2008 21:46, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Og så fik vi da ellers lige lidt muslimsk undervisning, tak for det :)

Men kan nu ikk' se hva din lange præken om hvor dårlig islam og den 3 verden er lige har med ham fyren der blev knaldet med cannabis under skoen og gøre :?:

Titel:
Dedikeret medlem

http://www.sharia.dk/sharia_faq/sharia_definition.html

Hvis man kopierer længere stykker tekst er det almindelig praksis at nævne det og give et link dertil.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Xpert skrev:
Hvordan har de i det hele taget fundet den mikroskopiske klump???

Det var også min første tanke. Ikke engang min vægt kan måle så lidt.

Dog vil jeg sige, han kunne da godt ligne en der kunne finde på at ryge en blunt engang i mellem med drengene

Billede

Relativistisk båthorn

Jeg postede lige en 'comment' til artiklen: (den ska' så åbenbart 'reviewes' og godkendes så det er ikke sikkert den kommer med, men her er hvad jeg skrev)

Citat:
If _I_ want to use drugs in _my_ body it should always be _my_ choice. Period.

Any law prohibiting me from making my own choices in regards to what I put in my own mouth are fascist by nature.

_You_ can decide over _your_ own body, but keep your filthy hands off mine, thank you very much.

Freedom is in danger because of these disgusting 'holy' puritans who wants to ban everything from drugs to sex-before-marriage.

Hell, even people running marathons would test positive for morphine-like metabolites in their blood. Simply because the human body makes them naturally (endorphines, very similar to morphine and heroine). Should they also be jailed then??

Or what about when the drug-opposers of you have a common headache and eats a painkiller. Does that make you evil drug-fiends all of a sudden? It's the same chemical substance as in for instance novocaine (as most of you will have tried if you've ever been to the dentist) or codeine or other popular painkillers.

Jeg putter hermed dubai på min ignore-liste :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Go kommentar.
Plat hvis den ikke bliver godkendt,for der er reelt intet som er anstødeligt, udover dine "prodrug" synspunkter.

Man kan iøvrigt se at det_er_dig som har skrevet det :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]